• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3943 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان

الكساند نوري، مربي ايراني‌الاصل وردربرمن اخراج شد

اتمام رويا

شيوا آبا

 

«نوري برو بيرون»، «نوري برو بيرون» اين شعار اصلي هواداران برمن در جريان آخرين بازي اين تيم در بوندسليگا بود. بازي برابر آگزبورگ كه با برتري 3 بر صفر مهمان به پايان رسيد. هواداران برمن كه در حال تجربه دهمين بازي بدون برد خود در اين فصل بودند، از دقيقه 70 شروع به فرياد‌هاي اعتراضي در وزراشتاديون كردند.
 از مدت‌ها قبل گفته مي‌شد نوري به زودي به پايان كار خود در برمن مي‌رسد و تنها ايراني بوندسليگا از اين ليگ جدا مي‌شود. شكست ۳-۰ در خانه اما شايعات را به واقعيت تبديل كرد و پايان كارِ سرمربي ۳۸ ساله فرا رسيد. تيمِ نوري در مسابقات اين فصل بوندسليگا در ۱۰ بازي، به پيروزي نرسيده و ۴۸۴ دقيقه است كه گل نزده است. اين ضعيف‌ترين شروع تاريخ برمن در بوندسليگاست. البته الكساندر نوري در مدت حضور روي نيمكت برمن 41 بازي در بوندسليگا شاگردانش را هدايت كرد كه در اين مدت صاحب 13 برد، 11 تساوي و 17 باخت شد. اين مربي 38 ساله فصل قبل در شرايطي كه هدايت تيم زير 23 ساله‌هاي برمن را در اختيار داشت از هفته سوم جانشين سرمربي ناكام شد و توانست فصلي رويايي را براي سبزپوشان به ارمغان بياورد به خصوص ركورد 12 هفته شكست‌ناپذيري در بوندسليگا كه در تاريخ باشگاه برمن بي‌سابقه بود؛ اما جوانگرايي و تدابير تاكتيكي مربي ايراني در فصل جاري جواب نداد تا او زير بار شديدترين انتقادات به خاطر نمايش دفاعي از سمت خود بركنار شود.
فرانك باومان، مدير باشگاه وردربرمن پس از بازي در مصاحبه‌اش گفت: «نمايش بازيكنان خوب نبود و ما نمي‌توانيم اين را قبول كنيم. من نمي‌توانم و نمي‌خواهم كه بعد از اين شكست بگويم شغلِ نوري تضمين شده است. اگر متقاعد شويم كه الكس ديگر بهترين گزينه نيست و يك مربي ديگر مي‌تواند اين شرايط سخت را حل كند، اين وظيفه ما است كه چنين تصميمي بگيريم.» او در آن لحظه داشت حقيقت را مي‌گفت چرا كه كمتر از 24 ساعت پس از آن شكست الكساندر نوري از كار بركنار شد؛ با يك كارنامه بسيار بد: 5 تساوي و 5 شكست.  سايت وردربرمن ديروز اعلام كرد: «الكساندر نوري از سمت سرمربيگري باشگاه بركنار شد و فلوريان كوفلت، به طور موقت هدايت تيم را بر عهده خواهد داشت. كوفلت، سرمربي تيم زير 23 ساله‌هاي باشگاه وردربرمن است، همچنين او در كادر مربي‌گري ويكتور اسكريپنيك نيز حضور داشت.» باومن، مدير باشگاه هم در پيامي از نوري تشكر كرد: «ما متقاعد شديم كه مربيان جديد مي‌توانند انگيزه خوبي براي روزهاي آتي در تيم ايجاد كنند و اين مشكل بي‌اعتمادي حل شود. مي‌خواهيم از الكساندر نوري براي كارهاي سخت و موفقيت‌آميزي كه اينجا داشت تشكر كنيم. او هرچيزي را براي تبديل شدن به يك مربي موفق دارد. مطمئنم كه به مسيرش ادامه خواهد داد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون