• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

خبر كوتاه

توافق اوليه در يمن

جمال بن عمر نماينده سازمان ملل در امور يمن از توافق گروه‌هاي سياسي يمني درباره تشكيل شوراي انتقالي براي اداره اين كشور و خروج از بحران سياسي كنوني خبر داد. وي بيان كرد: ما گام مهمي براي توافق سياسي پايان‌دهنده بحران يمن برداشتيم و شوراي موسوم به شوراي انتقالي مردمي تشكيل خواهد شد. توافق شد كه مجلس نمايندگان در كنار شوراي مردمي انتقالي باقي بماند و با هم مجلس ملي را تشكيل دهند و يكي از اختيارات اين مجلس ملي وضع قوانين خواهد بود. بن عمر افزود: اين پيشرفت توافق فراگير محسوب نمي‌شود، اما زمينه‌ساز حركت به سوي توافق فراگير است. موضوعات ديگري مورد بحث است كه بايد درباره آنها توافق شود.

حكم زندان براي مخالف پوتين

الكسي ناوالني از رهبران مخالفان دولت روسيه به اتهام پخش برگه‌هايي كه با آنها مردم را در مسكو به برگزاري تظاهرات دعوت مي‌كرد به 15 روز حبس محكوم شد. وي در دادگاه خطاب به قاضي گفت: از اينكه بار ديگر به همگان اعلام كرديد چرا بايد در بهار راهپيمايي كنيم، متشكرم. ناوالني كه روز پنجشنبه روانه زندان شد قادر نخواهد بود در تظاهرات منتقدان و مخالفان ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه در اول ماه مارس حاضر شود. دسامبر گذشته، وي به همراه برادرش به اتهام دزدي ۳۰ ميليون روبل معادل حدود ۴۶۰ هزار دلار از دو شركت به سه و نيم سال حبس تعليقي خانگي محكوم شده بود. الكسي ناوالني، اتهامات وارده به خود را سياسي و به خاطر انتقاداتش از پوتين مي‌داند.

حمايت از گفت‌وگو

وليد جنبلاط رييس حزب سوسياليست ترقيخواه اعلام كرد: از گفت‌وگوهاي داخلي ميان لبناني‌ها و جو حاكم ميان گروه‌هاي سياسي به ويژه ميان جريان مستقبل و حزب‌الله كه كاهش تنش را به دنبال داشته و مشكلات ميان اهل تسنن و شيعيان را مهار كرده است حمايت مي‌كنيم. وي بر ضرورت مسووليت‌پذيري همه گروه‌هاي سياسي لبناني براي ممانعت از حركت كشور به سوي درگيري بيشتر تاكيد كرد. جنبلاط درباره نظاميان ربوده‌شده لبناني نيز بيان كرد: اوضاع بايد به گونه‌اي پيش برود كه هيبت دولت حفظ شد و ربوده‌شدگان سالم به نزد خانواده‌هاي‌شان بازگردند و اين درد و رنج پايان يابد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون