• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

متهمان به ده‌ها فقره سرقت اعتراف كردند

پايان قدرت‌نمايي سه زورگير در جنوب پايتخت

اعتماد|سه زورگير خشن كه با كمين كردن در مسير رفت و آمد شهروندان مناطق جنوبي پايتخت اقدام به سرقت جواهرات آنها مي‌كردند از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.
اوايل بهمن ماه امسال تعدادي از شهروندان منطقه خاني‌آباد تهران با فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفتند و ماموران را در جريان دستگيري سارقي جوان در يكي از محله‌هاي اين منطقه قرار دادند. با حضور ماموران در محل مشخص شد فرد دستگير شده به همراه دو نفر ديگر قصد داشت جواهرات يكي از ساكنان منطقه را با تهديد سلاح سرد به سرقت ببرد كه از سوي اهالي محل دستگير شد. با اين حال دو زورگير ديگر كه خود را در محاصره اهالي ديده بودند به سرعت پا به فرار گذاشته و از محل دور شدند.
همزمان با انتقال متهم به مقر انتظامي، پرونده‌اي با موضوع «زورگيري» تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به آن را آغاز كردند. آنها رسيدگي به پرونده را با ثبت اظهارات شاكي آغاز كردند. او كه زني ميانسال بود با حضور در اداره پليس به ماموران گفت: تنها دقايقي قبل از وقوع سرقت با همسرم در حال بردن يك تخته فرش به داخل ساختمان بوديم كه سه سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت به بهانه كمك كردن به ما، وارد حياط خانه‌مان شدند. ما فكر مي‌كرديم آنها مي‌خواهند كمك كنند اما ناگهان يكي از آنها با تهديد چاقو به سمت من و همسرم حمله‌ور شد و طلا و جواهراتم را به سرقت برد. با اين حال همسرم با آنها درگير شد اما سارقان كه قصد فرار داشتند به‌شدت او را زير مشت و لگد خود گرفتند. من براي نجات او داد و فرياد زدم و از اهالي كمك خواستم كه با حضور همسايه‌ها در محل، دو نفر از زورگيران متواري شدند و فرد ديگر دستگير شد.
با ثبت اظهارات شاكي، بازجويي از متهم آغاز شد و او در همان تحقيقات اوليه به زورگيري اعتراف كرد و گفت: در منطقه خاني‌آباد در حال پرسه‌زني بوديم كه ناگهان خانم مسني را همراه همسرش ديديم كه براي بالا بردن يك تخته فرش به پشت بام از جوانان محل كمك مي‌خواستند. در همين لحظه ما متوجه النگوهاي پيرزن شديم و تصميم گرفتيم كه به بهانه كمك وارد حياط خانه آنها شده و سپس نقشه سرقت طلا‌ها را عملي كنيم. آنها تصور مي‌كردند ما از جوانان محل هستيم به همين خاطر به ما اعتماد كردند. داشتيم به آنها كمك مي‌كرديم كه من دهان پيرزن و همدست ديگرم دهان همسرش را گرفت و سارق ديگر با قيچي، النگوهاي پيرزن را قيچي كرد.
متهمان كه تاكنون به اين شيوه بارها اقدام به زورگيري از شهروندان كرده بودند قصد فرار داشتند كه با مقاومت همسر مالباخته روبه‌رو شدند. متهم ادامه داد: مي‌خواستيم فرار كنيم كه داد و فريادهاي پيرزن اهالي محل را باخبر كرد و آنها خود را به حياط خانه رساندند. دو همدستم كه زودتر متوجه حضور اهالي شده بودند به سرعت از محل فرار كردند اما من در محاصره همسايه‌ها ماندم و توسط آنها دستگير شدم.
تحقيقات ماموران نشان مي‌داد متهم كه دو ماه پيش از زندان آزاد شده بود با همدستي پسرعمو و يكي از دوستان ديگرش اقدام به تشكيل باند زورگيري كرده و تاكنون ده‌ها فقره سرقت از ساكنان جنوب و جنوب غربي پايتخت انجام داده است. به اين ترتيب شناسايي دو متهم ديگر پرونده در دستور كار قرار گرفت. همزمان با آغاز روند شناسايي دو زورگير ديگر، پرونده‌هاي سرقت مشابه ديگري به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.
يكي از شاكيان در اظهارات خود به ماموران گفته بود: روز سرقت براي انداختن زباله سر كوچه رفته بودم كه به رفتار عجيب سه سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت مشكوك شدم. به همين خاطر سريع به سمت خانه حركت كردم. وقتي دوباره به آنها نگاه كردم، ديدم كه هنوز سر كوچه ايستاده‌اند و در همان حوالي پرسه مي‌زنند. هنوز به خانه نرسيده بودم كه يكي از آنها به سرعت خود را به من رساند و جلوي دهانم را گرفت و گفت كه طلا و جواهراتم را به او بدهم. او مي‌خواست به زور مرا به خانه ببرد كه من داد و فرياد زدم و همسايه‌ها به كمكم آمدند و آنها پا به فرار گذاشتند.
اين در حالي بود كه ماموران موفق شده بودند خانه‌اي در شهرك واوان را شناسايي كنند كه انتظار مي‌رفت دو زورگير ديگر در آنجا مخفي شده باشند اما متهمان كه مي‌دانستند تحت تعقيب ماموران قرار گرفته‌اند، قبل از رسيدن نيروهاي پليس از محل متواري شدند و دست ماموران از آنها كوتاه ماند.
متهمان كه دستپاچه از محل گريخته بودند با بر جاي گذاشتن سرنخ‌هاي متعدد از خود باعث شدند تا سرانجام پليس رد آنها را در شهرك شاهد شهر جديد انديشه تهران بزند و در اقدامي ضربتي آنها را كه در حال استراحت در مخفيگاهشان بودند دستگير كنند.
با آغاز بازجويي‌ها، دو زورگير ديگر نيز كه با اسناد و مدارك پليسي روبه‌رو شده بودند به ده‌ها فقره زورگيري از ساكنان جنوب غربي پايتخت اعتراف كردند و درباره شيوه سرقت‌هاي‌شان به ماموران گفتند: در طول روز با يك دستگاه موتوسيكلت در خيابان‌هاي جنوب و جنوب غربي پايتخت پرسه مي‌زديم. اگر مي‌خواستيم از عابري سرقت كنيم، يكي از ما از موتور پياده مي‌شد و اقدام به سرقت طلا و جواهرات طعمه مي‌كرد. سپس به سرعت روي موتور كه چند متر جلوتر ايستاده بود مي‌پريد و از آنجا دور مي‌شديم. اما اگر مي‌خواستيم از فردي كه در ماشين بود سرقت كنيم ابتدا تصادفي ساختگي راه مي‌انداختيم و از پشت به ماشين مي‌زديم. وقتي طعمه از ماشين پياده مي‌شد از شرايط استفاده كرده و گردنبند و جواهراتش را به سرقت برده و با راندن در مسير خلاف جهت حركت خودروها از محل فرار مي‌كرديم.
سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر به اعتراف صريح متهمان به ارتكاب ده‌ها فقره سرقت به شيوه زورگيري، قيچي‌زني و گردنبندقاپي از عابران و سرنشينان خودروهاي سواري اشاره كرد و از شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته‌اند خواست تا در صورت شناسايي چهره متهمان براي پيگيري شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون