• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

خبر كوتاه

سردار آزمون پيشنهاد روستوف را رد كرد

در روزهاي گذشته رسانه‌هاي روسي از انتقال قرضي سردار آزمون به باشگاه روستوف تيم قعرنشين ليگ روسيه خبر داده بودند كه آزمون اين انتقال را رد و عنوان كرد مي‌خواهد در روبين كازان بماند. سردار آزمون در گفت‌وگو با پايگاه اينترنتي Business Online درباره احتمال پيوستن به روستوف گفت: علاقه‌اي به اين انتقال ندارم و نمي‌خواهم به اين تيم بروم. دوست دارم فوتبالم را در روبين كازان ادامه دهم و براي حضور در تركيب اصلي بجنگم. باشگاه روستوف كه هدايت آن را قربان بردي‌اف تركمنستاني بر عهده دارد، خواهان جذب سردار آزمون شده است و بنا به نوشته پايگاه «اسپورت ميل» روسيه مذاكرات خوبي بين روستوف و روبين كازان صورت گرفته بود. پيوستن سردار آزمون به روستوف تا حد زيادي قطعي شده است و اين بازيكن به صورت قرضي راهي روستوف خواهد شد. قربان بردي‌اف، سرمربي روستوف نيز درباره جذب سردار آزمون گفته بود: ما پيشنهاد خودمان را به روبين‌كازان ارايه داديم و منتظر تصميم آنها هستيم. من علاقه زيادي به بازي سردار آزمون دارم و به دقت بازي او را زير نظر داشته‌ام. مطمئنم كه آزمون مي‌تواند تيم ما را قدرتمندتر كند و باعث شود تا ما در ليگ روسيه بمانيم. مهاجم ايراني روبين كازان روز گذشته (پنجشنبه) موفق شد براي تيمش گلزني كند. روبين كازان روسيه كه سردار آزمون را در اختيار دارد، ظهر پنجشنبه در يك بازي تداركاتي به مصاف تيم موردويا رفت و با نتيجه ۳ بر ۲ مقابل حريف خود به برتري رسيد. سردار آزمون نخستين گل روبين كازان را در دقيقه ۲۷ به ثمر رساند.

شانس بالاي كفاشيان براي نايب‌رييسي  AFC

در نخستين نشست كشورهاي عضو منطقه آسياي مركزي كه هفته گذشته در كويت برگزار شد، اعضا توافق كردند كه پست نايب‌رييسي كنفدراسيون آسيا در اين منطقه را به علي كفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران بسپارند. افغانستان، تاجيكستان، تركمنستان و ازبكستان، ديگر كشورهاي عضو منطقه آسياي ميانه هستند كه قرار است در ارديبهشت ماه آينده نخستين نايب‌رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين منطقه را انتخاب كنند. كفاشيان مدت‌هاست كه آشكار و نهان تلاش مي‌كند كه نايب‌رييسي AFC را به دست بياورد. او براي اين منظور به كمك شيخ احمد، رييس كويتي شوراي المپيك آسيا دل بسته است. برخي معتقدند كه در صورت انتخاب كفاشيان به عنوان نايب‌رييس يون فوتبال آسيا، تداوم كاراو در فدراسيون فوتبال ايران تضمين مي‌شود اما در مقابل عده‌اي اعتقاد دارند كه اين اتفاق مي‌تواند رييس خنده‌روي فوتبال ايران را به استعفا از پست وطني‌اش ترغيب كند. پيش از اين در خبرها آمده بود كه سفر كفاشيان به كويت براي رايزني براي كسب ميزباني رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در سال 2019 بوده است.

كي‌روش به دنبال مجوز دوباره براي پولادي

كارلوس كي‌روش، مهرداد پولادي را براي دو بازي شيلي و سوئد مي‌خواهد. اين درحالي است كه مسوولان سازمان نظام وظيفه رسما اعلام كرده‌اند با توجه به اينكه پولادي حاضر نشد بعد از جام ملت‌هاي آسيا به ايران بازگردد ديگر براي هيچ بازيكن سربازي مجوز حضور در تيم ملي را نخواهند داد. در چنين شرايطي گويا مرد پرتغالي باز هم تصميم گرفته تا پولادي را براي حضور در اردوي تيم ملي در تعطيلات نوروزي و بازي‌هاي دوستانه با سوئد و شيلي دعوت كند. تا جايي كه كي‌روش نام پولادي را در ليست جديد تيم ملي قرارداده و اين بازيكن بايد در قطر يا امارات براي گرفتن ويزاي اتريش اقدام كند. سرمربي ايران در بازگشت دوباره به تهران، مذاكرات لازم را با فدراسيون درباره حضور دوباره مهرداد در تيم ملي انجام خواهد داد. كادر فني ايران اصرار دارد كه پولادي در اين دو مسابقه كنار تيم ملي باشد چراكه در بازي عراق مشخص شد، جاي خالي او چقدر به چشم مي‌آيد. قرارداد مهرداد خردادماه سال آينده با الشحانيه به پايان مي‌رسد و او قصد دارد پس از اتمام قراردادش سريعا به ايران بازگردد تا به يك باشگاه نظامي بپيوندد. مشكل اينجاست كه مراحل انتقال او به يك تيم نظامي و سپس صدور مجوز بازي‌اش در تيم ملي، زمان بر است و از همين حالا ابهام‌هايي درباره حضورش در دو بازي اول مقدماتي جام جهاني در روزهاي 21 و 25 خرداد وجود دارد.

دولت مطلقا هيچ هزينه‌اي براي سرخابي‌ها نداشته است

وزير ورزش و جوانان اعلام كرد دولت مطلقا هيچ هزينه‌اي براي اسپانسر دو تيم استقلال و پرسپوليس نكرده است. محمود گودرزي با اشاره به شرايط جديد مزايده دو تيم استقلال و پرسپوليس گفت: سازمان خصوصي‌سازي مجددا شرايط جديد را اعلام خواهد كرد و اميدواريم بخش خصوصي مشاركت كرده تا بتواند اين دو باشگاه را خريداري كند. ما هم تابع قوانين هستيم تا اين كار به خوبي صورت بگيرد. دولت به هيچ‌وجه در اسپانسر دو تيم استقلال و پرسپوليس هزينه نكرده و خدا را شكر اين دو تيم با برند قوي و پشتوانه مردمي سرپا هستند و اميدوارم بعد از مزايده شرايط مطلوب‌تري پيدا كنند. وزير ورزش و جوانان در خصوص برخي حاشيه‌سازان براي سرخابي‌ها تاكيد كرد: اميدوارم اين حاشيه‌سازان كه به دو باشگاه نيز علاقه‌مند هستند، فضاي آرامي را براي اين دو تيم فراهم كنند و آنچه را در توان دارند، براي كمك به اين دو تيم بگذارند. گودرزي در پايان اظهاراميدواري كرد هرچه زودتر بخش خصوصي براي خريد اين دو باشگاه اقدام كرده تا اين دو تيم پرطرفدار ايراني به صورت خصوصي اداره شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون