• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3995 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي

مديرعامل موسسه خيريه مهرآفرين:

هنوز اسكان موقت زلزله‌زدگان پيش نرفته است

گروه اجتماعي| پس از گذشت نزديك به دو ماه از زلزله در استان كرمانشاه؛ مديرعامل موسسه خيريه مهرآفرين مي‌گويد اسكان موقت زلزله‌زدگان با كندي پيش مي‌رود و هنوز خانواده‌هاي زيادي در سرماي زمستان زير چادر زندگي مي‌كنند. فاطمه دانشور، ديروز در يك نشست خبري با تشريح فعاليت‌هاي موسسه مهرآفرين در مناطق زلزله‌زده، گفت: در مجموع مناطق زلزله‌زده 15 هزار خانه تخريبي داشته است و تاكنون مجموع كانكس‌هاي تحويل داده شده از سوي نهادهاي رسمي و مردمي نزديك به 10 هزار كانكس است.
به گفته دانشور در شهر سرپل ذهاب، شمار زيادي از خانواده‌هاي آسيب‌ديده هنوز در انتظار دريافت كانكس هستند و نهادهاي رسمي بايد در اين زمينه فعاليت‌هاي‌شان را ادامه دهند. وي همچنين با اشاره به جمع‌آوري كمك‌هاي مالي از سوي چهره‌هاي سرشناس پس از زلزله كرمانشاه، از همه اين چهره‌ها تقاضا كرد تمركزشان بر امدادرساني و تامين امكانات اسكان موقات براي زلزله‌زدگان معطوف كنند.
دانشور گفت: برخي كارها اساسا جزو مسووليت‌هاي دولت است. بهتر اين است كه سلبريتي‌ها و چهره‌هاي مورد اعتماد مردم كمك‌هاي مالي جمع‌آوري شده‌شان را اكنون براي تسريع روند اسكان موقت و تامين نيازهاي بهداشتي، اجتماعي و... زلزله‌زدگان صرف كنند. وي در عين حال با انتقاد از نبود هم‌افزايي ميان دستگاه‌هاي دولتي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد، افزود: تا امروز حتي يك مسوول دولتي احساس نياز نكرده كه با ما جلسه‌اي برگزار كند و از توان سازمان‌هاي مردم‌نهاد كمك بگيرد.
اين روند باعث مي‌شود در جريان كمك‌رساني به خانواده‌هاي آسيب‌ديده در زلزله نوعي سردرگمي و دوباره‌كاري پيش بيايد.  به گفته وي فقدان اطلاعات دقيق يكي ديگر از مشكلات كنوني مناطق زلزله‌زده است به طوري كه هنوز بانك اطلاعاتي دقيقي از وضعيت خانواده‌هاي آسيب‌ديده، كودكان نيازمند كمك و مواردي از اين دست تهيه نشده است: «همين فقدان اطلاعات باعث شده كه خانواده‌اي بر اثر روابط شش كانكس دريافت كند و خانواده‌اي ديگر حتي يك كانكس هم دريافت نكند.» تشديد مشكلات بهداشتي از جمله كمبود سرويس‌هاي بهداشتي و حمام و همين طور كمبود خدمات مشاوره‌اي و مددكاري اجتماعي از ديگر دغدغه‌هايي بود كه مديرعامل موسسه مهرآفرين بر لزوم توجه سازمان‌هاي مردم نهاد و سازمان‌هاي رسمي به آنها تاكيد كرد.
دانشور همچنين شرايط مناطق زلزله‌زده را «بحراني» توصيف كرد و از همين رو به دولت پيشنهاد كرد در فواصل زماني مناسب يكي از مقام‌هاي ارشد دولت به مناطق آسيب‌ديده از زلزله سركشي كنند. او اين اتفاق را در افزايش اعتماد عمومي به اجرايي شدن برنامه‌هاي دولت در اين مناطق موثر دانست.
راه‌اندازي كتابخانه، ساخت كانكس و احداث مركز خدمات اجتماعي هم از جمله خدمات انجام شده يا در حال انجام موسسه مهرآفرين بود كه دانشور درباره آنها سخن گفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون