• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3190 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند

زير ذره بين اقتصاد

صدور پروانه‌هاي جديد حوزه اينترنت |معاون رگولاتوري از صدور پروانه‌هاي جديد در حوزه اينترنت با عنوان ارتباطات ثابت (FCP) و ارايه خدمات ارتباطي ثابت (servco) تا تيرماه سال ۹۴ خبر داد. صادق عباسي شاهكوه گفت: در راستاي ساماندهي، بازنگري و همگرايي پروانه‌هاي حوزه ارتباطات ثابت و همچنين افزايش سطح خدمات دسترسي به اينترنت و خدمات مبتني بر آن، توسعه ارايه خدمات محتوايي و ارزش افزوده، پيش‌نويس «ضوابط حاكم بر پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت» (servco) تدوين شده است. وي با اشاره به اينكه براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات پروانه‌هاي حوزه ارائه خدمات انتقال داده‌ها (PAP)، عرضه و توزيع‌كنندگان اينترنت (ISDP)، ارايه خدمات عمومي تلفن ثابت (PSTN) و عرضه‌كنندگان خدمات اينترنت (ISP) ساماندهي مي‌شوند، افزود: براساس مصوبه ۱۹۱ كميسيون شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت بايد در دو دسته شبكه (Netco) و خدمات (servco) ساماندهي شوند و اپراتورهاي فعال در حوزه اينترنت بايد تا پايان خرداد ۹۴ براي دريافت پروانه‌ ارتباطات ثابت (FCP) جديد اقدام كنند.

تسويه 777 ميليارد تومان بدهي‌ وزارت راه با تهاتر |با تصويب هيات دولت بخشي از بدهي‌هاي وزارت راه به پيمانكاران با روش تهاتر پرداخت خواهد شد تا از اين طريق روند پيگيري‌هاي پروژه‌هاي بزرگ وزارتخانه سرعت بيشتري يابد. پس از آنكه وزير راه و شهرسازي رسما اعلام كرد كه منابع اعتباري مورد نياز اين وزارتخانه براي تكميل پروژه‌هاي عمراني بسيار بيشتر از بودجه‌اي است كه در لايحه سال 94 در نظر گرفته شده، دولت در كنار تلاش براي باز كردن مسير سرمايه‌گذاري‌هاي غير دولتي تلاش دارد اعتماد بعضي پيمانكاران بزرگ را براي بازگشت به پروژه‌هاي وزارتخانه بازگرداند. از اين طريق كه در رابطه با چند فقره از بدهي‌هاي خاص وزارت راه و شهرسازي هيات دولت رسما مصوب كرده اين بدهي‌ها به شكل مستقيم با ديون دولتي پرداخت شود و با شكلي تهاتر بدهي‌هاي وزارت راه و شهرسازي از بعضي پيمانكاران با طلب دولت از آنها تسويه شود.

واردكنندگان روي خودرو قيمت‌مي گذارند| رييس سازمان حمايت مصر‌ف‌كنندگان و توليدكنندگان از محول شدن قيمت‌گذاري خودروهاي وارداتي به واردكنندگان خبر داد و گفت: نظارت‌هاي لازم در اين زمينه از سوي سازمان حمايت صورت مي‌گيرد و اگر تخلفاتي مشاهده شود، برخورد خواهيم كرد. سيد محمود نوابي در پاسخ به ايسنا مبني بر نحوه قيمت‌گذاري خودروهاي وارداتي اظهار كرد: ند روز گذشته فاكتورهاي قيمت گذاري اين نوع خودروها را اعلام كرديم و واردكنندگان براساس اين معيارها بايد قيمت گذاري كنند كه درحال حاضر 35 نمايندگي رسمي و 10 شركت نيز به صورت واسطه در زمينه واردات خودرو فعاليت مي‌كنند. وي تاكيد كرد: در گذشته حدود 65 درصد خودروهاي وارداتي توسط افرادي وارد مي‌شد كه نمايندگي و خدمات پس از فروش نداشتند يا حتي با كارت بازرگاني ديگران اين كار را انجام مي‌دادند و 35 درصد از طريق نمايندگي‌هاي رسمي خودرو وارد مي‌شد؛ بنابراين با اقدامي كه انجام داديم مصر‌ف‌كنندگان متضرر نشدند و واردكنندگان مي‌توانند به راحتي در اين فضا فعاليت كنند.

رايزني براي احداث مركز بين‌المللي تجارت نفت و گاز|مجري طرح توسعه فرودگاه امام خميني(ره) با بيان اينكه مدل اوليه اقتصادي ترمينال 5 اين فرودگاه كه سياحتي و زيارتي است اجرا شده و قابل ارايه به سرمايه‌گذار است، گفت: با وزارت نفت رايزني‌هايي داشته‌ايم تا در منطقه آزاد تجاري فرودگاه امام(ره) مركز بين‌المللي تجارت نفت و گاز احداث شود. رضا شيرازيان اظهار داشت: طرح جامع شهر فرودگاهي فرودگاه امام خميني(ره) نظير طرح جامع هوانوردي اين فرودگاه نيازمند توسعه ساخت‌وساز و سرمايه‌گذاري است. اراضي طرح توسعه فرودگاه امام 14 هزار هكتار است و بايد در قالب برنامه‌ريزي مشخص فعاليت‌هاي لازم آن به صورت شفاف بيان شود؛ در اين راستا كارهاي مقدماتي توسط مهندسان مشاور ژاپني و ايراني انجام شده بود و مطالعات توجيهي و روش‌هاي مطالعه شده جهاني را به ‌آن اضافه كرديم. شيرازيان بيان كرد: فعاليت‌هايي كه در شهر جديد فرودگاهي انجام مي‌شود به نحوي برنامه‌ريزي شده است كه مطابق استانداردهاي جهاني و به روز است؛ در طرح جامع فرودگاه امام مطالعات فعاليت‌هاي زيربنايي و خدمات روبنايي نظير آب و برق و نقشه‌برداري انجام شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون