• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3190 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند

نظر كاربران شبكه‌هاي اجتماعي درباره صنعت بازي در كشور

شركت‌هاي بازي، نياز به حمايت دارند

صنعت بازي يا گيم در ايران هرروز مي‌خواهد بهتر از روز گذشته شود اما كاربران شبكه‌هاي اجتماعي كه اكثر آنها جزو گروه گيمرها هم به حساب مي‌آيند نظرات مختلفي درباره صنعت گيم در ايران دارند. با رونمايي از چند بازي تازه‌اي كه شركت‌هاي ايراني ساخته‌اند برخي از كاربران معتقدند كه ايران نياز دارد تا باسرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر در اين عرصه با كشورهاي قدرتمند رقابت كند زيرا بازي‌هايي كه در دنيا ساخته مي‌شود هر كدام داستان‌ها و اهداف خاص خودشان را دارند و مي‌دانند مخاطب هدف‌شان دقيقا چه كساني هستند اما كاربران معتقدند كه شركت‌هاي ايراني به بازار توجه نمي‌كنند و محصول خودشان را توليد مي‌كنند. از سويي ديگر برخي كاربران مي‌گويند  شركت‌هاي مختلفي كه در زمينه تكنولوژي فعاليت مي‌كنند بهتر است  در اين صنعت هم سرمايه‌گذاري‌هاي مختلفي انجام دهند. دليل اين كاربران اين است كه بازي‌هاي غربي مي‌تواند روي ذهن بسياري از گيمرهاي ايراني تاثيرات مختلفي داشته باشد و ذهن آنها را به موضوعات ديگري سوق دهد. اما اگر شركت‌ها با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و شناخت مخاطب هدف شروع به توليد بازي‌هاي جذاب كنند ممكن است خيلي از ايراني‌ها به سمت بازي‌هاي خارجي نروند و به راحتي بازي‌هاي داخلي را انجام دهند. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نزديك به 48 ساعت است كه درباره مباحث صنعت گيم در ايران در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي با همديگر بحث مي‌كنند. اين در حالي است كه به گفته جانشين پليس امنيت ناجا در ايران نزديك به 20 ميليون گيمر وجود دارد و همچنين متوسط هزينه براي ايجاد يك شغل در كشور بنا بر آمار سازمان برنامه و بودجه ۳۰۰ ميليون تومان است در حالي كه در صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي با متوسط هزينه بسيار كمتر از اين مي‌توان شغل ايجاد كرد. به عنوان مثال سال گذشته ما با هزينه‌اي نزديك به ۶۰۰ ميليون تومان شاهد بوديم كه براي مدت 5/1سال تيمي ۳۵ نفره از نخبگان دانشگاهي ما در يك فعاليت اقتصادي، بازي رايانه‌اي پروانه را توليد كردند. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويند كه مسوولان مي‌توانند از طريق رشد صنعت بازي در ايران جوانان زيادي را مشغول به كار كنند و اين كار مي‌تواند همزمان چند هدف را با هم پيش ببرد. اما خود مسوولان هم معتقدند كه بايد وقت بيشتري را براي ساماندهي به اين صنعت در نظر گرفت. دكتر مينايي درهمايش فناوري اطلاعات و ارتباطات، كارآفريني و سرمايه‌گذاري با اشاره به اينكه حدود 20ميليون بازي‌كننده يارانه‌اي در ايران هستند، اظهار كرد: روزانه به‌طور متوسط بيش از 124 دقيقه هر فرد صرف اين كار مي‌كند كه در مجموع حدود 40 ميليون ساعت در كشور صرف اين بازي‌ها مي‌شود. مينايي گفت: ايران بعد از كشورهاي ژاپن، چين، كره جنوبي و هند رتبه پنجم آسيايي را در توليد بازي‌هاي رايانه‌اي به خود اختصاص داده است كه بايد تلاش كنيم اين رتبه افزايش يابد.

كامنت‌هاي منتخب

 مرتضي| در ايران سرمايه‌گذاري بسيار ضعيفي روي صنعت بازي انجام مي‌شود اگر اين زمان و هزينه مالي را بيشتر كنند مي‌توانند موفقيت بيشتري داشته باشند.
 علي|بازي‌هاي كامپيوتري امروز از مهم‌ترين ميادين براي مسابقه است كه ما نبايد در اين ميدان از بقيه عقب بمانيم، امكانات زيادي در كشور براي رقابت وجود دارد.
 نسترن | بازي‌هاي توليد داخل خلاقيت و كيفيت لازم را ندارد و براي اين كار بايد مسوولان كمك بيشتري به شركت‌هاي سازنده داشته باشند.
 جلال|كاربران شبكه‌هاي اجتماعي و گيمر‌ها معمولا وجه اشتراك زيادي با همديگر دارند و وقتي هرروز اين گروه بيشتر مي‌شوند پس بايد مسوولان هم شرايط بهتري براي رشد تكنولوژي در اين عرصه‌ها فراهم كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون