• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

عدد نوشت

افزايش روزانه گاز  

شركت نفت مناطق مركزي ايران در سال جاري توانست با توليد روزانه 300 ميليون متر مكعب گاز ضمن توليد تكليفي، حدود دو درصد مازاد تعهدات تكليفي خود توليد داشته باشد. به گزارش ايلنا، زرير گودرزي، مدير برنامه‌ريزي شركت نفت مناطق مركزي در جلسه پيش‌بيني بهره‌دهي چاه‌هاي شركت بهره‌برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي با اعلام اين خبر ابراز اميدواري كرد كه در شش ماهه اول سال ۹۴ نيز بتوانيم به توليد تكليفي خود عمل كنيم.
 
تبادل برق

تراز تبادل برق ايران با كشورهاي همسايه روز گذشته به مثبت 864 مگاوات رسيد. ميزان مبادله‌هاي برون‌مرزي برق ايران با كشورهاي همسايه ديروز (سه‌شنبه پنجم اسفندماه 93) به 1636 مگاوات رسيد. مجموع ميزان صادرات برق ايران به كشورهاي افغانستان، عراق، پاكستان، ارمنستان و تركيه در روز سه‌شنبه 1250 مگاوات و مجموع واردات برق از كشورهاي ارمنستان و تركمنستان به ميزان 386 مگاوات ثبت شد. تراز تبادل برق ايران با كشورهاي همسايه روز گذشته به مثبت 864 مگاوات رسيد. جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي ارمنستان، پاكستان، تركمنستان، تركيه، جمهوري آذربايجان، عراق و افغانستان انرژي مبادله مي‌كند.

سهم معاملات الكترونيكي

گزارش عملكرد بازار اوراق بهادار در بهمن امسال نشان مي‌دهد سهم معاملات الكترونيكي از كل معاملات اين ماه، از نظر ارزشي معادل ۲۷ درصد بوده كه نسبت به دي‌ماه دو درصد افزايش يافته است. در حالي از ابتداي سال متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات به ترتيب برابر با 661 ميليون سهم و 2256 ميليارد ريال بوده است كه ارزش معاملات در بهمن امسال در مقايسه با دي‌ماه 25 درصد كاهش يافت و از 30684 ميليارد ريال به 22895 ميليارد ريال رسيد. همچنين حجم سهام معامله شده از 12912، چهار ميليون سهم به 11836 ميليون سهم معادل هشت درصد كاهش يافت. براساس اين گزارش، دفعات معاملات نيز در بهمن امسال برابر با هفت درصد در مقايسه با دي ماه افزايش يافت و از 885 هزار دفعه به 951 هزار دفعه رسيد.

تعداد معادن فعال ايران
 
بر اساس آمار مركز آمار ايران در سال 1391، 5316 معدن فعال در كشور وجود داشته كه نسبت به سال 1390، 3/1 درصد رشد داشته است. نتايج آمارگيري از اطلاعات محيط زيستي معادن نشان مي‌دهد كه از 5216 معدن، 1460 معدن داراي فاضلاب بوده‎اند كه شامل 5/27درصد از معادن مي‌شود. تعداد معادن داراي فاضلاب نسبت به سال 1390، چهار درصد رشد داشته است. از 1460 معدن، معادن استخراج شن و ماسه، سنگ تزييني و سنگ آهك به ترتيب با 832، 347 و 148 معدن بيشترين معادن داراي فاضلاب را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد واحدهاي توليدي احيا شده در يك‌سال

معاون اجرايي رييس‌جمهوري گفت: دولت تدبير و اميد طي يك‌سال گذشته هفت هزار واحد توليدي در شهرك‌هاي صنعتي كشور احيا كرده است. محمد شريعتمداري با بيان اينكه هدف مهم ما در اين جلسات شنيدن مطالب و مشكلات سرمايه‌گذاران است، افزود: به سرمايه‌گذاران اطمينان مي‌دهيم كه حل مشكلات آنها بر اساس سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب با مسير مناسبي در دولت در حال انجام است و حيات كشور را در ثروت‌سازي و توليد در كشور مي‌دانيم و توليد را در كشور احيا مي‌كنيم. معاون اجرايي رياست‌جمهوري بيان كرد: دولت تدبير و اميد بر اين اساس تشكيل شده است كه عقلانيت و خرد را حاكم و تا جايي كه مقدور است براي رفع مشكلات اقدام كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها