• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

خبر كوتاه

واكنش مختاباد به اظهارات يك عضو شورا درباره خانه هنرمندان

كارفرهنگي چاي كيسه‌اي نيست

ايسنا | رييس كميته هنري شوراي شهرتهران در پاسخ به برخي انتقادات به عملكرد خانه هنرمندان گفت: برخي مراكز فرهنگي از جمله خانه هنرمندان، با اينكه عمده بودجه خود را از شهرداري تهران مي‌گيرند اما پايتخت را فراموش كردند. عبدالحسين مختاباد در پاسخ به برخي انتقادات مطرح شده توسط مجتبي شاكري عضو شوراي شهر در جلسه علني هفته گذشته شورا مبني بر فعاليت غيرفرهنگي برخي مراكز فرهنگي و هنري پايتخت همچون خانه هنرمندان، اظهار كرد: ما بايد اين نهادها را تا آنجايي كه در توان است تقويت كرده و ممكن است در برخي موارد در محتوا مشكل داشته باشند؛ اما بايد به آنها سمت و سو داد. وي با طرح اين سوال كه اگر خانه هنرمندان در پارك ايرانشهر ايجاد نمي‌شد چه عاقبتي در انتظار اين پارك بود؟ گفت: سرنوشت همه پارك‌ها در اين شهر، برج‌سازي است و اگر اين پارك به خانه هنرمندان تبديل نمي‌شد، قطعا برجي به جاي آن ساخته مي‌شود!وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد اعضاي كميته هنر با هنرمندان و مسوولان مراكز فرهنگي از جمله خانه هنرمندان گفت: از عمر شوراي چهارم تنها يكسال مي‌گذرد و از سويي ديگر مراكز فرهنگي چندين سال است كه به سيستم كاري خود عادت كرده و تغيير رويه زمانبر است و كار فرهنگي، چاي كيسه‌اي نيست كه سريع اثراتش قابل مشاهد باشد و تاثيرات آن سال‌هاي بعد مشخص مي‌شود.

 

معاون قضايي ديوان عدالت:

ثبت روزانه ۲۰۰ شكايت عليه آموزش‌وپرورش

تسنيم| معاون قضايي ديوان عدالت اداري با اشاره به ثبت روزانه ۲۰۰ شكايت عليه آموزش‌وپرورش در روزهاي اخير به دليل عدم اجراي صحيح مصوبه امتياز فوق‌العاده شغل، از تماس با معاون راهبردي رياست‌جمهوري براي حل اين مشكل خبر داد. موسي‌ قرباني با اشاره به اينكه طي روزهاي اخير روزانه 200 دادخواست از سوي معلمان در ديوان عدالت اداري ثبت مي‌شود و با حجم انبوهي از حضور معلمان مواجه شده‌ايم، گفت: طبق مصوبه 17 فروردين 92 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست‌جمهوري به استناد اصل 137 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و بند 5 ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري و بند الف ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران دستگاه‌هاي اجرايي كه تا زمان ابلاغ اين تصويب‌نامه از فوق‌العاده براي پرسنل خود بهره‌مند نشده‌اند مجازند تا با توجه به اصلاحات ساختاري و سامندهي نيروي انساني نسبت به برقراري فوق‌العاده شغل اقدام كنند. معاون قضايي ديوان اداري بيان كرد: همچنين از طرف رييس ديوان عدالت اداري با آقاي نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري تماس گرفتيم تا اين مصوبه به‌طور دقيق در آموزش و پرورش اجرا شود. همچنين حجت‌الاسلام ناصري، معاون حقوقي وزارت آموزش و پرورش روز شنبه به ديوان عدالت اداري مراجعه خواهد كرد و جلسه‌اي را در خصوص امتياز فوق‌العاده شغل معلمان و اجراي آن خواهيم داشت. قرباني گفت: در بحث اجراي مرخصي زايمان فرهنگيان نيز شاهد بوديم كه آموزش و پرورش اين قانون را اجرا نمي‌كرد اما طي جلساتي كه ديوان عدالت اداري با مسوولان اين وزارتخانه داشت توانستيم به نتايج مثبتي رسيده و شاهد اجراي اين طرح در آموزش و پرورش باشيم. وي در پاسخ به اين پرسش در خصوص اينكه آموزش و پرورش براي اعمال اين فوق‌العاده شغل اعتبار لازم را ندارد، گفت: اين مصوبه دولت براي آموزش و پرورش الزامي نيست و در مصوبه نيز ذكر شده كه دستگاه‌ها مجاز به اجراي آن هستند اگر آموزش و پرورش پول ندارد مي‌تواند آن را اعمال نكند اما زماني كه اين مصوبه را اعمال مي‌كند نمي‌تواند امتيازها را كاهش دهد و بايد به همان صورتي كه در مصوبه دولت قيد شده است امتيازات را اجرايي كند.

 

توضيح معاونت مطبوعاتي درباره قطع بيمه خبرنگاران از طريق سايت سمان

ايسنا |حسين انتظامي، معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با اشاره به بيمه خبرنگاران گفت: بيمه خبرنگاران را از طريق خود رسانه‌ها دنبال كرديم؛ به نحوي كه بر اساس توجه رسانه‎‎ها به قشر خبرنگار، يارانه به آنها اختصاص مي‎‎دهيم. انتظامي با بيان اينكه روزنامه‎‎اي كه حداقل 25 نيروي ثابت نداشته باشد، اصلا روزنامه نيست، بر رعايت حداقل استانداردهاي كيفي در رسانه‌هاي كشور تاكيد كرد. وي درباره بيمه خبرنگاران خبرگزاري‏‏‌ها نيز گفت: در مورد خبرگزاري‎‎ها نيز حداقل 25 نفر و حداكثر چهار برابر حداقل، يعني 100 نفر مورد توجه قرار گرفته به نحوي كه در قبال هزينه بيمه اين تعداد، عين اين هزينه‎‎كرد را به آن رسانه بازمي‎‎گردانيم. اين مقام مسوول در مورد رابطان خبرگزاري‏‏‌ها و مطبوعات سراسري در استان‎ها نيز گفت: براي هر رسانه حداكثر 100 سهميه اختصاص داده‎‎ايم و اميدواريم از اين طريق ضمن تثبيت حرفه‎‎اي شاهد بيمه خبرنگاري پايدارتري براي اين قشر باشيم. معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد همچنين در مورد گلايه برخي اصحاب مطبوعات از توزيع نيازمندي‏‌ها توسط كانون‎‎هاي تبليغاتي نيز اظهار كرد: كانون‎‎هاي تبلغاتي اجازه توزيع نيازمندي‌ها را ندارند ولي مي‎‎توانند آگهي‏‏نامه چاپ كنند. انتظامي گفت: همچنين مقرر است تا 70 درصد مبلغ آگهي‎‎هايي كه از مبدا اداره كل استان توزيع مي‎‎شود در نشريات محلي هزينه شود و مابقي به روزنامه‌هاي سراسري تعلق گيرد.

 

حسيني‌صدر در گفت‌وگو با تسنيم مطرح كرد

تشكيل «وزارت محيط زيست» به‌جاي ادغام سازمان با وزارت جهاد كشاورزي

تسنيم| مويد حسيني‌صدر، در خصوص استعفاي معصومه ابتكار، گفت: فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با استعفاي رييس سازمان محيط زيست مخالف است، چرا كه اين امر به‌صلاح نيست. وي با بيان اينكه ابتكار بايد در امور و مسائل محيط زيست سرعت عمل و جديت به خرج دهد، گفت: فراكسيون محيط زيست مجلس به‌جديت مخالف ادغام سازمان محيط زيست با وزارت جهاد كشاورزي است، چرا كه بايد حتي سازمان‌هايي مانند زمين‌شناسي، هواشناسي زيرنظر اين سازمان قرار گيرد و آن تبديل به وزارتخانه شود. عضو فراكسيون محيط زيست مجلس گفت: بايد به‌جاي سازمان محيط زيست و ادغام آن با وزارت جهاد كشاورزي، وزارتخانه جديدي تحت عنوان محيط زيست و منابع طبيعي تشكيل شود و به تمام مسائل به‌طور دقيق رسيدگي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها