• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

مرگبار‌ترين تصادف در جاده كاشان به نطنز در سال جاري رقم خورد

10 كشته و 19 مجروح در تصادف اتوبوس با كاميون

اعتماد| بر اثر برخورد سهمگين يك دستگاه كاميون با يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور كاشان به نطنز 10 نفر جان خود را از دست دادند.
در اين حادثه كه به مجروح شدن 19 تن ديگر از مسافران انجاميده است راننده كاميون و اتوبوس و شش نفر ديگر از مسافران به دليل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده‌اند و دو نفر ديگر نيز كه توسط نيروهاي امدادي به بيمارستان منتقل شده بودند، به دليل خونريزي شديد جان باختند. سرهنگ رضايي، رييس پليس راه استان اصفهان از اين حادثه با عنوان يكي از مرگبارترين تصادفات سال‌هاي اخير در اين محور نام برده و از انتقال 19 مسافر ديگر به مراكز درماني خبر داده است.
او با اشاره به تصادف سهمگين دو خودرو در شامگاه سه‌شنبه در جاده كاشان به نطنز، از انحراف به چپ راننده كاميون به عنوان علت اصلي بروز حادثه ياد كرد و در شرح آن گفت: شامگاه سه‌شنبه، يك دستگاه كاميون هوو كه از كاشان به نطنز در حال حركت بود پس از انحراف به چپ با گاردريل برخورد كرد كه به دليل سرعت زياد، پس از تخريب كامل گاردريل، به لاين مخالف وارد شد و از روبه‌رو با يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه مسير نطنز به كاشان را مي‌پيمود به‌شدت برخورد كرد كه در جريان آن هر‌دو دستگاه به شكل هولناكي به اطراف جاده منحرف شدند. به گفته سرهنگ رضايي شدت تصادف به حدي بود كه اتوبوس مسافربري در كف خيابان واژگون شد و در جريان آن شش نفر از مسافران به همراه راننده اتوبوس در دم جان خود را از دست دادند. راننده كاميون نيز كه در اين تصادف به‌شدت مجروح شده بود پيش از حضور عوامل امدادي درگذشت. حسين درخشان، سخنگوي سازمان امداد و نجات كشور نيز با اشاره به كشته شدن 10 نفر در اين حادثه از مرگ دو سرنشين اتوبوس در بيمارستان به دليل وخامت اوضاع خبر داد. او در گفت‌وگو با «اعتماد» از انتقال 19 مسافر ديگر به مراكز درماني اشاره كرد و از پيگيري اقدامات درماني روي حادثه ديدگان خبر داد.
ايران يكي از كشورهايي است كه آمار بالاي تلفات در حوادث رانندگي را به خود اختصاص داده است. چندي پيش احمد شجاعي، رييس سازمان پزشكي قانوني كشور، تعداد تلفات رانندگي در ده ماه نخست سال جاري در كشور را بيش از 14 هزار نفر اعلام كرده بود. براساس آخرين آمار سازمان پزشكي قانوني كشور، تلفات حوادث رانندگي در ده ماه نخست سال جاري كشور به نسبت مدت مشابه سال قبل 2/6 درصد كاهش داشته است. اين در حالي است كه سهم ايران از تلفات جاده‌اي در دنيا 5/1 درصد است كه اين آمار در مقايسه با جمعيت يك درصدي ايران در جهان، از تلفات بالاي حوادث رانندگي در كشور حكايت مي‌كند. جاده‌هاي غيراستاندارد، نقص فني خودروها و عدم رعايت نكات راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان، از عمده دلايل وقوع حوادث رانندگي در ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها