• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4044 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

نامه قهرمانان كشتي به رييس‌جمهور

خواسته‌هاي رسول خادم خواسته‌هاي ما است

ماجراي استعفاي رسول خادم و خواسته‌هاي او از نهادهاي بالا‌دستي با حمايت همه‌جانبه اهالي كشتي مواجه شده است. ديروز اعضاي كميسيون ورزشكاران كشتي كشور شامل قهرمانان جهان و المپيك، در نامه‌اي به دكتر روحاني رييس‌جمهور، درخواست كردند با رفع مشكلات مادي و معنوي ورزش ملي كشور، زمينه بازگشت رسول خادم به راس فدراسيون كشتي توسط مراجع ذيصلاح فراهم شود. اين قهرمانان در قسمتي از نامه‌شان نوشته‌اند:

خبر استعفاي رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي ايران براي ما كشتي‌گيران و مردم كشتي‌دوست بسيار بهت‌آور بود. رسول خادم سرمايه، دانش، هويت و دارايي كشتي ايراني است.

كميسيون ورزشكاران فدراسيون كشتي ايران به نمايندگي از تمام كشتي‌گيران تيم‌هاي ملي در تمامي رده‌هاي سني و به نمايندگي از مردم هواخواه و تمام جامعه كشتي ضمن درخواست از رييس‌جمهور محترم، جناب آقاي دكتر حسن روحاني، در بازگرداندن آموزگار پهلوان‌مان، رسول خادم به آغوش خانواده كشتي، خواسته‌هاي خود را كه همان دغدغه‌هاي رياست فدراسيون كشتي ايران است در دو بند اصلي اعلام مي‌كنيم:

 

بازگشت رسول خادم؟

رييس‌جمهور محترم، آقاي دكتر روحاني، از شما درخواست داريم خواسته‌هاي رييس فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران را با درك عميقي از شرايط موجود كل ورزش ايران بررسي كنيد و اجازه ندهيد از اين خواسته‌ها تعبير اشتباهي بشود. اولين دغدغه مهم ما حمايت همه‌جانبه مسوولان از قهرمان ملي در ميادين بين‌المللي است. بي‌شك راهكارهايي وجود دارند كه ورزشكار ملي را در مواجهه با محروميت‌هاي بين‌المللي محافظت كنند. اين محروميت‌ها دامان تمام رشته‌هاي ورزشي را خواهد گرفت. بايد چاره‌اي انديشيد براي حل مساله، به جاي پاك كردن صورت مساله. پيگيري‌هاي كميته بين‌المللي المپيك در اجراي چارچوب‌هاي اخلاق ورزشي آنقدر جدي است كه ديگر ديپلماسي كشتي ايران در برابر تعليق نشدن ورزش ملي‌مان جواب نخواهد داد. تعليق كشتي براي ما كشتي‌گيران يعني تعليق سرمايه زندگي مان.

از شما درخواست داريم با همفكري نهادهاي مختلف و ذي‌ربط هوشمندانه به كمك ورزش كشور بياييد تا بتوانيم در اين جاده يكطرفه محروميت ورزشكاران ايراني را به حداقل رسانده و به يك تعادل لازم برسيم. بي‌شك پايه‌گذاري روابط ديپلماتيك ما را به راهكارهاي جديدتري خواهد رساند.

يكي از پيشنهادات ما در اين راستا ديدار و رايزني جنابعالي با نناد لالوويچ، رييس اتحاديه جهاني كشتي است تا برخي از مشكلات موجود فوري مرتفع شود.

 

مشكلات مالي

در شأن يك قهرمان المپيك و جهان كه تمام اعتبار خودش را صرف موفقيت كشتي كرده است نيست كه به جاي تمركز بر مناسبات و تعاملات ايران با قدرت‌هاي كشتي دنيا درگير رفع هزينه‌هاي پايه‌اي فدراسيون شده و دايم نگران اين امر باشد كه بودجه فدراسيونش به موقع مي‌رسد يا خير. آيا مسوولان مي‌دانند هزينه يك سال برگزاري اردو در ابعاد مختلف و هزينه اعزام تيم‌ها چقدر است؟ آيا مسوولان مي‌دانند كه تيم‌هاي كشتي ملي ايران گاها در اعزام‌هاي خارجي مجبور مي‌شوند براي مسافرت بين دو شهر دور در كشور ميزبان به جاي هواپيما از اتوبوس استفاده كنند؟

جامعه كشتي از رييس‌جمهور محترم و وزير محترم ورزش و جوانان انتظار دارد كه كشتي را نيز همانند فوتبال در دستور اولويت‌هاي كاري خود قرار داده و تمهيداتي انديشيده شود تا تنها دغدغه فدراسيون كشتي توانمندي فني كشتي ايران در دنيا باشد و دغدغه‌هاي مالي آن به حداقل برسد.

جامعه كشتي صادقانه مواضع و خواسته‌هاي خود را با شما رييس‌جمهور محترم در ميان گذاشت. سلامتي و موفقيت شما را از درگاه خداوند متعال خواستاريم. خواسته‌هاي رسول خادم، خواسته‌هاي
ما است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون