• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4046 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ اسفند

اعتراض جهان به كشتار حيوانات در شهرهاي ميزبان جام جهاني

رسانه‌ها و سازمان‌هاي مختلف در جهان از روسيه به خاطر كشتن حيوانات خياباني در شهرهاي ميزبان جام جهاني ۲۰۱۸ به‌شدت انتقاد كردند.

افراد سياسي، فعالان اجتماعي و شهروندان خواستار متوقف شدن كشتار بي‌رحمانه حيوانات خياباني در روسيه شدند. در شهرهاي ميزبان جام جهاني ۲۰۱۸ سگ‌هاي خياباني با اسلحه كشته مي‌شوند. چند هفته پيش ويتالي موتكو اعلام كرد كه در روسيه نزديك به دو ميليون حيوان خياباني وجود دارد و بايد براي اين مشكل راه‌حلي پيدا كرد. رسانه‌هاي مختلف غربي به خصوص بريتانيايي‌ها، روس‌ها را به كشتار حيوانات به خصوص سگ‌ها متهم و سازمان‌هاي زيادي به‌شدت از رفتار ميزبان جام جهاني انتقاد كردند. آنها خواستار پايان پذيرفتن اين قضيه شدند. سايت Change.org كمپيني با نام «loody FIFA ۲۰۱۸» را در شبكه‌هاي اجتماعي به راه انداخت و از كرملين خواست يك برنامه درست براي جمع‌آوري حيوانات خياباني ارايه دهد و به كشتار حيوانات پايان دهد. ONG براي رسيدگي به اين قضيه نزديك به دو ميليون دلار اهدا كرده است تا به اين حيوانات پناهگاه داده شود.

برخي از افراد سياسي روسيه نيز مخالف چنين كشتاري هستند و معتقدند اين قضيه پيش از جام جهاني چهره خوبي از كشورشان را نشان نمي‌دهد و نبايد ديگران تصور كنند روس‌ها وحشي هستند. كمتر از ۱۰۰ روز مانده به شروع جام جهاني اين جنجال به اوج خود رسيده است و گروه‌هاي مختلفي در جهان حاضر هستند تا با اين قضيه مبارزه كنند.

از طرفي مسوولان روس قول داده‌اند به زودي اين جريان متوقف خواهد شد. با وجود اينكه يك سيستم مناسب براي پناه دادن، غذا دادن و حمايت پزشكي براي حيوان‌هاي بي‌خانمان وجود دارد اما هنوز روسيه مسير طولاني را در پيش دارد تا به اين قضيه سر و سامان دهد. اين مشكل تنها براي شهر‌هاي ميزبان نيست بلكه ديگر مناطقي كه تنها از طريق شبكه‌هاي تلويزيوني جام جهاني را دنبال خواهند كرد چنين مشكلي دارند. آ. اس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون