• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4054 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ اسفند

تاكيد رييس‌جمهور بر ضرورت دريافت فركانس صداي مردم

وقت پارازيت نيست

آخرين جلسه هيات دولت در سال 96، ديروز به رياست حسن روحاني، رييس دولت دوازدهم برگزار شد. پس از پايان اين جلسه به رسم سال‌هاي گذشته رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تبريك سال نو از برنامه‌هاي دولت براي سال 97 سخن گفت. روحاني اظهار كرد: قبل از دولت يازدهم، متوسط رشد 2.3 درصد بوده است كه اين رقم به 4.8 درصد رسيده است. رشد اقتصادي امسال ما بالاي 4.5 درصد است و رشد ۹ ماهه اول سال جاري بدون نفت 4.7 درصد است. حركت ما حركت مثبتي بوده است و در زمينه‌هاي مختلف، ركوردهاي خوبي داشته‌ايم.

ديوار بين اغتشاش و اعتراض

روحاني همچنين با اشاره به اعتراضات دي‌ماه، بيان كرد: مردم به خوبي بين اعتراض و اغتشاش ديوار لازم را به وجود آوردند. دولت حق اعتراض را به رسميت مي‌شمارد اما اغتشاش و بي‌نظمي براي دولت قابل قبول نيست. مردم هم در روزهاي اعتراضات و هم در تظاهرات ميليوني خود اين فاصله را ايجاد كردند. ما انتقاد و اعتراض را قبول داريم و معتقديم بايد اشكالات گفته و رفع شود اما همه بايد قانونمند بوده و اموال و نظم عمومي را رعايت كنند .

رييس‌جمهور ادامه داد: گوش ما بايد براي سخن مردم شنوا باشد البته سخن مردم موج فركانس خاصي ندارد كه فقط به سمت قوه مجريه برود. بايد همه حرف مردم را بشنوند البته برخي نمي‌خواهند گوش بدهند در حالي كه بايد فركانس‌ها را به دقت گوش كرد و اكنون زمان پارازيت نيست. مردم انتقاد و پيشنهاد دارند و بايد به آنها توجه شود. ما با عمل بهتر خود مي‌توانيم همبستگي خود را بيشتر حفظ كنيم. وي با اشاره به اينكه ما تعامل سازنده و عزتمند را با جهان ادامه خواهيم داد، گفت: چه امريكا يا يكي دو كشور كوچك منطقه بخواهند يا نخواهند، ما تعامل سازنده با جهان را ادامه مي‌دهيم اما از منافع ملي خود نمي‌گذريم و حامي منافع ملي خود خواهيم بود.

 

بايد نشاط را به رسميت بشناسيم

روحاني با تشكر از رهبري جهت حمايت‌ها و هدايت‌هاي‌شان از دولت، تصريح كرد: ما همچنان به اين حمايت‌ها و هدايت‌ها نيازمنديم. من از مجلس هم تشكر مي‌كنم هم به خاطر راي اعتماد به هيات دولت در آغاز دولت دوازدهم و هم راي اعتماد مجدد به سه وزير دولت. بسيار زيبنده بود كه مجلس در روزهاي پاياني سال به سه وزير اعتماد كرد. از رييس مجلس، هيات رييسه و نمايندگان مجلس تشكر مي‌كنم. ما در كنار مجلس و قوه قضاييه مي‌توانيم اقدامات بيشتري براي مردم انجام دهيم .

روحاني ادامه داد: اميدوارم سال آينده، سال خوشحالي، اميدواري و نشاط در ميان مردم باشد. ما همانطور كه انتقاد و اعتراض را به رسميت مي‌شناسيم بايد نشاط مردم را هم به رسميت بشناسيم. نبايد به مردم سخت بگيريم، بگذاريم مردم شاد باشند. اميدوارم كشوري داشته باشيم كه مثل فرهنگ و دينش هميشه سرفراز باشد .

 

فعلا نياز به روشن كردن موتور نيست

پس از رييس‌جمهور نوبت به اسحاق جهانگيري رسيد. معاون اول رييس‌جمهوري با اشاره به چالش‌هاي كشور در سال 97 گفت: مهم‌ترين چالش پيش‌روي كشور براي سال آينده مساله اشتغال و معيشت مردم است. در اين زمينه بايد طي سال‌هاي آينده برنامه‌ريزي‌هاي مناسب و اقداماتي جدي براي حل مساله اشتغال به عنوان اصلي‌ترين چالش پيش‌روي كشور انجام شود. براي حل چالش اشتغال در كشور نيازمند افزايش سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف اقتصادي هستيم. ما به منابع وسيعي براي اين كار نيازمند هستيم و بايد شرايط را براي بخش خصوصي فراهم كنيم تا منابع خود را در اختيار اقتصاد كشور قرار دهيم. جهانگيري تاكيد كرد: در حال حاضر منابع خارجي در حال حركت به سمت ايران است و اگر فضاي بين‌المللي با شرايط فعلي حركت كند، مي‌توانيم منابع خارجي خوبي جذب كنيم. معاون اول رييس‌جمهوري در ادامه در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه اخيرا گفته‌ايد اگر لازم باشد موتورم را مجددا روشن خواهم كرد، تاكيد كرد: دولت دوازدهم از ابتدا كار خود را تحت فشارهاي شديدي آغاز كرد. در اين زمينه حتما در مواقع لزوم از دولت دفاع كرده‌ايم و از فشارهاي احتمالي به دولت گفته‌ايم. تمايل دارم دولت كار خود را در فضاي آرام انجام دهد اما اگر لازم باشد در مقطعي در ميداني كه ترسيم مي‌كنند نقش خود را ايفا خواهند كرد اما فعلا نيازي به روشن شدن موتور ديگري نيست.

 

دستورهاي مهم در مورد حصر

جهانگيري درباره طرح برخي اظهارات از سوي تعدادي از نمايندگان مجلس مبني بر تحقق رفع حصر تا پايان سال ۹۶، افزود: فكر مي‌كنم راه‌حل همه مسائل اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي، سياسي است؛ در مساله حصر دستورهاي مهمي صادر شده و دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي نيز در حال پيگيري است و ما هم بايد به اين تصميم‌گيري‌ها كمك كنيم. در اين زمينه برخي تصور مي‌كردند كه تا پايان سال جاري تصميم‌گيري در اين موضوع انجام خواهد شد. نسبت به حل مساله حصر خوشبين هستم و به نظرم اين مساله قابل تدبير است.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره بازداشت برخي مسوولان اجرايي دولت‌هاي نهم و دهم از سوي قوه قضاييه، اظهار كرد: من از بازداشت هيچ كسي در زندگي خوشحال نشده‌ام و خبر بازداشت هيچ كسي من را خوشحال نكرده است اما فكر مي‌كنم تصميمات به موقع نگرفتن و انجام ندادن اقدامات به موقع، آثار و آسيب‌هاي بسياري براي كشور دارد. در حكمي كه دادگاه منتشر كرد مشاهده مي‌كنيم كه اتفاقات خيلي قبل‌ها افتاده و درباره آن در آن زمان صحبت شده اما آنقدر تعلل انجام گرفته تا اين موضوع تبديل به موضوع روز شده است و اين خوب نيست. ما مسوولان وظيفه داريم كه با مسائل در زمان خود و متناسب با آن زمان برخورد كنيم.

جهانگيري در پايان با تبريك به مناسبت فرا رسيدن سال جديد، خاطرنشان كرد: اميدوارم ملت ايران در سال ۹۷ با موفقيت و پيروزي‌هاي بيشتر و همچنين دغدغه‌هاي كمتري روبه‌رو شود و مسوولان نيز موفق شوند كه در خدمت ملت باشند.

 

جهانگيري به بهشت نمي‌رود

پس از صحبت‌هاي جهانگيري، زماني كه خبرنگاران قصد داشتند با او عكس يادگاري بگيرند، خبرنگاري از او درباره برخي شايبه‌ها در خصوص رفتن احتمالي جهانگيري به شهرداري تهران پرسيد كه معاون اول رييس‌جمهور با خنده اين موضوع را تكذيب كرد.

ولي‌الله سيف در پايان آخرين جلسه هيات دولت در سال جاري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسيدن به دامنه تورم تك رقمي در سال 95 رقم خورد كه اين دستاورد در سال 96 نيز با استمرار انضباط پولي و مالي كه دولت به آن پايبند است، حفظ مي‌شود. در سال آتي نيز با انضباط مالي كه دولت به آن اعتقاد دارد، تورم تك رقمي ادامه خواهد داشت كه مي‌تواند زمينه‌ساز تحقق رشد اقتصادي، توسعه صادرات و اشتغال در
كشور شود.

سيد محمد بطحايي نيز در جمع خبرنگاران حاضر و ابراز اميدواري كرد سال 97 سالي پر نشاط براي دانش‌آموزان باشد. بطحايي افزود: اميدوارم با افزايش سهم آموزش‌هاي مهارتي گام‌هاي جدي‌تري در تحقق شعار مهارت آموزي دانش‌آموزان‌برداريم. وزير آموزش و پرورش درباره ماندگار‌ترين عيدي كه دريافت كرده است، گفت: ماندگارترين عيدي به خصوص در ماه‌هاي اخير اين بود كه وقتي به مدارس محروم ودورافتاده مي‌رفتيم كه تجهيزاتي براي آنها فرستاده شده بود، تشكر مي‌كردند.

معصومه ابتكار هم در جمع خبرنگاران با آرزوي سالي توام با عزت و موفقيت براي ملت ايران، پيشاپيش حلول سال جديد و عيد نوروز را تبريك گفت. وي با بيان اينكه ماندگار‌ترين عيدي حس خوبي است كه گاهي از دوستان مي‌گيريم، افزود: حس محبت، به ياد ديگران بودن و مراسمي كه در ايام آخر سال براي گلريزان براي زنان زنداني معسر برگزار شد و حضوري كه دوستان داشتند و حمايت‌هايي كه انجام شد، بهترين عيدي بود. وي تاكيد كرد: اميد است كمك‌ها و حمايت‌هاي مردم تا پايان سال ادامه پيدا كند. درآخرين جلسه هيات دولت در سال 96، تمامي اعضاي كابينه و دفتر رييس‌جمهوري به استثناي محمدباقر نوبخت، علي اصغر مونسان و محمد جواد ظريف حضور داشتند كه وزير امورخارجه كشورمان به دليل بيماري نتوانست در اين جلسه حاضر باشد. بيماري ظريف به حدي بود كه ديدار او با بن علوي، وزير خارجه عمان نيز روز گذشته لغو شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها