• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4054 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ اسفند

آرايش نه!، پيرايش!

عزت‌الله ضرغامي

معتقد هستم دوره آرايش سپري شده و دوره پيرايش فرا رسيده است. دوران پدرخواندگي به تدريج سر مي‌آيد و حكمراني جوانان و نسل‌هاي جديد آغاز مي‌شود. فضاي مجازي هم حامي اين تغيير است. ساختار كهنه، ناكارآمد و دسته‌بندي‌هاي سياسي در حال فروپاشي است. هم اصلاح‌طلبان- آنگونه كه خود مي‌گويند- نياز به اصلاح دارند و هم اصولگرايان نيازمند پذيرش بسياري از واقعيت‌ها هستند. من معتقد به هويت انقلابي هستم؛ آنطور كه امام و رهبر معظم انقلاب مي‌گويند. اگر قادر نباشيم اين هويت را در صحنه سياسي كشور به مدل مناسب و كارآمد تبديل كنيم، ديگران با بهره‌گيري از نياز امروز نسل جديد براي ما مدل‌سازي خواهند كرد. احساس صداقت بيش از هر دوره ديگري، نياز بازيگران جوان سياست و آحاد مردم است.

شكست استيضاح آقاي عباس آخوندي براي سومين بار با وجود مطالبه عمومي و عزم اوليه اكثريت مجلس، بيانگر حاكميت منافع و ضعف و ناتواني ساختار‌هاي كهنه سياسي، حتي در ائتلاف‌هاي مرسوم سياسي است. قابليت تاثير‌گذاري تك‌تك مردم بر افكار عمومي، هشدار و زنگ خطر جدي براي جريان‌هاي سياسي است تا تغيير رويه را در اولويت اول اقدامات خود قرار دهند؛ در غير اين صورت يا به صورت كامل حذف خواهند شد يا منفعلانه به دنبال افكار عمومي حركت خواهند كرد.

سال 97، سال كمرنگ شدن جريان‌هاي سنتي اصلاح‌طلب و اصولگرا و برجسته شدن جريان‌هاي عدالتخواه و انقلابي است كه نمي‌خواهند به زور همرنگ جماعت شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها