• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

بازتاب خبر: كاوش اطراف آتشكده ساساني نياسر ضروري است

چنار رودآب برگي از تاريخ سبز نياسر

سرپرست پايگاه ميراث فرهنگي و گردشگري شهرتاريخي نياسر ضمن ابراز خرسندي از توجه اين روزنامه به آثارتاريخي شهرستان به خبرنگار «اعتماد» در خصوص مرمت آتشكده ساساني گفت: اين بنا يكي از شاخص‌ترين بناهاي تاريخي است كه علاوه‌بر مرمت خود سازه كاوش اطراف اين بنا هم، ضروري است.

علي ابوالفضلي افزود: علاوه برعوامل محيطي، گياهان خودروي اطراف آتشكده هم مضر هستند كه باعث ايجادشكاف‌هايي در عمق سنگ‌ها به مرور زمان مي‌شوند.

وي تصريح كرد: ازبين بردن اين گياهان، مرمت بنا و بند كشي مجدد در اين مرحله انجام شده كه اعتبار آن از محل اعتبارات استاني است. به گفته وي، چارتاقي با گچ نيم‌كوب كه از شرق كشور واز شهر بيرجند تهيه شده بندكشي شده و در مرحله بعدي قسمت پايين بدنه‌ها را بايد از يادگاري‌هاي نوشته شده پاكسازي كنيم.

وي تصريح كرد: نورپردازي چارتاقي با مشاركت شهرداري وهمكاري با مسوول رصدخانه نياسر انجام مي‌شود كه تلاش مي‌كنيم آلودگي نوري به حد اقل برسد.

وي درپاسخ به اينكه مردم نگران حيات چنار رودآب هستند، گفت: استحكام بخشي، براي اين چنار تاريخي ضروري است كه اطراف آن را بايد آزادكرد تا بيشتر از اين ضربه نخورد.

به گفته وي، بستن سيم آهنين به تنه چنار روداب براي محافظت از آن انجام گرفته است.

وي تصريح كرد: برخي موارد تردد وپارك خودروها به اين تاريخ سبزلطمه مي‌زند.

وي در پاسخ انعكاس خبرچنارتالار در ويژنامه قبلي «اعتماد» گفت: آسفالت كنار چنار تالار هم جمع‌آوري شده تا درخت نفس بكشد و در فاصله نيم متري آن سنگ مالون كار گذاشته مي‌شود تا ماشين‌ها و تريلي‌ها كه در مسير هستند به آن برخورد نكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها