• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4071 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ ارديبهشت

دلخوش، عضو فراكسيون ورزش مجلس:

مجلس بدون داشتن سند نمي‌تواند به موضوع فساد در فوتبال ورود كند

هفته گذشته دوباره موضوع فساد در فوتبال در صدر خبرهاي ورزشي كشور قرار گرفت. بهروز رهبري‌فرد بازيكن سال‌هاي دور استيل‌آذين در گفت‌وگو با يك شبكه اينترنتي از ردوبدل شدن پول و خريد داوران در دوره حضورش در اين تيم خبر داد. بعد ازآن ابراهيم اسدي هم‌تيمي‌اش در تيم استيل آذين در گفت‌وگو با روزنامه قانون اين موضوع را تاييد كرد. غياثي، رييس پيشين كميته داوران هم از ردوبدل شدن مبالغ كلان در بين داوران صحبت كرد و از يك بازي خاص نام برد و گفت: «مسوولان يك باشگاه پيش ما آمدند و با ما جلسه گذاشتند و گفتند هفته بعد در فلان بازي دقيقه 37 پنالتي گرفته مي‌شود و نتيجه بازي 0-1 مي‌شود. ما آمديم داور بازي را تغيير داديم و يك داور ديگر گذاشتيم اما آن اتفاق افتاد! حالا ما مقصريم؟ داور مقصر است؟ نه، اصلا! اين يكي كه گفتم براي همين امسال است.» بحث فساد در فوتبال موضوع تازه‌اي نيست. پيش‌ازاين هم كميسيون اصل 90 در مجلس نهم موضوع فساد در فوتبال را پيگيري كرده بود. هرچند كه گزارش اين كميسيون هم نتوانست دردي از فوتبال ايران و مسائل پشت پرده آن دوا كند.

 

ورود مجلس به موضوع فساد بدون شكايت خصوصي ممكن نيست

سيدكاظم دلخوش، نماينده صومعه‌سرا در مجلس و عضو فراكسيون ورزش در رابطه با مسائل مطرح‌شده از طرف برخي از بازيكنان به خبرنگار اعتمادآنلاين گفت: فراكسيون ورزش به عنوان مشاور در امور ورزش كشور فعاليت مي‌كند، بنابراين اگر درجايي تخلفي رخ دهد، ملاك رسيدگي براي ما نخواهد بود. فراكسيون ورزش نمي‌تواند بر اساس حرف افراد در جامعه به موضوعي ورود كند و آن را مورد بررسي قرار دهد. اگر فردي مستنداتي در اين زمينه داشته باشد، حتما ما هم به عنوان فراكسيون تخصصي ورزش به اين موضوع ورود خواهيم كرد و مسوولان ذي‌ربط را براي پاسخگويي به مجلس فرا خواهيم خواند. قانون اساسي اين حق را به مردم داده كه در هر زمينه كه شكايت دارند مستندات خود را به كميسيون اصل 90 و فراكسيون‌هاي مربوطه ارجاع دهند. اما تاكنون شكايتي به فراكسيون ورزش ارسال نشده است. وي افزود: اگر كسي مستنداتي در اين زمينه دارد مي‌تواند آن را به فراكسيون ورزش ارجاع دهد تا ما هم آن را دنبال كنيم. مطمئن باشيد كه فراكسيون ورزش كار خودش را انجام خواهد داد. اعضاي فراكسيون در جلسات خود، موضوعات مطرح‌شده در مطبوعات را مورد بررسي قرار مي‌دهند ولي اينكه اين موضوعات واقعيت داشته باشد يا خير را بايد از طريق مستندات ارايه‌شده به فراكسيون مورد بررسي قرار داد.

 

وزير در خصوص اعتبارات بخش ورزش

بايد پاسخگو باشد

دلخوش در خصوص حضور وزير ورزش و جوانان در مجلس هم گفت: تعدادي از اعضاي فراكسيون و ديگر نمايندگان سوالاتي از وزير محترم در خصوص لباس‌هاي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني دارند. البته موضوعات ديگري هم مانند بودجه ورزش كشور و اعتبارات بخش ورزش مطرح است كه وزير بايد به آنها پاسخ دهد. بعد از حضور وزير در مجلس تمام جزييات جلسه در اختيار رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.

 

تحقيق و تفحص از سرخابي‌ها

شايد وقتي ديگر!

نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس و عضو فراكسيون ورزش مجلس درخصوص پرونده تحقيق و تفحص از باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس و مطرح شدن اين پرونده در صحن مجلس به اعتمادآنلاين گفت: تحقيق و تفحص از اين دو باشگاه هنوز به سرانجام نرسيده و نمايندگان در حال پيگيري اين موضوع هستند. احتمال اينكه اين موضوع مشمول ماده 236 شود زياد است. طبق ماده 236 اين پرونده بايد به كميسيون مربوطه ارجاع شود؛ كميسيون هم موظف است تا به اين پرونده رسيدگي كند و گزارش پاياني را به مجلس ارايه دهد. بعيد مي‌دانم مجلس بتواند در اين هفته چنين موضوعي را پيگيري كند.

اعتمادآنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون