• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4072 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

آغاز به كار طرح آبرساني به مناطق شمال شرق خوزستان با حضور وزير نيرو در شهرستان ايذه

با حضور وزير نيرو، طرح آبرساني به مناطق شمال شرق استان در شهرستان ايذه كلنگ زني شد

با حضور رضا اردكانيان كلنگ طرح آبرساني به مناطق شمال شرق استان در شهرستان ايذه به زمين زده شد تا عمليات اجرايي اين طرح آغاز شود.

با وجود منابع عظيم آبي نظير سد كارون3 در بالادست شهر ايذه، اين امكان فراهم شد تا متخصصان و مهندسان داخلي از اين پتانسيل آبي استفاده بهينه كرده و با احداث آبگير و احداث ايستگاه پمپاژ به ظرفيت 11.1 مترمكعب در ثانيه و احداث سه تونل به قطر 3.7 متر مجموعا به طول 5700 متر و با استفاده از لوله‌هاي فولادي و جي آر پي و همچنين احداث يك باب تصفيه خانه در بالادست روستاي اژگيل، نياز آب شرب 735 هزار نفر مردم 7 شهر و 689 روستاي شهرستان‌هاي ايذه، باغملك، هفتگل، رامهرمز، صيدون، قلعه تل و ميداوود را تامين كنند.

اين طرح همچنين امكان توسعه باغات ديم به ميزان 40هزار هكتار و آبياري 18هزار هكتار اراضي كشاورزي دشت‌هاي ايذه و باغملك را فراهم مي‌كند. اين موضوع به ايجاد اشتغال براي يك هزار نفر به صورت مستقيم و 3هزار نفر به صورت غيرمستقيم در زمان انجام اجراي پروژه كمك مي‌كند.

ظرفيت تصفيه خانه اين طرح 265هزار مترمكعب در شبانه‌روز است همچنين طول خطوط انتقال آب شرب در اين طرح مجموعا 25 كيلومتر لوله فولادي و طول خطوط انتقال آب كشاورزي آن مجموعا 105 كيلومتر با لوله‌هاي فولادي و GRP است. اين طرح از محل فاينانس خارجي به ميزان 406 ميليون يورو تامين اعتبار و اجرايي خواهد شد. مشكلات كمي و كيفي تامين آب شرب و كشاورزي در شهرهاي شمال شرق استان خوزستان به ويژه شهرستان‌هاي ايذه و باغملك، در كنار مشكلاتي نظير گرماي روز افزون، كاهش شديد منابع آب زيرزميني و پديده ريزگردها، نارضايتي مردمي، بيكاري، از بين رفتن اراضي و باغات كشاورزي و درنهايت مهاجرت به ساير استان‌ها را، به دنبال داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون