• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4072 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

در حضور وزير نيرو صورت گرفت

رونمايي از سامانه زيرساختي نرم‌افزارهاي تخصصي صنعت آب در سازمان آب و برق خوزستان

در جريان سفر وزير نيرو به استان خوزستان، از سامانه زيرساختي نرم‌افزارهاي تخصصي آب در سازمان آب و برق خوزستان رونمايي شد.

هدف اصلي از توسعه اين سامانه كه در دفتر مدل‌هاي آب و محيط زيست سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفته، صرفه‌جويي در هزينه‌ها، مديريت بهينه منابع آب و بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي حداكثري داخلي در توسعه سامانه‌هاي تخصصي نرم‌افزاري صنعت آب است.

اين زيرساخت به عنوان هسته مركزي پردازش داده‌ها در نظر گرفته شده و در سه سطح اجرا روي سرورها به صورت خودكار و در بازه‌هاي زماني مشخص، اجرا توسط كارشناسان در قالب رابط‌هاي گرافيكي كاربردوست و دسترسي به خروجي‌ها از طريق پروتكل‌هاي استاندارد مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

در حال حاضر زيرسامانه‌هاي پيش‌بيني‌هاي كوتاه‌مدت دما و بارش، هشدار سيل در محدوده استان و لايه كشوري، پيش‌بيني‌هاي بلندمدت دما و بارش، مدل بارش رواناب بومي جهت پيش‌بيني سيلاب، مدل پيش‌بيني آبدهي، پايش سطح برف با استفاده از تصاوير ماهواره‌اي، مدل هيدروليكي پيش‌بيني 10 روزه دبي، تراز و كيفيت رودخانه‌ها به صورت عملياتي مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

از ويژگي‌هاي اين سامانه مي‌توان به عملياتي بودن به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته، بهره‌گيري از استانداردهاي روز دنيا، طراحي لايه‌هاي نمايش و داشبوردهاي مديريتي منحصر به فرد و نيز بومي‌سازي كامل هسته‌هاي محاسباتي اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون