• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4076 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

4 تيم به دنبال گرفتن آخرين سهميه ليگ برتر

ليگ يك روي نقطه جوش

رسول مجيدي

 

 

روز حساس فوتبال براي مازندراني‌ها از راه رسيد. امروز هفته پاياني ليگ دسته اول فوتبال كشور برگزار مي‌شود و چهره دومين تيم صعود‌كننده به ليگ برتر مشخص. فوتبال مازندران امروز اين فرصت را دارد تا بعد از 12 سال صاحب يك تيم در ليگ برتر شود. 12 سال پيش درست همين موقع‌ها بود كه شموشك نوشهر از ليگ برتر خداحافظي كرد و رفت به دسته اول. حالا سهميه مازندران قرار است دوباره به اين استان بازگردانده شود. سوال اما اين است كه اين سهميه به شهر بابل و تيم خونه‌به خونه مي‌رسد يا شهر قائم‌شهر و تيم نساجي.

نساجي و خونه‌به‌خونه يك فصل را زحمت كشيدند، تمرين كردند، نخوابيدند تا امروز جشن صعود به ليگ برتر بگيرند. وضعيت خونه به خونه در اين بين بهتر است. آنها مانند نساجي 61 امتيازي هستند اما تفاضل گل بسيار بهتري دارند و اين يعني پيروزي در بازي امروز، آنها را جايگزين تيم نفت تهران در ليگ برتر مي‌كند. مگر اينكه نساجي آنقدر به حريفش گل بزند كه تفاضل گلش را بالاتر از رقيب هم‌استاني قرار دهد.

 

خونه‌به‌خونه – برق جديد شيراز

بابلي‌ها كه در اين فصل دو مربي را روي نيمكت خود ديده‌اند به زحمت خود را به جايگاه دوم جدول رسانده‌اند، آنها در بازي پاياني بايد به مصاف برق جديد بروند، تيم ميانه جدولي كه شايد شكست دادنش در وهله اول كار چندان سختي به نظر نرسد اما بايد ديد حساسيت بازي مي‌تواند بر عملكرد شاگردان اسكوچيچ تاثير بگذارد و آنها را از صعود باز دارد يا خير؟

تيم فوتبال خونه به خونه در هفته سي و سوم مسابقات در ديداري خارج از خانه برابر تيم اكسين البرز با تساوي بدون گل متوقف شد، تيم برق جديد نيز در خانه موفق شد با نتيجه پر گل 4 بر صفر از سد تيم گل‌گهر سيرجان عبور كند.

شيرازي‌ها كه اولين فصل حضور خود در ليگ دسته اول را تجربه مي‌كردند با تمام فراز و فرودها توانستند بقاي خود را در ليگ قطعي كنند، مسوولان اين تيم حال با خيالي آسوده در پي برنامه‌ريزي بهتر براي حضور بهتر در فصل آينده خواهند بود.

سرخ‌پوشان بابلي از سي و سه ديدار گذشته شانزده پيروزي، سيزده تساوي و چهار شكست را به دست آورده‌اند و با ۶۱ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به تيم نساجي مازندران در رده دوم جدول جاي دارند، نارنجي‌پوشان شيرازي نيز ده پيروزي، يازده تساوي و دوازده شكست را در كارنامه خود به ثبت رسانده‌اند و با ۴۱ امتياز و تفاضل گل كمتر نسبت به تيم شهرداري ماهشهر در مكان دوازدهم جدول حضور دارند.

خونه به خونه‌اي‌ها تا بدين جاي كار در مصاف با حريفان سي و هفت گل به ثمر رسانده‌اند و در مقابل شانزده گل نيز دريافت كرده‌اند، آنها صاحب برترين خط دفاع ليگ هستند و شايد به جرات بتوان گفت اين مهم را مديون جواد نكونام مربي سابق خود هستند، برقي‌ها نيز در تقابل با رقبا بيست و نه بار موفق به گلزني شده‌اند در حالي كه سي و دو بار نيز دروازه خود را باز شده ديده‌اند.

راه‌آهن - نساجي

تيم نساجي نيز كه در يك قدمي صعود به ليگ برتر قرار دارد حال بايد در آخرين بازي خود به مصاف تيم سقوط كرده راه آهن برود، آنها اگر بتوانند در اين بازي با اختلاف زياد حريف خود را از پيش روي بردارند شايد بتوانند پس از سال‌ها انتظار طعم شيرين صعود را به ليگ برتر بچشند.

تيم فوتبال راه‌آهن در هفته سي‌وسوم مسابقات در ديداري خارج از خانه با حساب چهار بر يك مغلوب تيم شهرداري تبريز شد، اما تيم نساجي در خانه موفق شد با دو گل از سد تيم فجر سپاسي عبور كند و خود را يك گام ديگر به صعود نزديك‌تر كند.

طلايي‌پوشان تهراني از سي و سه ديدار گذشته ده پيروزي، چهار تساوي و بيست و هفت شكست را به دست آورده‌اند و با ۱۰ امتياز در قعر جدول رده‌بندي مسابقات حضور دارند، سرخ پوشان مازندراني نيز هجده پيروزي، هفت تساوي و هشت شكست را در كارنامه خود به ثبت رسانده‌اند و با ۶۱ امتياز و تفاضل گل كمتر نسبت به تيم خونه به خونه در رده سوم جدول جاي دارند.

تيم راه‌آهن تا بدين جاي كار در مصاف با حريفان پانزده گل به ثمر رسانده و در مقابل شصت و پنج گل نيز دريافت كرده است، آنها ضعيف‌ترين خط حمله و دومين خط دفاع ضعيف ليگ را در اختيار دارند! تيم نساجي نيز در تقابل با رقبا چهل و سه بار موفق به گلزني شده در حالي كه بيست و شش بار نيز دروازه خود را باز شده ديده است.

تيم مهمان چنانچه موفق شود در اين ديدار با اختلاف فاحش حريف خود را شكست دهد آن وقت در صورتي كه در امتيازات با تيم خونه به خونه هم امتياز شود مي‌تواند به ليگ برتر راه يابد.

 

همه معادلات صعود

فردا احتمالا روز استان مازندران است. خونه به خونه و نساجي شانس خوبي دارند كه خود را ليگ برتري كنند اما بنا به شرايطي ممكن است سهميه آخر ليگ برتر فصل آينده، به استان ديگري برسد. از جمله تيم بادران تهران. شاگردان ربيعي با 59 امتياز در رده چهارم جدول جاي دارند و براي ليگ برتري شدن چشم به لغزش هر دو تيم خونه به خونه و نساجي دوخته‌اند. بادران در صورت پيروزي 62 امتيازي مي‌شود و اگر در بازي همزمان هر دو تيم خونه به خونه و نساجي برابر حريفان متوقف شوند آنگاه بادران با پيروزي با حداقل گل نيز مي‌تواند ليگ برتري شود. بادران در هفته پاياني مهمان ماشين‌سازي تبريز است. آنها تفاضل گل بهتري نسبت به خونه‌به خونه و نساجي دارند و همين حتي تساوي رقبا را هم براي آنها شيرين مي‌كند.

اما سخت‌ترين شانس و كار را تيم فجر سپاسي دارد. آنها دو بازي حساس آخر را باختند اما هنوز روي كاغذ شانس ليگ برتري شدن دارند. فجر كه با 58 امتياز در رده پنجم جاي دارد تنها در صورتي ليگ برتري مي‌شود كه صبا را از پيش رو بردارد و در بازي‌هاي همزمان هر دو تيم خونه به خونه و نساجي برابر رقبا شكست بخورند و از سوي ديگر بادران نيز نتواند هر 3 امتياز را از ماشين‌سازي بگيرد؛ اتفاقي كه شايد رخ دادنش چيزي شبيه به معجزه باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون