• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4077 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

درخواست دادسراي تهران از پليس بين‌الملل

سركرده ري‌استارت را دستگير كنيد و بازگردانيد

دادسراي تهران دستگيري سركرده گروهك ري‌استارت را به پليس بين‌الملل سپرده است. سركرده اين گروه اپوزيسيوني كه با يك برنامه راديويي كار خود را شروع و در جريان اعتراضات دي ماه از طريق كانال تلگرامي مردم را به تخريب اموال عمومي و اماكن مذهبي تشويق مي‌كرد، كسي نيست غير از سيد محمد حسيني. هنوز هم بسياري از مردم او را با «مسابقه بزرگ» و ترانه‌هاي كودكانه‌اي كه مي‌خواند تا سربه‌سر «احمدزاده» گذارد، مي‌شناسند. او برخلاف برادرانش صداوسيما را رها كرد و رفت. اين يك مهاجرت ساده نبود و به محض رسيدن به آن سوي آب‌ها براي خود نقش اپوزيسيوني تعريف كرد؛ نقشي كه از سوي بسياري از مردم شايسته دانش‌آموختگان سياست است نه يك مجري تلويزيون. به هر حال او با همان «ري‌استارت» عده‌اي را فريفت و به خيابان كشاند. مخالفت و دشمني با نظام جمهوري اسلامي اما فقط يك روي سكه است و آنچه خشم بيشتري به سوي ري‌استارت روانه مي‌كند؛ اقدام به تخريب مساجد و اماكن مذهبي بود. اين اقدامات بي‌پاسخ نخواهد ماند و از همين رو دادسراي تهران از پليس بين‌الملل خواسته كه به موضوع ورود كند. جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران ديروز وقتي در مورد پرونده متهمان ناآرامي‌هاي دي ماه اشاره مي‌كرد، گفت: «درخواست دادسراي تهران از پليس بين‌الملل براي دستگيري و استرداد اين سركرده گروهك ري‌استارت، عملا آنها را در چرخه آزمايش قرار داده است و بايد به اين سوال پاسخ دهند كه چگونه است كه اگر كسي در ايران كوچك‌ترين اقدامي مي‌كند، رسانه‌هاي دنيا پر مي‌شود، اما امروز سركرده اين گروهك در امريكا نشسته و دستور غارت، تخريب و تحريق اموال عمومي و خصوصي را مي‌دهد و هيچ كس به او كاري ندارد.» وي ابراز اميدواري كرد پليس بين‌الملل در دستگيري اين فرد مناسب عمل كند تا دادسراي تهران بتواند به اتهامات وي رسيدگي كند. ري‌استارت تنها تهديد عليه امنيت ملي نيست. نمونه ديگرش عبور از داعش از مرزها و رسيدن تا ساختمان پارلمان. دادگاه متهمان اين پرونده نيز تازه برگزار شده است. به گفته دولت‌آبادي فقط در اين پرونده 28 فقره كيفرخواست و 18 فقره حكم صادر شده است.

او در توضيح برخي اقدامات متهمان وابسته به اين گروهك گفت: متهمي تحت تاثير اين گروهك، مسجدي در تهران، يك كيوسك راهنمايي و رانندگي و يك پمپ‌بنزين را آتش زده و فيلم مربوط به اقدامات مجرمانه خود را در فضاي مجازي منتشر كرده است. همچنين شب‌نامه عليه نظام تهيه و منتشر كرده و اقدام ديگر وي شعارنويسي گسترده در سطح شهر بوده است. ضد مردمي‌ترين كار اين متهم آتش زدن خودپردازهاي برخي بانك‌ها است و به پانزده سال حبس محكوم شده است.

 

ارتباط 31 متهم بانكي با پرونده صندوق ذخيره فرهنگيا ن

پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك سرمايه يكي ديگر از موضوعات مورد اشاره دادستان تهران بود. او در حالي در اين باره توضيح داد كه محسني‌‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري ديروز ابراز اميدواري كرد اين گزارشات سريع‌تر به دادگاه برسد. به گفته دادستان تهران تا هفته قبل بيش از 100 متهم در اين پرونده شناسايي شده‌اند. 47 متهم تفهيم اتهام، 6 متهم بازداشت و ميلياردها تومان از وجوهي كه از طريق مجرمانه كسب شده بود، كشف، ضبط و به حساب سپرده واريز شده است. اين پرونده با تحقيق و تفحص نمايندگان مجلس از صندوق ذخيره فرهنگيان گشوده شد و برخلاف تلاش‌هايي كه برخي براي سياسي و جناحي كردن آن انجام دادند، مسير خود را طي مي‌كند؛ مسيري كه چندان هم كوتاه نبوده است. از همين رو دولت‌آبادي نقد اطاله رسيدگي را مي‌پذيرد و آن را معلول پيچيدگي موضوع مي‌داند. او ديروز در‌ توضيح آخرين وضعيت پرونده گفت: «31 نفر از متهمان بانكي با اين پرونده مرتبط هستند؛ كساني كه طي سال‌ها تسهيلاتي را به طرق غيرقانوني دريافت كرده و از استرداد آن خودداري كرده‌اند؛ مسلم است كه تعقيب اين افراد و تحقيق پيرامون اقدامات مجرمانه‌شان كار سختي است و لذا پرونده شاخ و برگ پيدا كرده و امر كارشناسي هم بسيار زمان‌بر است.» دادستان تهران ابراز اميدواري كرد كه نسبت به بخش عمده اين پرونده تا پايان خرداد ماه سال جاري اتخاذ تصميم نهايي و كيفرخواست صادر شود.

 

چگونه است كه اگر كسي در ايران كوچك‌ترين اقدامي مي‌كند، رسانه‌هاي دنيا پر مي‌شود، اما امروز سركرده گروهكي به نام ري‌استارت در امريكا نشسته و دستور غارت و تخريب مي‌دهد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون