• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4093 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

تشييع پيكر دو هنرمند در يك روز با تم گلايه و تنهايي

در عين حال خاكسپاري حسين فرجي در سكوت خبري و تنهايي و گلايه‌هايي از بيكاري و تنهايي حسين شهاب در روزهاي پاياني عمر از خبر‌هاي تلخ اين روزهاست.

 

حسين شهاب به خانه ابدي رفت

مراسم تشييع پيكر حسين شهاب، بازيگر سينما و تلويزيون صبح روز يكشنبه سي‌ام ارديبهشت ماه در خانه سينماي شماره ۲ برگزار شد. نكته مهم در اين مراسم تاكيد بر تنهايي اين بازيگر سينما و تلويزيون بود. سخنران مراسم چه علي دهكردي در مقام رييس انجمن بازيگران و چه فريدون جيراني در مقام كارگردان و نويسنده همه او را بازيگري از بدنه واقعي سينما خواندند كه خاطرات شفاهي از تاريخ سينماي ايران دارند. علي دهكردي از مستندسازان، منتقدان و تاريخ‌نگاران خواست كه سراغ اين دسته از هنرمندان بروند و تاريخ سينماي ايران قبل از انقلاب را با كمك آنها ثبت كنند.

به گزارش مهر، سخنران بعدي فريدون جيراني بود كه سخنان خود را با تاريخ‌نگاري بازيگري در سينماي ايران و ياد بازيگران قديمي آغاز كرد. اين نويسنده و كارگردان سينما حسين شهاب را نسل بعدي بازيگران سينما خواند و گفت: كمتر به اين نسل توجه شده است. من حسين شهاب را نديده بودم اما تعريف وي را از تهيه‌كنندگاني كه امروز در اين مراسم نيستند بارها شنيده‌ام. عزت‌الله رمضان‌فر، بازيگر قديمي سينما و تلويزيون با اشاره به شروع فعاليت كار شهاب در سال 47 به اهميت كار اين بازيگر اشاره كرد: بيك ايمانوردي مي‌گفت: هر فيلمي كه بازي مي‌كنم قبل از آن بايد شهاب با فيلم قرارداد مي‌بست و اين نشان‌دهنده اهميت حضور اين بازيگران براي ستارگان آن دوران بود. در اين مراسم حبيب الهياري اعلام كرد كه اين بازيگر فقيد بالاي 170 فيلم بازي كرده است. اما سخنان انتقادآميز محمد شيري در مقام بازيگر سينما و تلويزيون فضاي متفاوتي به اين مراسم داد: حال خوبي ندارم چرا كه طي اين مدت هميشه در كنار حسين شهاب بودم، اين را مي‌دانم كه شهاب ديگر از سينما و تلويزيون متنفر شده بود، مطمئن هستم كه همين آقاي فريدون جيراني اگر نقشي هم در فيلم خود داشت به بازيگراني مانند حسين شهاب نمي‌داد، اينجا مي‌گويم كه همه حسين‌ها بيكار هستند و همه به دليل شرايط موجود دچار افسردگي شده‌اند.

سخنان اين بازيگر باعث شد كه حبيب اسماعيلي تهيه‌كننده اظهار اميدواري كرد كه شرايطي فراهم شود كه اين دوستان امنيت كاري داشته باشند چراكه داشتن شغل، عمر و اميد را زياد مي‌كند. دختر خوانده حسين شهاب هم از افرادي كه طي اين مدت اين بازيگر را تنها نگذاشته بودند، تشكر كرد و هم گلايه كرد: حسين شهاب توقع‌هايي از خيلي از افراد داشت. من از بازيگران قديمي سينماي ايران خواستم كه براي حسين شهاب وقت بگذارند و به ديدنش بيايند، اما متاسفانه نتوانستم كسي را راضي كنم. در نهايت هم منوچهر شاهسوار، مديرعامل خانه سينما هم اعلام كرد: ما بايد اين گلايه‌ها را به جان بخريم و به آن توجه كنيم. توليد يك فيلم يك حركت جمعي است پس غم و شادي آن نيز جمعي است.

 

هنرمندي كه در تنهايي به خاك سپرده شد

اگر خاكسپاري حسين شهاب با گلايه از بيكاري و تنهايي اين هنرمند در خانه سينما 2 برگزار شد، آن سوتر حسين فرجي در سكوت خبري در قطعه 88، رديف 121، شماره 532 بهشت زهرا (س) به خاك سپرده شد. عزت‌الله فرجي معروف به حسين فرجي، خواننده ترانه ماندگار «بارو بارو» در هواي داغ يكشنبه، سي‌ام ارديبهشت بي‌آنكه به رسم هميشگي مراسم بدرقه‌اي از مقابل تالار وحدت برايش برگزار شود، در بهشت‌زهراي تهران به خاك سپرده شد.

به گفته فرج عليپور، نوازنده كمانچه و بداهه نواز موسيقي مقامي لرستان، حسين فرجي روز جمعه 28 ارديبهشت ماه تنها در خانه‌اش در اثر سكته در گذشت. طبق استعلام ايلنا از بهشت زهراي تهران، پيكر خواننده قطعه «شوه سال» (سالگرد مرگ)، امروز يكشنبه 30 ارديبهشت ساعت 9 صبح شست‌و‌شو و سپس در قطعه 88، رديف 121، شماره 532 به خاك سپرده شد. او كه خود پيش‌تر خوانده بود «قد مياكه سرت مينه دلم درد عزيز، ارمه مُردِم تو سيمه اشكي نريز (اي عزيز به اندازه موهاي سرت در دلم درد دارم، اگر من مُردم برايم اشكي نريز) » غريبانه و در فقدان مراسم معمول در دل خاك آرام گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون