• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4093 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

نخستين پرسش و پاسخ افشاني بعد از تصدي شهرداري تهران چه بود؟

تخلفات بايد پيگيري شوند

حميدرضا خالدي

 

 

ديروزبعد از امضاي حكم محمد‌علي افشاني، وي در صحن شوراي شهر و در برابر اعضاي شورا و خبرنگاران سوگند ياد كرد تا رسما شهردار تهران شود. سوگندي كه مهم‌ترين محور آن ترجيح منافع شهر و شهروندان برمنافع خود و جناح سياسي همفكر وي بود. وي پيش از قرائت سوگندنامه خود در صحن علني شوراي شهر تهران پشت تريبون رفت تا از عقايدش بگويد و آنچه برآن باور دارد وي با ذكر اينكه از امروز همه ما در كنار هم براي آنچه موجب ارتقاي كيفيت زندگي و رضايتمندي شهروندان است، تلاش خواهيم كرد، خطاب به حاضران گفت: بايد از همه اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش قدرداني كنم كه در اقدامي دموكراتيك و بسيار كارشناسانه دومين شهردار خود را انتخاب كردند. در اين ميان بايد از رييس شوراي اسلامي شهر تهران تشكر ويژه‌اي كنم كه در تمام طول اين فرآيند اين مهم را به خوبي مديريت كردند تا تصميم نهايي اتخاذ شود.

افشاني با اشاره به راي قاطع اعضا به وي گفت: اين مساله مسووليت من را سنگين‌تر كرد چراكه ۱۹ نفر از اعضاي شورا به من راي دادند و دو نفري كه به من راي ندادند نيز با من مخالف نبودند بلكه علاقه‌ به فرد ديگري داشتند و به آن افراد راي دادند اما مطمئنا از امروز همه ما در كنار هم براي آنچه موجب ارتقاي كيفيت زندگي و رضايتمندي شهروندان است، تلاش خواهيم كرد. شهردار تهران در ادامه سخنانش از زحمات و خدمات محمدعلي نجفي در دوره مسووليت‌ خود به عنوان شهردار تهران نيز يادي كرد و گفت: ايشان منشا اقدامات ارزشمندي شدند كه بي‌ترديد در ادامه كاري كه من بايد دنبال كنم، تاثيرات بسزايي دارد. وي افزود: پيش از اداي سوگند، هم به خودم و هم به اعضاي شورا اعلام مي‌كنم كه فراتر از يك سوگند رسمي بايد با خود و خداي خود عهد كنيم كه منافع مردم را به منافع خود و حزب خود ترجيح دهيم و براي بهبود وضعيت آنها تلاش كنيم.

افشاني با بيان اينكه «يكي از مهم‌ترين كارهايي كه بايد انجام دهيم و به نوعي اين اقدام ضروري و حياتي نيز به نظر مي‌رسد؛ اين است كه به عدالت رفتار كنيم» افزود: شهر تهران با مشكلات عديده‌اي كه گريبان آن را گرفته است مواجه بوده كه بدون تعامل ذي‌نفعان امكان حل آنها وجود ندارد. قطعا همه نقش‌آفرينان در اداره امور شهر تهران و ذي‌نفعان بايد در كنار هم قدم بردارند. قطعا نااميدي موجب از بين رفتن بيمار مي‌شود.

شهردار تهران همچنين ادامه داد: با وجود همه مشكلات در شهر تهران با اميد به تعامل اميدواريم كه قدم‌هاي اساسي براي رفع مشكلات‌برداريم و با عنايت خداوند بتوانيم كارنامه قابل قبولي را براي رضايت مردم ارايه كنيم. حاكميت قانون، رعايت حقوق انسان‌ها و تعامل منهاي تحميل، سه اصل اساسي من در مديريت است.

وي همچنين بعد از اداي سوگند خود در بين خبرنگاران براي چند دقيقه حاضر شد تا در نخستين رويارويي خود در اين سمت با نمايندگان رسانه‌ها، پاسخگوي سوالات آنها باشد. اولين سوال از افشاني سوالي بود در خصوص سياست وي براي ادامه راه نجفي در خصوص مبارزه با فساد كه وي در پاسخ به آن گفت: هر تخلفي كه در زمان آقاي نجفي احصا شده بود بايد مورد پيگيري قرار گيرد اما روش من اين است كه كاملا از موضوع آگاه باشيم و تخلف را از مراجع قضايي مرتبط و قانوني پيگيري كنيم.

وي با تاكيد براينكه با رسانه‌اي كردن هر نوع تخلف قبل از اثبات آن مخالف هستم، ادامه داد: طي دو سه روز آينده كنفرانس خبري با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد تا برنامه‌ام را به‌صورت كامل ارايه كنم. البته برنامه‌هايم را براي اداره شهر به شوراي شهر ارايه كرده‌ام. طبيعي است در اين برنامه يكي از مهم‌ترين بخش‌ها موضوع آسيب‌هاي اجتماعي است كه قطعا رسيدگي به اين آسيب‌ها جزو برنامه‌هاي اصلي سال 97 است.

شهردار تهران همچنين گفت: يكي ديگر از اولويت‌هاي مديريت شهري جديد آلودگي هواست. سال گذشته دانش‌آموزان نزديك به يك ماه نتوانستند به مدرسه بروند. به همين دليل تلاش مي‌كنيم تا براي كاهش آلودگي با تكيه بر نوسازي حمل و نقل عمومي تلاش كنيم. افشاني در پاسخ به پرسش ديگري گفت: نوسازي حمل‌و‌نقل عمومي جزو تاكيدات و برنامه‌هاي رييس‌جمهور است. او همچنين در پاسخ به سوالي درباره دستفروشان تاكيد كرد: رسيدگي به وضعيت دستفروشان جزو برنامه‌هاي شهرداري است. اما مسائلي در اولويت هستند كه بر كل شهر تاثيرگذار باشند. افشاني در عين حال گفت: كار با هر مديري كه توان انجام ماموريت را داشته باشد، پاكدست بوده و موجب رضايتمندي مردم باشد، ادامه داده مي‌شود. به بياني اساسا دنبال تغيير نيستم و شيوه‌ام به اين صورت است كه با كسب شناخت در طول زمان تغيير ايجاد خواهم كرد. ديروز سوگند شهردار جديد تهران گرچه با كمترين حاشيه جنجالي همراه بود اما باز هم جنب و جوش بيش از حد حاضران و اعضاي شورا كه براي خوش و بش با شهردار جديد تهران و ساير همكاران‌شان اين‌سو و آن‌سو مي‌رفتند، باعث شده بود تا جلسه در فضايي شلوغ و نا آرام به كار خود ادامه دهد. آنچنان‌كه حجت نظري، عضو شوراي شهر در اينستاگرام خود با انتقاد از اين‌همه تردد در صحن شورا نوشت: ‌اي كاش اعضاي شورا و حاضران، حداقل به احترام قرآن، كمي آرام مي‌گرفتند و مي‌نشستند!

 


افشاني: شهر تهران با مشكلات عديده‌اي كه گريبان آن را گرفته است مواجه بوده كه بدون تعامل ذي‌نفعان امكان حل آنها وجود ندارد. قطعا همه نقش‌آفرينان در اداره امور شهر تهران و ذي‌نفعان بايد در كنار هم قدم بردارند. قطعا نااميدي موجب از بين رفتن بيمار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون