• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4097 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

چرا كلوپ مارسلو را نقطه ضعف رئال مادريد خواند؟

آلفردو رنالو

 

 

عجيب و غريب به نظر مي‌رسد كه يورگن كلوپ نقطه ضعف رئال مادريد را مارسلو مي‌داند. البته هركسي بازي‌هاي رئال را مرتب دنبال كند اين مساله برايش روشن است كه اين بازيكن برزيلي، خيلي خوب به سمت جلو پيشروي مي‌كند اما در مقابل نمي‌تواند فضاي پشتش را پوشش دهد و اين چيزي متفاوت از نحوه بازي روبرتو كارلوس، دفاع چپ پيشين رئال نيست. كارلوس يكي از دلايل سردردهاي زياد دل‌بوسكه بود. در رئال مادريد مدرن، مارسلو نقش كارلوس را بازي مي‌كند. از كرنر تا كرنر و همين باعث شده تا رونالدو بيشتر نقش مركزي را در خط حمله برعهده بگيرد.

بله اين درست است؛ جايي كه مارسلو بازي مي‌كند يك منطقه خوب براي رقبا به حساب مي‌آيد تا از آنجا به رئال ضربه بزنند. بايرن مونيخ در بازي رفت مرحله نيمه‌نهايي از همين ناحيه بود كه در آليانس آره‌نا به رئال گل زد؛ رئال مادريد توپ را به خوبي دفع كرد و مارسلو توپ را مشايعت كرد تا به نفع بايرن به اوت برود. بايرني‌ها خيلي سريع توپ را به جريان انداختند و توسط كيميچ به گل رسيدند. چرا مارسلو آنجا لازم نديد توپ را تعقيب كند و نگذارد اوت شود؟ واضح است: بازيكن برزيلي فقط دوست دارد با توپ بازي كند و برخي وقت‌ها در دفاع دچار اشتباه در محاسبات مي‌شود. با اين همه شايد او در دفاع يك مظنون هميشگي باشد اما هميشه يك تهديد بزرگ در خط حمله براي رقباست.

كلوپ هفته پيش اعلام كرد تيمش‌ مي‌خواهد از ناحيه‌اي كه مارسلو در آن قرار دارد به رئال ضربه بزند. چرا او بايد اين تاكتيكش را به صورت واضح رسانه‌اي كند؟ قطعا او مي‌خواهد پيامي بفرستد. مي‌خواهد كاري كند تا زيدان به مارسلو بگويد بيشتر در دفاع بماند و كمتر به خط حمله اضافه بشود. مارسلو بارها باعث شده تا رئال از جناح چپ گل بزند. او از اين جناح يا گل زده يا پاس گل داده. من مطمئنم كه شنبه شب جناح چپ رئال مادريد بسيار فعال خواهد بود و به نظرم مربي آلماني اين مصاحبه را كرده تا به بازيكن برزيلي فشار مضاعف بياورد.

ستون‌نويس روزنامه اسپانيايي آ. اس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون