• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3196 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند

تشكل‌ها

جولان مرغ 8000 توماني |قيمت گوشت مرغ تازه كه طي يك ماه اخير با روند افزايشي مواجه شد و به كيلويي 8500 تومان هم رسيد، با وجود وعده‌هاي كاهش قيمت و توزيع مرغ منجمد دولتي، همچنان در محور 8000 تومان مي‌چرخد. به گفته عباس والوزي، معاون شركت پشتيباني امور دام كاهش جوجه‌ريزي و افزايش قيمت جوجه يك‌روزه دليل افزايش قيمت گوشت مرغ در بازار است اما تا چند روز آينده - اوايل اسفند ماه -بازار آن متعادل مي‌شود، چراكه قيمت منطقي فروش هر كيلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تا 7000 تومان است.

 فروش پيراهن‌هاي ايراني با سه برابر قيمت| جواد دروديان، رييس اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن‌فروشان گفت: برخي از فروشگاه‌هاي معروف با گذاشتن مارك تقلبي روي پيراهن‌هاي ايراني، آنها را به چند برابر قيمت مي‌فروشند؛ به گونه‌اي كه پيراهن‌هاي 50 هزار توماني ايراني در فروشگاه‌هاي برند‌دار به قيمت 140 هزار تومان فروخته مي‌شوند. وي در پاسخ به اين سوال ايسنا كه با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و افزايش تقاضا، زمينه سودجويي و فرصت‌طلبي افزايش يافته و فروش محصولات بي كيفيت رونق گرفته است، گفت: مدت‌هاست كه ركودي در اين صنف حاكم شده و با توجه به نزديك شدن به ايام عيد نوروز و افزايش تقاضا به احتمال زياد كسي به دنبال افزايش قيمت كالاهاي خود نمي‌رود چون توليد‌كنندگان به دنبال فروش اجناس خود هستند تا بتوانند نقدينگي‌شان را تامين كنند.

تنظيم بازار شب عيد با محصولات داخلي | عضو كميسيون كشاورزي مجلس تاكيد كرد كه دولت در تنظيم بازار شب عيد به محصولات داخلي و كوتاه كردن دست دلال‌ها توجه كند. هدايت‌الله ميرمرادزهي عنوان كرد: برخي از دلا‌ل‌ها تلاش مي‌كنند بازار شب عيد را آشفته كنند، آنها با ذخيره كردن محصولات اين فكر را در مردم ايجاد مي‌كنند كه اين مواد كمياب است و بعد با قيمت بيشتري آن را به مردم مي‌فروشند. وي تصريح كرد: دولت بايد با كنترل، نظارت و برنامه‌ريزي صحيح مانع از اين شود كه دلال‌ها و واسطه‌ها بتوانند ميوه‌ها و ساير محصولات را در سردخانه‌ها نگه دارند و گران‌تر بفروشند.

نفت به بالاي 60 دلار بازگشت| بهاي نفت در بازار‌هاي جهاني در معاملات به دليل افزايش تقاضا پس از كاهش شديد قيمت در معاملات ناشي از افزايش بي‌سابقه ذخاير نفتي امريكا، بالاي 60‌دلار در هر بشكه باقي ماند. روز گذشته به دليل افزايش بي‌ سابقه ذخاير نفت امريكا و احتمال توافق هسته‌اي بين ايران و غرب و لغو تحريم‌هاي ايران و افزايش صادرات نفت اين كشور و بازگشت نگراني‌ها درباره اشباع بازار، بهاي نفت برنت پنج درصد كاهش يافت كه بيشترين كاهش در يك ماه بود.

كاهش توليد مصنوعات طلا |رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با بيان اينكه ركود بازار طلا ميزان توليد مصنوعات طلا را كاهش داده است، گفت: گزارش مستند اتحاديه طلا و جواهر، نشان مي‌دهد ميزان توليد مصنوعات طلا در سال ۹۳ به يك‌سوم كاهش يافته است. محمد كشتي آراي، با بيان اينكه بازار طلا در سال 93 با ركود همراه بود و قيمت‌ها به سطح قيمت جهاني رسيد، گفت: در 10 روز اخير به دليل نزديك شدن به روزهاي پاياني سال، نوسانات قيمت جهاني و افزايش تقاضا موجب فاصله گرفتن نيم سكه و ربع‌سكه از ارزش ذاتي است. وي با بيان اينكه چند روز اخير مقداري بازار طلا را از ركود خارج كرده است، افزود: در مجموع به علت فضاي كلي اقتصاد و ركود بسياري از بخش‌هاي اقتصادي، بازار طلا و جواهر هم با ركود مواجه است و رونق فعلي مقطعي است.

اعتبار 830 ميليارد ريالي طرح كاداستر|مجلس شوراي اسلامي در رسيدگي به بخش هزينه‌اي تبصره‌هاي الحاقي لايحه بودجه مصوب كرد مبلغ 830 ميليارد و 200 ميليون ريال به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اختصاص يابد. به گزارش ايسنا، در رسيدگي به بخش‌هاي هزينه‌اي تبصره‌هاي الحاقي لايحه بودجه 94 نمايندگان مجلس شوراي اسلامي موافقت كردند كه مبلغ 830 ميليارد و 200 ميليون  ريال از محل رديف 141-530000 متناسب با وصولي براي اجراي طرح حدنگار (كاداستر) جامع كشور به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اختصاص مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها