• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4101 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ خرداد

حضور پر سرو صداي احمدي‌نژاد در مجمع

«هفت، هشت نفر از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام نسبت به مواضع‌ احمدي‌نژاد در جلسه‌اي كه ايشان غايب بودند، سخن گفتند و انتقاداتي را مطرح كردند ولي در حضور خودشان كسي چيزي نگفته است.» غلامرضا مصباحي‌مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته از انتقاد برخي اعضاي مجمع نسبت به حضور محمود احمدي‌نژاد در جلسات مجمع خبر داد. يك عضو مجمع تشخيص مصلحت كه نخواست نامش فاش شود در اين باره به «اعتماد» گفت: «اين موضوع كه برخي اعضا در غياب آقاي احمدي‌نژاد نسبت به حضور او در جلسه معترض شده‌اند را به ياد نمي‌آورم. اساسا اعتراض اعضا به اين شكل نيست. در اينكه برخي به واسطه اقدامات و اظهارات اخير آقاي احمدي‌نژاد از حضور رييس دولت‌هاي نهم و دهم در مجمع گله دارند شكي نيست اما اين‌گونه هم نيست كه در غياب او بخواهند موضوعي را مطرح كنند.» هرچند مصباحي‌مقدم نامي از آن هشت عضو نياورده اما اين نخستين‌باري نيست كه خبري درباره نارضايتي برخي اعضا از حضور احمدي‌نژاد در مجمع مخابره مي‌شود. 31 مرداد 96 زماني كه محسن رضايي در اولين نشست خبري خود در دوره جديد فعاليت مجمع تشخيص مصلحت نظام با سوالي درباره عضويت احمدي‌نژاد مواجه شد دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص پرونده‌هاي مفتوح محمود احمدي‌نژاد در قوه‌قضاييه و حضور او در مجمع تشخيص گفت: «مسائل شخصي افراد از نظر قانوني به مجمع هيچ ارتباطي ندارد.» هرچند از نظر دبير مجمع تشخيص مسائل شخصي افراد به مجمع ارتباطي ندارد اما برخي مسوولان و نمايندگان مجلس به اين حضور معترض هستند. 9 آبان 96 جعفرزاده ايمن‌آبادي، نايب‌رييس فراكسيون مستقلين ولايي يكي از شديد‌ترين واكنش‌ها را به احمدي‌نژاد داشت. ايمن‌آبادي در اين مصاحبه ضمن آنكه خواستار اخراج احمدي‌نژاد از مجمع شد، افزود: «زماني كه مقام معظم رهبري اين حكم را صادر كردند، تخلفات احمدي‌نژاد كشف نشده بود اما در حال حاضر لازم است از مجمع تشخيص مصلحت نظام اخراج شود. نبايد اين تصور ايجاد شود كه كسي كه در مسند قدرت است، قادر به انجام هر كاري است.» واكنش‌ها به حضور رييس دولت‌هاي نهم و دهم در جلسات مجمع به صورت درگوشي تا 6 اسفند 96 ادامه داشت اما در اين تاريخ روزنامه جمهوري اسلامي با انتشار گزارشي واكنش‌هاي درگوشي را با صدايي بلند منتشر كرد. روزنامه جمهوري اسلامي در اين گزارش نوشت: «ديروز چندين نفر از اعضاي اين مجمع در جلسه رسمي، طي سخناني مطالب مطرح شده در نامه احمدي‌نژاد به رهبري را خلاف دانستند و خواستار برخورد قانوني با او شدند. در اين جلسه بعضي از اعضا به اين جمع‌بندي رسيدند كه وي صلاحيت عضويت در مجمع را ندارد.» هرچند در آن زمان هم روزنامه جمهوري اسلامي مانند مصباحي‌مقدم اسمي از آن اعضا نياورد اما به نظر مي‌رسد مخالفت با حضور معجزه هزاره سوم در جلسات مجمع تشخيص
روز به روز در حال افزايش است تا جايي كه ارديبهشت امسال شايعه‌اي تحت عنوان لغو عضويت احمدي‌نژاد در مجمع دست به دست شد اما طولي نكشيد كه روابط عمومي مجمع تشخيص اين خبر را تكذيب كرد. با توجه به اقدامات و اظهارات اخير احمدي‌نژاد بايد منتظر ماند و به نظاره نشست كه رفت و آمد‌هاي او به كاخ مرمر تا چه زماني ادامه خواهد يافت.

 


يك عضو مجمع تشخيص مصلحت كه نخواست نامش فاش شود به «اعتماد» گفت: اين موضوع كه برخي اعضا در غياب آقاي احمدي‌نژاد نسبت به حضور او در جلسه معترض شده‌اند را به ياد نمي‌آورم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون