• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4101 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ خرداد

فضاي مجازي

بي‌توجهي به علت

«[بدترين] روش اين است كه جاي علت، تنها يقه معلول را بگيري. جاي نابودي ميكروب، مرهم بر زخم و پماد تسكين‌دهنده بر عفونت بگذاري. اين روش، اگر سيستماتيك باشد، مي‌شود خيانت به خود انسان و انسانيت. آدم عاقل، همزمان هم براي نابودي ميكروب هم براي بهبود زخم و عفونت و تسكين موضعي، دست به كار مي‌شود.» احمد پورنجاتي، فعال سياسي اصلاح‌طلب با انتشار متن فوق در صفحه فيس بوك خود نسبت به بي‌توجهي به علت اصلي موضوع هشدار داد. او در اين استاتوس نوشت كه يك فرد عاقل همزمان هم براي نابودي ميكروب تلاش‌مي‌كند و هم بهبود زخم دست به كار مي‌شود.

 

جرمي غيرانساني

«انتشار اخبار # تجاوز به دانش‌آموزان، افكار عمومي را جريحه‌دار كرده است. اين پديده، علاوه بر اينكه جرمي غيرانساني است، بيماري رواني هم هست. چرا افراد بيمار را به جاي درمان، به مدرسه مي‌فرستيد؟ مسوولان ذي‌ربط درباره تضييع مرتب #حقوق_كودكان پاسخ بدهند. » محمدرضا بادامچي، نماينده مجلس در صفحه توييت خود نسبت به خبر تجاوز به دانش‌آموزان در مدرسه‌اي در منطقه 2 تهران واكنش نشان داد. بادامچي در اين توييت از مسوولان ذي‌ربط اين موضوع كه وزير آموزش و پرورش را نيز شامل مي‌شود توضيح خواسته است.

شهادت اينستاگرامي جليلي

«به عنوان يك شاهد عيني شهادت مي‌دهم در آن 6 سالي كه مسوول گفت‌وگوهاي هسته‌اي بودم با اينكه در تمام طرف‌هاي مقابل ما در طول مذاكرات، دولت‌ها عوض شدند و احزاب مختلف به قدرت رسيدند اما ذره‌اي رفتار طرف‌هاي مقابل در برابر #ايران عوض نشد. بخشي از سخنراني در #دانشگاه #سمنان/ مهر 95» سعيد جليلي سرتيم سابق تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي پس از خروج امريكا از برجام بار ديگر در فضاي مجازي فعال شده است به نحوي كه هر 3 روز يك پست جديد از اظهارات خود كه رنگ و بوي پيش‌بيني دارد منتشر مي‌كند.

 

ضرورت انجام تست سلامت

«بدون انجام تست‌هاي سلامتي روان يك بيمار رواني را به مدرسه راه دا‌ده‌ايم و در مقابل به دليل هنجارهاي غلط هيچ‌وقت به سمت آموزش شيوه‌هاي خود مراقبتي به دانش‌آموزان نرفتيم. جلوي تكرار اين فاجعه را بايد بگيريم. زير پوست مدارس ما از اين دست اتفاقات تكرارشدني است.» شايد بتوان واكنش فاطمه سعيدي، عضو كميسيون آموزش مجلس را يكي از شديد‌ترين واكنش‌ها به خبر تجاوز به دانش‌آموزان دانست. سعيدي در اين توييت ضمن انتقاد از عدم آموزش شيوه‌هاي خودمراقبتي به دانش‌آموزان، مسبب اين اتفاق را يك بيمار رواني معرفي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون