• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

لهستان بي‌رمق و بي‌فروغ حذف شد

تنهايي لوا

لهستان با اميد زيادي به جام جهاني آمد. يكي از بزرگ‌ترين ستارگان تاريخ فوتبال اين كشور نوك پيكان حمله تيم بود و دور مقدماتي عملكرد تيم بي‌نظير بود. يورو2016 هم ثابت كرد اين تيم مي‌تواند حداقل دردسرهاي زيادي را براي مدعيان بتراشد. با شروع جام جهاني اما اوضاع رفته رفته بدتر و بدتر شد. لواندوفسكي كه در 16مسابقه ملي، پيش از شروع جام جهاني 21گل به ثمر رسانده بود، آماده بود تا كشورش را در راه شگفتي‌سازي رهبري كند. كاپيتان لواندوفسكي، منتظر بود تا تنها يك توپ به او در موقعيتي مناسب برسد تا دروازه حريفان را باز كند. اما در دو بازي ابتدايي مقابل سنگال و كلمبيا، حتي يك موقعيت خوب هم براي او ساخته نشد. دو بار به سمت دروازه حريف شوت زد و هر دو موقعيت را خودش مهيا كرده بود. آمار لهستان در دو بازي كه از جام برگزار كرده بيش از حد ضعيف بوده. به نوعي مي‌توان گفت لهستان، عربستان اروپا بود. به عنوان اولين تيم اروپايي از جام كنار رفتند و حتي يك گل هم به ثمر نرساندند. در ديدار مقابل كلمبيا شزني، دروازه‌بان اين تيم سه بار توپ داخل چارچوبش شليك شد و به هيچ كدام نه نگفت.

رييس فدراسيون لهستان تاييد كرد كه كارشان با اين كادر فني تمام شده است. او گفت: «حدود 4 سال شده كه پروژه تيم ما شروع شده است. نبايد بهانه‌اي آورد؛ رقبا بهتر از ما بودند. تيم ما چيزي كم نداشت بلكه كلمبيايي‌ها بهتر از ما بودند. يك دوران به پايان رسيده است. تيم ما در 4 سال اخير عملكرد بسيار خوبي داشته است ولي نتوانستيم بيش از اين نتيجه بگيريم. بايد به همه‌چيز فكر كرد. 6 ماه تا شروع مقدماتي يورو 2020 فرصت داريم، ليگ ملت‌ها نيز هست كه بايد آن را جدي بگيريم. مطمئنا انتقادات زيادي از تيم به عمل خواهد آمد ولي بايد هر‌چه سريع‌تر اوضاع را سر و سامان دهيم و براي يورو 2020 آماده باشيم.»

معلوم نيست لوا تا يورو 2020 همچنان با تيم ملي بماند يا نه. اردوهاي ملي براي او فقط خستگي به ارمغان مي‌آورد. او تقريبا هيچ شانسي براي كسب افتخار با تيمش ندارد. سطح هم‌تيمي‌هايش حتي در حد سانتر كشيدن از كناره‌ها به محوطه جريمه نيست تا او كار را تمام كند. گل‌زن‌ترين مهاجم نوك جهان در سال‌هاي اخير به احتمال زياد جام جهاني را بدون گل زده به پايان مي‌برد و احتمالا تا ابد حسرت خواهد خورد كه چرا در كشوري ديگر به دنيا نيامده. شايد اگر لوا را در پيراهن تيم ملي آلمان مي‌ديديم، امروز مي‌توانست دارنده عنوان آقاي گل ادوار جام‌هاي جهاني باشد؛ فراموش نكنيد كه توماس مولر در خلأ يك مهاجم نوك تخصصي در مانشافت 10 گل در جام جهاني زده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون