• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4123 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۰ تير

شكستگي خط لوله غدير يك رفع شد

كيفيت آب خرمشهر وآبادان موقتا بهبود مي‌يابد

گروه اجتماعي

يك روز پس از برگزاري تجمع مردم خرمشهر مقابل مسجد جامع اين شهر در اعتراض به كيفيت پايين آب آشاميدني خرمشهر، «محمد‌جواد بچاري»، رييس شوراي شهر خرمشهر به «اعتماد» خبر داد كه با ترميم شكستگي خط لوله انتقال آب غدير يك كيفيت آب شرب اين شهر از ديروز به ميزان قابل توجهي بهبود يافته است. رييس شوراي شهر خرمشهر افزود: خط لوله غدير يك در حوالي هويزه با شكستگي روبه‌رو شده بود كه از هفته گذشته تيم‌هايي از قرارگاه خاتم‌الانبياء براي ترميم آن دست به كار شدند و سرانجام به طور كامل آب اين خط در مدار قرار گرفت. به گفته بچاري پيش از اين و در زمان خرابي خط لوله غدير يك، تمام بار مصرف از بهمنشير تامين مي‌شده كه آب اين رودخانه هم به‌شدت شور شده است. اما حالا با ترميم خط غدير يك آب اين خط هم در مدار قرار گرفته و كيفيت آب به طور قابل ملاحظه‌اي بهبود نشان مي‌دهد. رييس شوراي شهر خرمشهر هم مانند ساير مديران استان خوزستان راهكار حل قطعي مشكل كيفيت آب را در گرو اتمام احداث خط لوله غدير دو دانست؛ خط لوله‌اي كه بنا به وعده مسوولان قرار است تا 15 تيرماه آب را به شبكه آب شرب آبادان، خرمشهر و مينوشهر متصل كند. صادق حقيقي‌پور، مديرعامل شركت آبفاي استان خوزستان از فعاليت 5 تيم براي تكميل خط دوم غدير خبر داد. به گزارش پايگاه خبري وزارت نيرو، حقيقي پور درباره ترميم خط يك غدير هم توضيح داد: «تعويض كامل خط انتقال آب بدون هيچ مشكلي انجام شد و انتظار مي‌رود Ec آب به حدود سه الي 4 هزار ميكروموس گذشته برگردد و احتياج مردم به آب بسته‌بندي و تانكر كاملا رفع شود.»

سازمان آب و برق خوزستان تكذيب كرد

اما همزمان با بروز بحران كيفيت آب در آبادان و خرمشهر شايعه صادرات آب به كشورهاي عراق و كويت هم از سوي برخي منابع نامشخص ترويج شده بود كه بارها از سوي مسوولان تكذيب شد. «مصطفي شبه»، حالا در تازه‌ترين واكنش معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با تاكيد بر اينكه هيچ قراردادي در اين زمينه با كشورهاي همسايه منعقد نشده است، گفت: در مجموعه تاسيسات موجود، امكان اينكه شكستگي‌هايي رخ دهد و از آن در شبكه‌هاي مجازي بهره‌برداري سوء شود وجود دارد، بنابراين ضمن تكذيب هرگونه انتقال آب به خارج از كشور، صراحتا اعلام مي‌كنيم كه چنين چيزي واقعيت ندارد. «صابر عليدادي»، معاون آبرساني سازمان آب و برق خوزستان نيز با اشاره به فيلم منتشر شده در فضاي مجازي با موضوع انتقال آب به كشور عراق با تصريح بر اينكه سازمان آب و برق خوزستان هيچ برنامه‌اي براي انتقال آب به كشور عراق
ندارد، گفت: خط لوله منتشر شده در فيلم، مربوط به خط آبرساني به شهرهاي آبادان و خرمشهر است.

وي با اشاره به شكسته شدن شيرهاي تخليه هوا در اين خط انتقال آب تصريح كرد: همان‌گونه كه در فيلم مشخص است، شيرهاي تخليه هوا توسط اهالي بومي منطقه شكسته شده و از آب آن به صورت غيرمجاز براي مصارف كشاورزي و احشام استفاده مي‌شود. معاون آبرساني سازمان آب و برق خوزستان با توجه به تنش‌هاي آبي موجود و بحران در تامين پايدار آب شهرهاي آبادان و خرمشهر تصريح كرد: سازمان آب و برق خوزستان هيچ برنامه‌اي براي انتقال آب به كشور عراق ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون