• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

روسيه از دريچه السالوادور

سهيل سراييان

مارتين مورالس، دوستي است از كشور السالوادور. مارتين به روسيه آمده تا براي يكي از رسانه‌هاي كشورش از وقايع جام جهاني عكاسي كند. ما با هم نزديك ميدان سرخ آشنا شديم. مارتين نمي‌دانست كه چرا پليس روسيه به او اجازه نمي‌دهد تا به كليساي سنت باسيل نزديك شود و عكس بگيرد. خلاصه به او كمك كردم و از همانجا بود كه چندين روز را با هم در مسكو گشتيم. از او خواستم تا مشاهداتش از جام جهاني را با ما در ميان بگذارد. مارتين در ۳ جام جهاني تا امروز به عنوان عكاس حضور داشته است. از او اين سه سوال را پرسيدم و اين سه جواب را گرفتم:

تا اينجاي كار روسيه را چگونه ديدي؟

«روسيه واقعا من را تا حد زيادي سورپرايز كرده. اصلا فكر نمي‌كردم تا اين اندازه جذاب باشد. براي من كه از السالوادور اين همه راه تا اينجا آمده‌ام خيلي مهم بود كه حرف‌هايي كه قبلا از روسيه شنيده بودم را نديدم و واقعا لذت مي‌برم»

چه حرف‌هايي درباره روس‌ها شنيده بودي؟

«اينكه آنها عصباني و جدي هستند و روسيه بسيار ناامن است. حتي قبل از اينكه به روسيه برسم به من گفتند حسابي مراقب وسايل شخصي‌ات باش چون روسيه مافيا دارد. اينجا خيلي امن است. روس‌ها همه به شما لبخند مي‌زنند و من ناراحتم كه برخي‌ها تلاش مي‌كنند تا چهره روسيه را اين گونه نشان دهند. يكي از همكاران من كيف پولش را در رستوراني جا گذاشت و تنها پس از يك دقيقه كه ما رستوران را ترك كرديم،صاحب رستوران به سمت ما مي‌دويد تا كيف دوستم را بدهد. روسيه بسيار زيباست و تا الان بهترين ميزباني را از جام جهاني داشته است. تمام خيابان‌هاي اينجا تاريخ هستند. هر جا قدم مي‌گذاري داستاني براي خودش دارد».

چه چيزي از روسيه را هيچ‌وقت فراموش نمي‌كني؟

«روس‌ها ممكن است در نگاه اول جدي به نظر برسند اما قلبا اينگونه نيستند بلكه اگر به كسي اعتماد كنند يا اگر كسي نياز به كمك داشته باشد از چيزي دريغ نمي‌كنند. بايد تا آخرين لحظه كه شما نياز به كمك داريد به شما كمك كنند، هميشه هم به شما لبخند مي‌زنند. حتي اگر نتوانند به زبان شما حرف بزنند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون