• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

ايجاد بزرگ‌ترين منطقه ويژه اقتصادي در بانه

صادق نجفي، مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران روز گذشته با اشاره به ايجاد بزرگ‌ترين منطقه ويژه اقتصادي كشور در نقطه صفر مرزي بانه اظهار كرد: با ايجاد اين منطقه ويژه اقتصادي شاهد كاهش ميزان قاچاق خواهيم بود و از سوي ديگر با مونتاژ از واردات كالا و محصول تمام شده به داخل جلوگيري مي‌كنيم. وي ادامه داد: با ايجاد كارخانه‌هاي توليدي كه معاف از گمرك و ماليات هستند در اين منطقه ويژه اقتصادي شاهد مونتاژ بهترين كالا و محصولات خواهيم بود و عمده فعاليت‌ها در حوزه توليد لوازم خانگي خواهد بود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه منطقه ويژه اقتصادي بانه داراي مساحت ۱۰۰ هكتاري است، گفت: واحدهاي توليدي متقاضي هر محصول و كالايي را كه بخواهند به داخل يا خارج كشور عرضه كنند، مي‌توانند در اين منطقه توليد كرده و با مونتاژ بهترين توليدات از واردات محصول نهايي و نيز كالاي تمام شده به كشور جلوگيري كنند.

نجفي در ادامه از ايجاد شهرك صنعتي در منطقه آزاد ماكو خبر داد و اظهار كرد: توافقات اوليه جهت احداث اين شهرك صنعتي بين سازمان منطقه آزاد ماكو و نيز سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران صورت گرفته است و تا يك ماه آينده شاهد عملياتي شدن ايجاد اين شهرك هستيم. وي ادامه داد: زيرساخت‌هاي لازم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين شهرك صنعتي ايجاد خواهد شد تا كارآفرينان داخلي و خارجي جهت فعاليت در آن اقدام كنند. علاوه بر اين با توليدكنندگان كشور تركيه نيز صحبت‌ها و جلسات مختلفي مد نظر قرار گرفته است و به دليل نزديكي مرزي ماكو و تركيه شاهد فعاليت واحدهاي توليدي از اين كشور نيز خواهيم بود. با توجه به تلاش‌هاي اخير امريكا جهت اخلال در وضعيت اقتصادي ايران و جلوگيري از فروش نفت كشور، توجه به توليد داخل بيش از هر مقوله ديگري ضرورت پيدا كرده و در اين بين سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران بيش از هر نهاد ديگري بايد در راستاي ايجاد بستر مناسب جهت فعاليت صنايع كوچك و نيز رونق شهرك‌هاي صنعتي گام بردارد تا با توليد محصول باكيفيت و داراي مزيت رقابتي نسبت به ساير محصولات خارجي بتواند رضايت مشتريان داخلي را فراهم كند و علاوه بر اين با برنامه‌ريزي درست در راستاي صادرات به ساير كشورها به ويژه كشورهاي همسايه گام بردارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون