• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

آخرين دستاوردهاي همراه اول در نمايشگاه الكامپ

هشتمين نمايشگاه تخصصي الكامپ در بخش‌هاي رايانه، الكترونيك، فناوري اطلاعات (IT)، ماشين‌هاي اداري، سيستم‌هاي مخابراتي، هوشمند‌سازي، دولت الكترونيك، استارت‌آپ‌ها و موبايل و همچنين اولين نمايشگاه تخصصي چاپ، تبليغات، مطبوعات و رسانه‌هاي ديجيتال و اولين نمايشگاه تخصصي بانك، بيمه، بورس، سرمايه‌گذاري و اشتغال زايي ۱۹ تا ۲۲ تيرماه در استان گلستان برگزار مي‌شود.

همراه اول در اين نمايشگاه، جديدترين محصولات و خدمات سازماني، راهكارهاي هوشمندسازي و اينترنت اشيا را در غرفه خود ارايه مي‌كند. علاوه بر اين در حوزه هوشمندسازي و‌ اينترنت اشيا هوشمند‌سازي شبكه انرژي، مديريت هوشمند ناوگان حمل و نقل، نمايش شهر هوشمند از طريق واقعيت افزوده و در حوزه محصولات و خدمات سرويس شماره مجازي، خط ويژه سازماني، چتر ديتاي سازماني، بسته‌هاي اشتراكي و اختصاصي ديتا، شبكه خصوصي مجازي موبايل و شبكه اختصاصي امن همراه در اين نمايشگاه حضور دارد.

همچنين طرح تعويض رايگان سيمكارت به يوسيم و فروش سيمكارت ويژه ۱۰۰ هزار توماني از ديگر برنامه‌هاي همراه اول در اين نمايشگاه است.

 


سهم اپراتورها از درآمدهاي بانكي

با گذشت نزديك به دو سال از ايجاد جريان احتمال تغيير نرخ كارمزدها در شبكه بانكي كشور كه هر از گاهي رسانه‌ها نيز به آن پرداخته‌اند و هر بار نيز به شكلي غيرمستقيم رد شده است، اين‌بار ظاهرا شبكه بانكي قرار است اين تصميم را به شكل قطعي و البته در ارتباط با بخشي از شبكه پرداخت اعمال كند.

در حالي كه سال 95 مصوبه شوراي پول و اعتبار از بانك مركزي خواست تا زمينه‌هاي لازم براي افزايش درآمد از محل كارمزدها را فراهم كند اما نهايتا تغييري در اين سيستم شاهد نبوديم و بعيد به نظر مي‌رسد كه تمايلي از سمت جامعه نسبت به اين موضوع وجود داشته باشد. با اين حال به گوش مي‌رسد كه ظاهرا بانك مركزي به دنبال ابلاغ بخشنامه‌اي به شبكه بانكي براي تغيير در پرداختي‌هاي كارمزد پرداخت از طريق موبايل و تلفن ثابت است. با وجود اظهارنظر رسمي بانك مركزي در اين باره اما رسانه‌ها به اين مقوله پرداخته و خبر از تغييرات احتمالي در اين پروسه پرداخت داده‌اند كه شايد به قول آنها بايد به زودي شاهد اين تغييرات بود. چندي پيش بود كه بانك مركزي با ابلاغيه‌اي درصدد توقف ارايه خدمات مبتني بر كدهاي دستوري برآمد اما پيگيري و جديت وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات مانع از انجام اين كار شد و نهايتا بانك مركزي با وي تفاهم كرد. در حالي كه بانك مركزي با هدف ارتقاي امنيت پرداخت‌هاي الكترونيك، متقاضي توقف ارايه خدمات USSD شده بود اما تبعات اين تصميم كه نهايتا به نتيجه نرسيد، تا حدي مي‌توانست جدي باشد كه نارضايتي عمومي را به وجود آورد. ناامني درگاه‌هاي پرداخت نظير كدهاي دستوري در حالي به يكباره مطرح شد كه تا پيش از آن هيچ گزارش مخاطره‌اي به اين حد در فضاي رسانه‌اي وجود نداشت يا حداقل به واسطه اينكه راهكار جايگزيني با كارايي اين كدها وجود نداشت، رسانه‌ها از ايجاد تشنج در فضاي ارتباطي كشور پرهيز كردند.

فارغ از مباحثي كه مطرح شد اما محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خطاب به افرادي كه خود را در قالب كارشناس سيستم‌هاي بانكي يا امور پرداخت معرفي مي‌كردند، قول رعايت الزاماتي از سوي اپراتورهاي همراه را داد تا دغدغه‌هاي برخي مرتفع شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون