• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

اينك؛ بخش خصوصي

در اين ميان لازم است تا دولت فضاي كسب و كار را بهبود بخشد، شرايط ويژه‌اي را براي توسعه صنايع كوچك تعريف كند، به حذف قوانين و مقررات اضافه بپردازد، تضمين دهد تا اگر بخش خصوصي سرمايه‌اش را به ميدان آورد، از آن محافظت كرده و مالكيت را به رسميت بشناسد و از رفتارهاي ايذايي دوري جويد.

امروز در جامعه ما فضا به ضد سرمايه‌گذاران و كارآفرينان تبديل شده به‌طوري كه اگر يكي در صنعتي موفق شده و توانسته بخش بزرگي از بازار را به دست بياورد از او به عنوان سلطان و مافيا نام مي‌برند. اينگونه رفتارها در فضاي رسانه‌اي و تريبون‌هاي مختلف باعث مي‌شود كه سرمايه‌گذاران و كارآفرينان اعتماد لازم را به فعاليت در جغرافياي اقتصاد ايران نداشته باشند از اين رو لازم است تا افكار عمومي را به اين سمت ببريم كه حساب كارآفرينان و توليدكنندگان از رانتخواران و واسطه‌گران را جدا كنند و همه را با يك چوب نزنند.

ترس بخش خصوصي بيش از آنكه از فضاي بين‌الملل باشد از رفتارهاي برخي سياست‌گذاران داخلي است. بنابراين بهترين راه آن است كه بخش خصوصي محترم شمرده شود، دولت به‌طور مداوم با آنها مشورت كند، مالكيت محترم شمرده شود و دخالت در قيمت‌گذاري‌ها پايان يابد تا دست كم بخش خصوصي با قيمت واقعي به توليد مشغول شده و بتواند بر اساس نظام بازار در فضايي رقابتي به توليد محصول اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون