• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4145 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

قبل از اينكه مردم به خيابان بريزند، كاري كنيد

آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني، رييس شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز و خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به ضرورت اقدام جدي دولت در حوزه اقتصادي اظهار كرد: يكي از پيشنهادهاي من در اين وضعيت اقتصادي اين است كه به لزوم ترميم و تغيير تيم اقتصادي كابينه توجه شود، زيرا گفته مي‌شود برخي اعضا سياست‌هاي اقتصادي دولت را قبول ندارند. چند صدايي در تصميمات اقتصادي دولت شايسته نيست.

به گزارش ايسنا، اين فعال سياسي اصولگرا پيشنهاد كرد كه كالاهاي اساسي فقط بايد با نرخ ارز ترجيحي 4200 توماني عرضه شود و اين كالاها شامل دارو، مواد اوليه، مواد غذايي و دامي و ساير موارد احتياجي مي‌شود.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران عنوان كرد: متاسفانه طبق اطلاعات واصله از اواخر فروردين‌ماه تا اواسط خردادماه كالاهاي غيرضروري با نرخ ارز ترجيحي وارد كشور شده است و من نمي‌دانم تاسف و نگراني خود را با چه عبارتي عنوان كنم. بخشي از اين كالاها موجب ايجاد فساد و رانت در اقتصاد كشور شده است. از دولت انتظار مي‌رود بازار ثانويه ارز را به شكل جدي پيگيري كند. دادن ارز به سفرهاي غيرضروري خيانت به كشور است.

وي افزود: با توجه به اينكه بخشي از مشكلات اقتصادي كشور در شرايط كنوني مربوط به وضعيت نظام بانكي است و اين به دليل ضعف نظارتي از سوي بانك مركزي صورت گرفته است از دولت تقاضا دارم كه به اين جمله توجه كند، راهكارهاي دولت براي جهت‌دهي به افزايش حجم نقدينگي مردم به سمت بازارهاي مولد اقتصادي بايد هر چه سريع‌تر مشخص و عملي شود.

اين عضو جامعه روحانيت مبارز عدم استقلال بانك مركزي از دولت را ريشه برخي معضلات كنوني كشور دانسته و گفت: راه‌حل اين موضوع استقلال بانك مركزي از قوه مجريه است. بازنگري در ساختار مديريت متمركز در وضعيت فعلي ضروري است و لازم است براي بهره‌گيري از اين موارد به استانداران سراسر كشور براي بهره‌گيري از امكانات منطقه خود تفويض اختيار صورت گيرد. از رييس‌جمهور محترم مي‌خواهم كه به موجب اصول 127 و 128 قانون اساسي براي تحول در استان‌ها برخي اختيارات خود را به استانداران تفويض نمايد.

موحدي كرماني تصريح كرد: اجازه ندهيد در بين شما مسوولان پاك افرادي خائن پيدا شوند و ميلياردها از بيت‌المال را بدزدند و فرار كنند. با نظارت دقيق جلوي اين خطر را بگيريد. البته قوه قضاييه بايد اشد مجازات را براي غارتگران بيت‌المال اعمال كند.

وي افزود: منتظر نباشيد مردم به دليل فشار اقتصادي به خيابان بريزند و خواسته‌هاي مشروع خود را مطالبه كنند تا آن وقت آنها را عملي كنيد. شما دولت تدبير هستيد. مشكلات مردم را شناسايي كنيد و به دفع قبل از رفع رسيدگي كنيد. مردم انقلاب را دوست دارند و صبر انقلابي را از امام حسين (ع) آموختند. انقلابي باشيد و كار انقلابي كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون