• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4163 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

خبر

تمام تلاشم را براي رفع حصر كردم

الياس حضرتي، قائم مقام حزب اعتماد ملي روز گذشته با تعدادي از مديران شبكه‌هاي اجتماعي و كانال‌هاي تلگرامي ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش اعتمادآنلاين، حضرتي در اين نشست كه صبح ديروزبرگزار شد با اشاره به اينكه نه به عنوان قائم‌مقام حزب اعتماد ملي و نماينده مجلس بلكه به عنوان عضوي از خانواده بزرگ جامعه رسانه‌اي در اين نشست شركت كرده، گفت: احساس كردم فعالان رسانه در فضاي مجازي حرف‌ها، انتقادات و گلايه‌هايي دارند كه بايد شنيده شود. در ادامه اين نشست، ادمين‌ها و فعالان شبكه‌هاي اجتماعي نظرات، انتقادات و گلايه‌هاي خود را نسبت به كم‌توجهي بزرگان اصلاحات بيان و از دغدغه‌ها، مشكلات و خطرات خانواده اصلاحات گفتند.

قائم‌مقام حزب اعتمادملي در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه اكنون تداوم گفتمان اصلاحات مهم‌تر از هر شخصي است، موانع مختلفي كه از سال 76 تاكنون در مسير اصلاحات قرار داشته‌اند را برشمرد و گفت: تمام تلاشم را چه به عنوان صاحب رسانه، چه ازكانال مجلس شوراي اسلامي براي رفع موانع ازجمله حصر، رفع مشكلات قانوني اصحاب رسانه و تقريب احزاب اصلاح‌طلب انجام داده‌ام. اين نماينده مجلس در پاسخ به انتقاد چندنفر از حاضرين در اين نشست نسبت به عملكرد فراكسيون اميد گفت: دولت‌هاي بعد از دوم خرداد 76 و مجلس ششم جزو افتخارات اصلاحات وكشورهستند. بعد از سال 88 اصلاح‌طلبي رو به موت بود، درسال 92 ثابت كرديم هنوز زنده‌ايم، لذا ليست اميد نيز در ادامه كف خواسته‌هاي اصلاح‌طلبان بود. حضرتي با اشاره به اينكه «اين روزها در خصوص انتصابات شهرداري صحبت‌هايي مي‌شود» ادامه داد: همه مي‌دانند آقايان رئوف قادري و ابوالحسني در زمان شهرداري آقاي نجفي منصوب شدند. من به كارهاي روزنامه و وظيفه نمايندگي‌ام كه برسم، افتخاراست. طرح دخالت اينجانب در امور انتصابات شهرداري به شوخي مي‌ماند. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: بارها به مسوولان گفتم چرا كاري كنيم كه بي‌بي‌سي و ديگر رسانه‌هاي بيگانه منبع خبر و مرجع رجوع مردم شوند. حضرتي در پايان اين نشست، فضاي مجازي را مهم‌ترين و مردمي‌ترين رسانه دانست و اظهار اميدواري كرد: فعالان فضاي مجازي با تلاش و كوشش همه، بتوانند در امنيت كامل به رسالت مهم خود برسند.

ورود كميسيون اصل 90 به پرونده احتكار كالا

امير خجسته، نايب‌رييس كميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به لزوم برخورد قاطع با محتكران گفت: اعضاي كميسيون اصل 90 اين هفته با مسوولان دستگاه‌هاي نظارتي و قضاييه درباره موضوع احتكار كالا جلسه برگزار مي‌كنند. به گزارش تسنيم، وي با اشاره به اخبار منتشر‌شده از رسانه‌ها مبني بر احتكار كالا، اظهار داشت: احتكار راهكاري است كه مفسدين اقتصادي از طريق آن كالا‌هايي را كه با دلار دولتي وارد كرده‌اند، انبار مي‌كنند تا بعدا با ارز آزاد به بازار عرضه كنند كه اين اقدام سبب اختلال در بازار و افزايش قيمت‌ها مي‌شود. نايب‌رييس كميسيون اصل‌90 مجلس با بيان اينكه دستگاه قضا و دولت بايد به اين مساله ورود كرده و برخورد قاطعي با محتكرين داشته باشند، ادامه داد: گزارش‌هايي درباره احتكار كالا‌ها از برخي از استان‌ها به كميسيون اصل‌90 واصل شده است. در جلسه هفته آينده كميسيون با حضور مسوولان دستگاه‌هاي نظارتي و قضا، اين موضوع را بررسي و گزارشي در اين باره به هيات رييسه ارايه مي‌شود.

بازگشايي مرز خسروي مشروط است

سردار اشتري، فرمانده نيروي انتظامي از آمادگي كامل پليس براي ارايه خدمات به زائران در مرز خسروي خبر داده و گفت: در صورت توافق بين دو كشور به زائران اجازه تردد از اين مرز داده خواهد شد. به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا در حاشيه ششمين دوره همايش خانوادگي فرماندهان و پيشكسوتان ناجا نيز در خصوص همكاري مردم و اصناف براي پيشگيري از احتكار كالاهاي اساسي و اقلام مورد نياز مردم گفت: امروز در تامين كالاها و اقلام مورد نياز مردم هيچ مشكلي نداريم و آن دسته از افرادي كه به دنبال منافع شخصي خود بوده و برخي از اقلام را احتكار مي‌كنند، براي ياري مردم و مقابله با نقشه‌هاي دشمن همكاري كنند. وي اظهار داشت: وزارت صنعت و معدن و اتحاديه‌هاي مختلف، سامانه‌اي را تعريف كردند كه كساني كه انبار دارند، اعلام كنند تا به مرور و در صورت نياز آن اجناس به بازار تزريق شود. كساني هم كه رعايت نكنند، بدانند ماموران نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي نظارتي كار خود را با جديت دنبال كرده و با اشرافي كه دارند نخواهند گذاشت كالاي مورد نياز مردم احتكار شود.

 

پيگيري مباحث مطرح‌شده در استيضاح ربيعي از مجاري قانوني

انوشيروان محسني‌بندپي، سرپرست وزارت كار درباره مباحث مطرح شده در روز استيضاح علي ربيعي گفت: مسائلي كه در جلسه استيضاح مطرح شد را از طريق مجاري قانوني مورد پيگيري قرار خواهيم داد. به گزارش ايلنا، وي درخصوص اتهامات مطرح‌شده عليه وي و وزارت كار در جلسه استيضاح علي ربيعي در مجلس گفت: يكي از ويژگي‌هاي آقاي ربيعي شفافيت در اقدامات و عملكردشان است. اين مساله مختص به خودشان هم نبود بلكه ايشان به همه مسوولان و دستگاه‌هاي تابعه وزارت كار نيز بر انضباط مالي، اثربخشي اقدامات، اطلاع‌رساني، پاسخگويي و شفافيت تاكيد مي‌كردند. وي با بيان اينكه در جلسه استيضاح آقاي ربيعي مسائل ناخوشايندي مطرح شد، اظهار داشت: مسائلي را كه در آن جلسه مطرح شد از طريق مجاري قانوني مورد پيگيري قرار خواهيم داد. تقريبا مسائلي را كه درباره سازمان بهزيستي شد با ارايه مستندات، مدارك و ادله كافي به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان ارايه مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون