• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4163 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

نمايش اندازه‌گيري پارازيت آنلاين مي‌شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بنا داريم اندازه‌گيري پارازيت در كشور به صورت آنلاين نمايش داده شود.

محمدجواد آذري‌جهرمي روز جمعه در جلسه شوراي اداري شهرستان گناوه افزود: در اين ارتباط در شهرهايي كه تجهيزات لازم نصب شده، اندازه‌گيري پارازيت از طريق سايت تنظيم مقررات، علني پخش خواهد شد. وي گفت: در هفته گذشته، سازمان تنظيم مقررات پس از دريافت گزارش‌هايي از استان بوشهر، حضور يافت و اندازه‌گيري‌هاي ميداني انجام داد كه نتيجه اين اندازه‌گيري‌ها براي سازمان انرژي اتمي كه مسوول بررسي آثار تشعشعات است، ارسال شده و منتظر پاسخ هستيم.وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: سلامتي مردم مهم و دغدغه ما است اما نبايد بزرگ‌نمايي شود يا از آن به راحتي گذشت بلكه واقعي به آن پرداخت و اگر اثري داشته باشد دين، قانون و مسوولان كشور نسبت به سلامتي مردم بي‌تفاوت نيستند و پيگيري خواهد شد.

حجم 40 هزار ميليارد توماني تلكام

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين گفت: حجم اقتصاد كشور از صنايع مخابرات و اطلاع‌رساني (تلكام) سالانه 400 هزار ميليارد ريال است. محمد‌جواد آذري‌جهرمي جمعه با بيان اينكه اكنون آمار مستندي از اقتصاد حوزه فناوري اطلاعات نداريم، اظهار داشت كه با ارزيابي‌هاي صورت گرفته به زودي سهم اقتصاد كشور از اين حوزه مشخص مي‌شود. وي بيان كرد: در حوزه توليد سخت‌افزار در معادلات اقتصادي دنيا شانس بالايي نداريم مگر اينكه براي كالايي استراتژيك در اين حوزه همكاري كنيم. آذري‌جهرمي گفت: اقتصاد فناوري اطلاعات روز به روز در كشورهاي پيشرفته در حال افزايش است كه در اين مسير بايد با برنامه‌ريزي‌هاي كلان با آنها هماهنگ شويم. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: با ترسيم برنامه ميان‌مدت 5 ساله و بلندمدت 10 ساله، چشم‌انداز صنعت فناوري اطلاعات در كشور مشخص شده است. وي ادامه داد: با پيشرفت تكنولوژي و فناوري اطلاعات در كشور پيش‌بيني شده سالانه 100 هزار شغل ايجاد شود.

آذري‌جهرمي در ارتباط با اقتصاد حوزه فناوري اطلاعات كشور گفت: جا براي كارهاي فراواني وجود دارد كه با توجه به اقتصاد و اشتغال آن، اين مهم به طور جدي در دستور كار است.

وي اضافه كرد: در سفر به هند با توجه به قرار گرفتن پيشرفته‌ترين فريلنسرها در اين كشور برنامه‌ريزي براي اتصال فريلنسرهاي ايران به هند آغاز شده است. آذري‌جهرمي تاكيد كرد: استانداردهاي حوزه‌هاي فناوري اطلاعات بايد به گونه‌اي باشد كه با كنترل آزمايشگاه‌هاي مرجع اجازه ورود هر گونه كالايي را به كشور ندهيم. وي تاكيد كرد: در اين ارتباط راه‌اندازي و توسعه آزمايشگاه‌ها بايد در مناطق نزديك به گمرك صورت گيرد كه استان بوشهر ظرفيت مهم توسعه در اين زمينه است. آذري‌جهرمي در ارتباط با حوزه نرم‌افزار اظهار داشت: بر اساس اعلام غيررسمي، سالانه 200ميليون صادرات نرم‌افزار داريم ولي صادر‌كنندگان آن براي افزايش نيافتن هزينه صادرات اين محصول تمايل كمي به اعلام آن دارند.وي گفت: براي شركت‌ها اين شرايط سخت نيست كه بخواهند ايده رقابتي به دست آورند و آن را جا بيندازند ولي تنها مشكل در اين حوزه جذب سرمايه‌گذاري است كه بايد با اتصال به بازارهاي بين‌الملل اين مشكل را برطرف كنيم. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: با اين وجود اتصال دولت به اين حوزه به معني رانت و فساد است و در حوزه داده‌هاي باز منطق اين است كه اقتصاد رانتي در حوزه فناوري اطلاعات شكل نگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون