• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4164 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

خبرخوان

بازداشت رييس انجمن صنفي واردكنندگان خودرو

در پي انتشار اخباري در فضاي مجازي مبني بر بازداشت رييس انجمن صنفي كارفرمايي واردكنندگان خودرو، انجمن واردكنندگان خودرو اطلاعيه‌اي صادر كرد.

طبق اخبار، دليل اين بازداشت برخي مشكلات در فرايند واردات و فروش خودروهاي وارداتي بوده است. در اين باره يك فعال حوزه واردات خودرو با تاييد اين موضوع، دليل آن را تعهدات انباشته اين شركت و عدم تحويل خودرو به مشتريان اعلام كرد. ايسنا روز گذشته گزارش داد كه براي كسب صحت و سقم اين خبر با روابط عمومي انجمن صنفي كارفرمايي واردكنندگان خودرو تماس گرفته اما با بي‌اطلاعي آنان در اين مورد مواجه شده است.

در چنين شرايطي، ديگر انجمن فعال در حوزه واردات خودرو (انجمن واردكنندگان خودرو ايران) شنبه اطلاعيه‌اي صادر كرد و از انجمن صنفي كارفرمايي واردكنندگان خودرو و رييس آن تبري جست. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: «در پي انتشار خبر دستگيري رييس انجمن صنفي كارفرمايي واردكنندگان خودرو، با توجه به اهميت موضوع و بدون توجه به صحت يا اصالت خبر موارد به شرح زير استحضار مي‌رسد: انجمن صنفي كارفرمايي واردكنندگان خودرو تشكلي تحت نظارت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاسيس شده است و هيچ‌گونه ارتباطي با انجمن واردكنندگان خودرو ايران تحت نظارت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران ندارد.»

پايان رسمي خاموشي

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از پايان خاموشي‌ها در كشور خبر داد و گفت: بيش از هفت روز است كه هيچ خاموشي‌ در كل كشور اتفاق نيفتاده و بر اساس برآوردهاي صورت گرفته در روزهاي باقي مانده از پيك نيز خاموشي را تجربه نخواهيم كرد.

همايون حائري با بيان اينكه برنامه‌ريزي‌ها از هم‌اكنون براي گذر از پيك سال آينده آغاز شده است اظهار كرد: پايان خاموشي‌ها به معناي عدم نياز به صرفه‌جويي نيست چرا كه ما تا آخرين روز از زمان پيك نيازمند مديريت مصرف از سوي مشتركان هستيم. وي با بيان اينكه ديگر در هيچ استاني جداول خاموشي منتشر نخواهد شد، تصريح كرد: با توجه به كاهش بارندگي‌ها و گرم شدن هوا به‌طور كلي انتظار مي‌رود كه مديريت مصرف در دستور كار تمامي مشتركان قرار گيرد. بر اساس آمار در سال جاري پيك مصرف شبكه سراسري به ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسيده كه از ۲۰ تيرماه با اعمال مديريت مصرف ميزان بار افزايش نيافت كه اين مقدار كمتر از سه درصد پيك شبكه سراسري در سال گذشته است.

تكذيب صدور مجوز ماهيگيري چيني‌ها

معاون سازمان شيلات ايران اظهارات يك مقام سازمان بنادر و دريانوردي را تكذيب كرد و گفت: سازمان شيلات ايران تا به امروز مجوزي براي صيد آبزيان توسط چيني‌ها صادر نكرده است و چيني‌هايي نيز كه در دريا مشاهده مي‌شود براي ايراني‌ها صيد مي‌كنند.

شاپور كاكولكي، معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران، در واكنش به اظهارات معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي مبني بر صدور مجوز صيد براي كشتي‌هاي چيني توسط سازمان شيلات، ضمن تكذيب اين موضوع گفت: سازمان شيلات ايران تا به امروز مجوزي براي صيد آبزيان توسط چيني‌ها صادر نكرده و دليل وجود چيني‌هايي نيز كه در دريا مشاهده مي‌شود فعاليت براي كشتي‌هاي ايران است.

پيش‌تر معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي گفته بود: كشتي‌هاي چيني قرارداد رسمي اجاره بلندمدت براي ماهيگيري در عمق ۲۰۰ متري آب‌هاي ايران در درياي عمان دارند. محمدعلي حسن‌زاده درباره حضور كشتي‌هاي ماهيگيري چيني در درياي عمان، اظهار كرده بود: چيني‌ها قراردادي در قالب اجاره بلندمدت با شيلات كشورمان دارند، گويا فناوري‌اي كه اين شناورهاي چيني دارند در ايران وجود ندارد كه بتوانيم ماهي را در عمق 200 متري صيد كنيم. تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون