• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4166 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ مرداد

اسپالتي هم حريف ساسولو نشد

گربه‌‌سياه اينتر

سامان سعادت

 

 

ساسولو براي چهارمين بار پياپي اينتر را در ليگ شكست داد تا مصداق كاملي بشود از مفهوم «گربه ‌سياه». مشكي و سبزپوشان در فصل قبل موفق شدند اينتر اسپالتي را دبل كنند و اين فصل هم در اولين هفته، اين تيم را با يك گل در خانه شكست دادند. اينتري كه با خريدهاي به نسبت خوب، خودش را آماده كرده بود تا به قول اسپالتي پس از هفت فصل يوونتوس را به چالش بكشد. اينتري كه اين فصل اميدوارتر از فصول قبل پاي به مسابقات گذاشته بود اما ماجرا طور ديگري برايش پيش رفت و در گام نخست باختي عجيب را تجربه كرد.

در ايتاليا معروف شده كه ساسولو گربه ‌سياه اينتر است. آنها بعد از باخت 7 بر صفر در بازي رفت فصل 15/2014 ديگر به نراتزوري باج نداده‌اند. شاگردان روبرتو دي‌زربي در بازي يكشنبه شب در خانه، با يك بازي منطقي و فوتبال مبتني بر دفاع و ضدحمله عملا تيم حريف را مستاصل كردند و در نهايت هم با تك گل برادري از روي نقطه پنالتي برنده شدند. مي‌توان ساعت‌ها از مساله‌اي به نام گربه سياه بودن و بار رواني و باورها و خرافات در فوتبال حرف زد. مي‌توان باخت‌هاي پياپي آبي و مشكي‌پوشان به تيم سطح پايين ساسولو را به اين جور چيزها نسبت داد، اما با نگاهي دقيق به بازي مشخص مي‌شود كه شكست اينتر بيشتر به خود اين تيم برمي‌گردد تا گربه‌هاي سياه!

اينتر در اين فصل با خريد ناينگولان و ورساليكو و پوليتانو و دي‌فراي و مارتينز و آساموا و مارتينز در نظرسنجي‌ها و بنگاه‌هاي شرط‌بندي شانس دوم قهرماني سري ‌آ در نظر گرفته شده. تيمي كه بعد از مدت‌ها دوري از ليگ قهرمانان، با برتري در آخرين ديدار فصل گذشته مقابل لاتزيو به آن شكل دراماتيك توانسته مجوز حضور در اين رقابت‌ها را نيز كسب كند. اما آنها در اولين بازي خود نشان دادند كه هنوز مشكلات زيادي در تركيب و سيستم بازي تيم وجود دارد كه بايد برطرف شود. فصل قبل اسپالتي با تكيه بر دو بال كناري خود يعني پرشيچ و كاندروا فصل را عالي شروع كرد. اما بعد از لو رفتن نقشه‌هاي مربي و افت بازيكنان عملا به مشكل برخورد و در برهه‌اي تا رده ششم و هفتم هم سقوط كرد. در اين فصل اسپالتي در بازي اول خواست از نقشه‌هاي جديدش براي گلزني رونمايي كند. نقشه‌هايي كه تيم را بيشتر متمركز در ميانه ميدان كرده بود. اسپالتي مي‌خواست از برزويچ كاركردي را بكشد كه داليچ از اين بازيكن در تيم ملي كرواسي كشيد و به فينال هم راه پيدا كرد. اما اسپالتي در اين كار كاملا ناموفق بود، چرا كه برزويچ در كرواسي بازيكني مثل مودريچ را دركنارش داشت. شايد هم به همين خاطر بود كه اينتر سخت به دنبال جذب ستاره كروات‌ها بود كه البته ناكام ماند. يك نيمه بدون هيچ موقعيت خطرناكي روي دروازه ساسولو گذشت. بعد از مشخص شدن بي‌فايده بودن تلاش اينتر براي گلزني با نقشه‌هاي جديد، اسپالتي خيلي سريع به تاكتيك قبلي‌اش رجوع كرد و با آوردن پرشيچ بازي را به كناره‌ها برد تا شايد از روي سانتر به گل برسد. فرارها و سانترهاي پوليتانو از راست و پرشيچ از چپ، اينتر فصل قبل را تداعي كرد. تاكتيكي كه باز هم جواب نداد و سه امتياز مفت از چنگ يكي از مدعيان كسب اسكودتو پريد. سه امتيازي كه اهميتش زماني مشخص مي‌شود كه بدانيم يوونتوس معمولا با بيش از 90 امتياز قهرمان مي‌شود و اين يعني تيم قهرمان امتيازات خيلي كمي را در طول فصل از دست مي‌دهد.

حالا شاگردان اسپالتي در همان گام اول از همه مدعيان يعني يووه، رم و ناپولي 3 امتياز عقب افتاده. اسپالتي هرچه سريع‌تر بايد فكري به حال تيمش بكند وگرنه ممكن است در همين چند هفته اول، قافيه قهرماني را ببازد و دوباره مجبور شود همه توانش را بگذارد براي كسب سهميه. كسب سهميه‌اي كه شايد فصل قبل براي طرفداران اينتر جذاب بود، اما احتمالا اين فصل ديگر كمكي به محبوبيت اسپالتي نخواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون