• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4172 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

قرعه استيضاح اين بار به‌نام وزير آموزش و پرورش افتاد

گروه اجتماعي

 «بنده به شخصه پاسخ‌هاي بطحايي به سوالات درخواست‌كنندگان استيضاح را قانع‌كننده ديدم اما بايد ديد نظر سوال‌كنندگان در اين مورد چيست. بيشتر از 20 نفر از نمايندگان جزو درخواست‌كنندگان استيضاح وزير آموزش و پرورش هستند و اگر فردا اين تعداد به زير 10 نفر نرسد، گزارش جلسه بررسي استيضاح را به هيات رييسه مجلس ارايه خواهيم كرد.» دوشنبه هفته گذشته بود كه قاسم احمدي لاشكي، نايب‌رييس دوم كميسيون آموزش مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت كه در صورت قانع نشدن نمايندگان اين كميسيون از توضيحات توسط وزير آموزش و پرورش در جلسه روز سه‌شنبه (6 شهريور)، سيد محمد بطحايي دفعه بعد بايد براي حضور در جلسه استيضاحش به مجلس برود. تعداد امضاكنندگان طرح استيضاح وزير به زير 10 نفر نرسيد و با همان 20 امضا به هيات رييسه مجلس ارايه شد.

سال گذشته سيد محمد بطحايي يكي از آن نامزدهايي بود كه توانست با تعداد بالاي راي اعتمادي كه از مجلس گرفت به راحتي در مقام وزير آموزش و پرورش دولت دوازدهم ظاهر شود. ۲۳۸ نماينده به او راي موافق دادند و او با اين تعداد راي بالاتر از محمدجواد ظريف و بيژن نامدار زنگنه قرار گرفت. تاكيد بطحايي از همان جلسه راي اعتمادش در مجلس و حتي پيش از آن بر اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بود ؛ موضوعي كه اتفاقا يك ماه قبل كه زمزمه‌هاي استيضاح او در مجلس آغاز شد به عنوان يكي از محورهاي عدم رضايت امضاكنندگان از وي ذكر شده بود. اوايل مرداد‌ماه علي‌اكبر يوسف‌نژاد، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي به ايسنا خبر داد كه استيضاح وزير آموزش و پرورش با 28 امضا تقديم هيات رييسه مجلس شده است و از 15 محور استيضاح نام برده بود، از جمله: «عدم اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، عدم اجراي نظام رتبه‌بندي معلمان، عدم پرداخت مطالبات فرهنگيان و بي‌توجهي به مشكلات رفاهي آنان، كاهش اعتبارات آموزش و پرورش به دليل عدم پيگيري و سوء‌مديريت در تاثيرگذاري در دولت، فساد اخلاقي در مدارس به علت سوءمديريت»

طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش ماه گذشته به نتيجه نرسيد اما اين‌بار از سوي هيات رييسه اعلام وصول شده است و شامل 12 محور و 20امضاست. بررسي استيضاح سيدمحمد بطحايي وزير آموزش و پرورش در دستور جلسه علني روز سه‌شنبه 13شهريور‌ماه مجلس شوراي اسلامي قرار دارد و در صورت نهايي شدن بايد در انتظار جلسه استيضاح بطحايي ماند. پس از استيضاح علي ربيعي، وزير كار و استيضاح مسعود كرباسيان، وزير اقتصاد حالا شايد نوبت به سيد محمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش برسد تا در جلسه ماندن يا نماندنش در سمت وزير به مجلس برود. دو وزير قبلي حالا با عنوان وزراي سابق كار و اقتصاد شناخته مي‌شوند و بايد ديد كه آيا سيد محمد بطحايي هم سومين وزيري خواهد بود با راي مجلس از كابينه حذف مي‌شود يا نه.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون