• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4176 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

نمايش فيلم «ون‌گوگ» در جشنواره ونيز

فيلم «دروازه ابديت» كه به زندگي «ونسان ون‌گوگ» نقاش سرشناس هلندي مي‌پردازد، اولين نمايش جهاني خود را در جشنواره ونيز تجربه كرد.

به گزارش ايسنا و به نقل از رويترز، فيلم زندگي «ونسان ون‌‌گوگ» با عنوان «دروازه ابديت» در بخش رقابتي هفتادوپنجمين جشنواره فيلم ونيز روي پرده رفت. اين فيلم به كارگرداني «جولين شنابل» به زندگي «ون‌گوگ» فقير در دهه ۱۸۸۰ ميلادي در پاريس مي‌پردازد؛ جايي كه آثار هنري او در بهترين حالت ناديده گرفته مي‌شد و در بدترين حالت بي‌ارزش تلقي مي‌شد و مورد تمسخر قرار مي‌گرفت. داستان فيلم در جنوب فرانسه و در بيرون و داخل آسايشگاه رواني ادامه پيدا مي‌كند و چند سال بعد زندگي اين هنرمند ۳۷ ساله بر اثر اصابت گلوله‌ به شكمش پايان مي‌يابد اما برخلاف اعتقاد مورخان، در اين فيلم ون‌گوگ مرتكب خودكشي نشده است.ويلم دفو بازيگر نامزد اسكار به سبب ويژگي‌هاي خاص چهره بهترين گزينه براي ايفاي نقش «ونسان ون‌گوگ» در اين فيلم بود.

دفو ايفاكننده نقش اين نقاش جريان‌ساز تاكنون دو بار براي فيلم‌هاي «جوخه» (۱۹۸۶) و «سايه خون‌آشام» (۲۰۰۰) نامزد جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش مكمل مرد شده است.جولين شنابل در حاشيه جشنواره ونيز درباره «دروازه ابديت» گفت: «اين فيلم درباره نقاشي و يك نقاش و رابطه او با ابديت است. اين فيلم از زبان يك نقاش روايت مي‌شود و در آن تلاش كرده‌ام لحظاتي مهم از زندگي ون‌گوگ را بياورم، البته اين اثر زندگينامه رسمي نيست و نسخه شخصي من از زندگي اوست كه اميدوارم بيننده را به اين نقاش بزرگ نزديك‌تر كند.»

ونسان ون‌‌گوگ نقاش نامدار هلندي اگرچه در زمان حياتش در گمنامي كامل به ‌سر برد، اما اكنون او را يكي از تاثيرگذارترين نقاشان پست‌امپرسيونيست مي‌شناسيم. برخي از مشهورترين كارهاي او در دو سال پاياني عمرش خلق شدند؛ وي فقط در دو ماه پاياني عمرش، ۹۰ اثر هنري از خود باقي گذاشت. بنا بر روايت‌هاي موجود، خالق «شب‌هاي پرستاره» و «گل‌هاي آفتابگردان» گلوله‌اي به خود شليك كرد و روز بعد در ۲۹ جولاي ۱۸۹۰ در ۳۷سالگي درگذشت.هفتادوپنجمين دوره جشنواره فيلم ونيز از ۲۹ آگوست (۷ شهريور) در ايتاليا آغاز شده و تا ۸ سپتامبر (۱۷ شهريور) ادامه خواهد داشت. امسال «گيرمو دل تورو» فيلمساز مشهور مكزيكي رييس داوران بخش رقابتي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون