• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4181 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور

رييس قوه قضاييه:

برخي تصور مي‌كردند اگر بست بنشينند قوه قضاييه عقب‌نشيني مي‌كند

آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني رييس قوه قضاييه در جلسه روز گذشته مسوولان قضايي با اشاره به برخي جنجال‌ها در پي رسيدگي‌هاي قضايي اظهار كرد: از همه قضات و مسوولاني كه با استقامت ايستاده‌اند و به تعقيب مجرمان ادامه مي‌دهند، قدرداني مي‌كنم؛ زيرا تلاش اين عزيزان باعث شده است همان طور كه قول داده بوديم، با سرعت هرچه بيشتر در چارچوب شرع و قانون به پرونده‌ها رسيدگي شود. رييس دستگاه قضايي ادامه داد: آنچه در اين ميان بايد يادآوري كنم، اين است كه ما با امواج رسانه‌اي حركت نمي‌كنيم و براساس قانون، شرع و عدالت به پرونده‌ها رسيدگي مي‌كنيم؛ لذا از همه قضات و مسوولان قضايي خواسته‌ام كه خداي ناكرده، توهين‌ها، افتراها و فتنه‌گري‌ها باعث نشود كه از خط «اعتدال و عدالت» خارج شوند.

آملي‌لاريجاني البته به نام كسي اشاره نكرد اما با اشاره به برخي كليدواژه‌ها همچون «بست‌نشيني»، تشخيص اينكه منظور و مخاطب احتمالي سخنانش چه كسي و چه جريان سياسي بوده است، كار دشوار نبود. آنچنان كه مي‌توان حدس زد مخاطب اين بخش از سخنان اين مقام قضايي، محمود احمدي‌نژاد رييس دولت نهم و دهم وبرخي نزديكانش همچون حميد بقايي و اسفنديار رحيم‌مشايي بوده است.

رييس قوه قضاييه در همين رابطه ادامه داد: مطمئنيم ادامه اين خط، عنايات حق تعالي را مشمول حال ما خواهد كرد و قوه قضاييه نيز با عزم راسخ، در مقابل جريان‌هايي كه از هيچ افترا، توهين و تخريبي فروگذار نكرده‌اند، محكم ايستاده است. برخي تصور مي‌كردند اگر بست بنشينند، قوه قضاييه عقب‌نشيني مي‌كند. بر همين اساس تلاش كردند، امواجي درست كنند و كينه‌هاي شخصي خود را نسبت به مسوولان قضايي مطرح كنند. غافل از اينكه آنچه مسير ما را روشن مي‌كند، نه جنجال‌ها و هياهوهاي رسانه‌اي بلكه موازين شرعي و قانوني است و در اين راه، استوار ايستاده‌ايم.

آملي‌لاريجاني افزود: متاسفانه اين جريان، اقدامات خود را از مرحله تعقيب اوليه شروع كرد، در دادگاه به قاضي و دستگاه قضايي توهين كردند و هنوز هم با سخنراني در اين شهر و آن شهر به قوه قضاييه توهين مي‌كنند. با اين وجود به همه مسوولان قضايي و قضات توصيه اكيد مي‌كنم كه مسير خود را صرفا بر اساس شرع و قانون طي كنند، زيرا ارتباطات ناسالم و كارهاي خلاف و جرايم افراد، خود به خود براي مردم آشكارتر خواهد شد. او تصريح كرد: در برخورد با مفاسد اقتصادي نيز با افرادي مواجهيم كه از پوشش افراد متعدد استفاده مي‌كردند تا نيات ناصحيح خود را پيش ببرند. قوه قضاييه در اين عرصه نيز برخورد متناسب دارد و مردم عزيزمان ان‌شاءالله شاهد نتايج اين برخوردها خواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون