• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4184 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور

نمايندگان در 24 ساعت گذشته درباره چه موضوعاتي توييت كردند

تعطيلات آخر هفته مجلسي‌ها در توييترفارسي

انتشار عكسي از سيداحمد خميني در يك اتاقك شيشه‌اي در هياتي در قم و حضور علي عليزاده استاد دانشگاه و كارشناس سياسي خارج از كشور در يك مناظره در شبكه «من‌وتو» و متعاقبا بازنشر صحبت‌هاي اين تحليلگرِ به‌‌اصطلاح رسانه‌هاي اصولگرا، «لندن‌نشين» در صدر اخبار خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي اصولگرا، از مهم‌ترين سوژه‌هاي كاربران توييتر فارسي و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي در حدود 24 ساعت اخير بود اما از آنجا كه هر آنچه گفتني درباره اين 2 سوژه بود، در همين 24 ساعت گفته شد، فكر كرديم به‌جاي تكرار مكررات، اين‌بار به‌جاي سوژه داغ يا به‌اصطلاح كاربران توييتر، «ژانر روز»، در حد امكان، ساير موضوعات را ببينيم و درباره باقي توييت‌ها بنويسيم.

بگذاريد از نماينده اصولگراي قم كه به‌تازگي هم بسيار در توييتر فعال شده و هم به‌شدت مدافع شفافيت آراي نمايندگان آغاز كنيم. احمد اميرآبادي‌فراهاني كه به‌زعم برخي ناظران، كسي است كه به‌ همراه محمد دهقاني‌نقندر، فراكسيون نمايندگان ولايي به‌ رياست حميدرضا حاجي‌بابايي را مديريت مي‌كند، پس از مخالفت نمايندگان با يك‌فوريت طرح شفافيت آراي نمايندگان، وارد گود شفافيت شده و هر روز فهرستي از نمايندگاني كه به كمپين او در مورد اعلام داوطلبانه آراي نمايندگان پيوسته‌اند، منتشر مي‌كنند، ديروز هم فهرستي 14 نفره منتشر و اعلام كرد كه با اين 14 نفر، 78 نفر به اين كمپين پيوسته‌اند. جالب اينكه طرح شفافيت آراي نمايندگان توسط محمدجواد فتحي نماينده اصلاح‌طلب تهران تهيه شد و در زمان بررسي فوريت آن در صحن علني مجلس نيز مصطفي كواكبيان اصلاح‌طلب در مقام موافق نطق كرد و عليرضا سليمي اصولگرا در مقام مخالف. با اين حال اما آنچه پشت پرده بازي شفافيت اميرآبادي و اصولگرايان را روشن كرد، نه فهرست‌ها و كمپين‌هاي اصولگرايانه اميرآبادي و چند نماينده اصولگراي ديگر همچون حسينعلي حاجي‌دليگاني بود، نه توييت‌هاي حمايتي ساير همفكران اميرآبادي از اين كمپين. بلكه اين بهرام پارسايي بود كه چند روز قبل در توييتي نوشت: «گروكشي راي نماينده‌ها به بهانه شفافيت آرا، بازي جديدى از مردم‌فريبى است. آيا بايد باور كنيم كه تصادفا در آستانه بررسي مجدد قوانين مبارزه با پولشويي، همه مخالفان FATF يك‌باره طرفدار شفافيت آرا شده‌اند؟ شما كه امروز به ظاهر پرچمدار شفافيت شده‌ايد، چرا باFATF مخالفيد؟!»

پارسايي البته ديروز هم در توييتي ديگر از اتفاقي ناخوشايند اما بسيار مهم خبر داد. سخنگوي فراكسيون اميد مجلس با انتشار تصاويري از سردر يك مدرسه پسرانه كه چندي پيش ماجراي تعدي يكي از معلمان آن به چند نفر از دانش‌آموزان جنجال رسانه‌اي بزرگي به راه انداخت، توييت كرد: «قرار بود مدرسه غرب تهران به ‌دليل جرم اتفاق‌افتاده منحل شود اما با تغيير نام و تابلو، صورت مساله را پاك كردند. اين شيوه اداره بنيادى‌ترين وزارتخانه نيست. توهين به شرافت معلمان و آبروي دانش‌آموزان و نگرانى جامعه را هم در كميسيون اصل ۹۰ هم در استيضاح پيگيري مي‌كنيم.»

نمايندگان مجلس در اين تعطيلات آخر هفته، در فضاي مجازي فعال بودند و توييت‌هاي بسياري نوشتند. عليرضا رحيمي عضو اصلاح‌طلب كميسيون امنيت از بي‌خاصيت‌ شدن ابزار نظارتي مجلس نوشت و جواد كريمي‌قدوسي عضو اصولگراي اين كميسيون، به اظهارات اخير نيكي هيلي، نماينده ايالات‌متحده در سازمان ملل واكنش نشان داد. سيده‌فاطمه‌حسيني و سيدفريدموسوي دو نماينده جوان و اصلاح‌طلب مجلس به استقبال تاييد طرح منع به‌كارگيري بازنشستگان در شوراي نگهبان رفتند و كاظم جلالي رييس فراكسيون مستقلين ولايي كه هنوز يك‌ ماه از حضورش در توييتر نگذشته، ديروز هم همچون روزهاي گذشته چند توييت جديد نوشت اما شايد جالب‌ترين توييت مجلسي‌ها در تعطيلات آخر هفته، توييت پروانه سلحشوري نماينده اصلاح‌طلب تهران بود. او كه در روزهاي گذشته به‌خاطر نطقي كه در صحن علني مجلس ايراد كرد، هدف انتقادات
بعضا شديد «كيهان» و برخي ديگر از رسانه‌هاي اصولگرا قرار گرفته، در توييتي كه ازقضا بسيار هم مورد توجه كاربران قرار گرفت، نوشت:

«‏زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نيست

در حق ما هرچه گويد جاي هيچ اكراه نيست

در طريقت هرچه پيش سالك ‌آيد، خير اوست

در صراط مستقيم‌ اي دل كسي گمراه نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون