• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4184 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور

اصلاح طلبان كاسه داغ‌تر از ‌آش شدند

كيهان با اشاره به بخش‌هايي از موضع‌گيري روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب
در مورد سفر حسن روحاني به نيويورك معتقد است اصلاح طلبان به دنبال كوبيدن بر طبل مذاكره هستند: موضوع حضور روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل از نگاه مدعيان اصلاحات نه فرصتي جهت برشمردن عهدشكني‌هاي امريكا، بلكه مقدمه‌اي براي هياهوي رسانه‌اي اين جماعت براي كوبيدن بر طبل مذاكره با امريكا‌‌ست.

به اعتقاد نويسنده روزنامه كيهان اصلاح طلبان از عزت ايران دفاع نمي‌كنند و تريبون كاخ سفيد شده‌اند: «در برهه‌اي كه حتي مقامات امريكايي نيز بر عهدشكني دولت خود و تاثير آن بر افزايش بي‌اعتمادي مردم ايران به واشنگتن اذعان دارند، مدعيان اصلاحات كاسه داغ‌تر از آش شده و به جاي دفاع از عزت مردم ايران و منافع ملي به تريبون كاخ سفيد در ايران تغيير كاربري داده‌اند.»

كيهان در نقد نگاه اصلاح طلبان مي‌نويسد: «براي مدعيان اصلاحات تفاوتي ندارد كه «اوباماي دموكرات باهوش و مودب» در امريكا بر سر كار است يا «ترامپ جمهوريخواه ديوانه و مزاحم».»

به اعتقاد اين روزنامه ترامپ به دنبال يك ديدار نمايشي است و از نظر اين روزنامه «نكته قابل تأمل اينجاست كه مدعيان اصلاحات با بازي در زمين ترامپ به دنبال اجرايي شدن اين اقدام ضدايراني هستند.»

اين روزنامه همچنين درسرمقاله شماره پنجشنبه خود موضوع «دولت سايه» را تاييد كرده و آدرس آن را از نگاه خود اينگونه بيان مي‌كند: «درباره دولت در سايه، ما هم معتقديم به احتمال زياد «دولت سايه» وجود دارد. دولتي كه باعث مي‌شود، دولت مستقر نتواند كار كند. دولتي كه دولت بيرون از سايه را به اين روز كشانده است. وقتي مي‌گويند بايد پارلمان در سايه داشته باشيم، چرا دولت در سايه نداشته باشند؟! مگر تئوريسين همين جريان سياسي از لزوم تشكيل پارلمان در سايه نگفت؟ همين دولت در سايه كه به بدنه دولت قطعا نفوذ كرده با مشورت‌ها و آدرس‌هاي غلط راه‌حل سير كردن عطش دلار و سكه را، ريختن سرمايه‌هاي كشور به بازار معرفي كرد. جالب اينكه، در ايجاد اين عطش كاذب نيز نقش مستقيم را داشت.»

جعفر بلوري راه‌حل كيهان براي برون رفت از شرايط را نيز اينگونه بيان مي‌كند: «راه‌حل ما اين است كه دولت بهبود شرايط را با تغيير نقشه راه و پاكسازي برخي حلقه‌هاي سياسي كه به بدنه دولت نفوذ كرده‌اند، شروع كندكه اگر چنين نكند، همين جريان چه بسا، شرايط را طوري طراحي كنند كه رييس‌جمهور محترم مهرماه كاملا اتفاقي! با ترامپ روبه‌رو شود و...از آن طرف هم، فتيله قيمت‌ها را كمي پايين بكشند تا چنين القا شود كه، مذاكره با ترامپ اوضاع اقتصادي را بهتر مي‌كند! همان راهي كه پيش از اين با اوباما رفتند و به يك مكالمه تلفني كشاندند و نتيجه آن وضعي شد كه اكنون در آنيم.» گفتني است كيهان چند روز گذشته را در مذمت حضور حسن روحاني در نيويورك مقالات و گزارش‌هايي را منتشر كرده كه ظاهرا از نگراني عميق نشات مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون