• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4184 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور

جوان: امريكا درحال تسليم در مقابل ايران است

استراتژي مهار امريكا ظاهرا پروژه‌اي مشخص در رسانه‌هاي اصولگراست. بعد از سرمقاله مهدي محمدي در روزنامه وطن امروز روزنامه جوان نيز اين موضوع را با همين كليد واژه يعني «مهار امريكا» به عنوان تيتر صفحه اول خود انتخاب كرد و طي مناظره‌اي ميان مهدي فضائلي و اميرمحبيان به واكاوي آن پرداخت.

اميرمحبيان در اين نشست گفته:«اينكه به‌رغم همه فشار‌ها و توطئه‌ها همچنان بر عقيده و رفتار خود پافشاري كرد، از نظر عرف جهان و مرعوبين قدرت، حكم ناممكن را داشت كه ما آن را ممكن كرديم.»

او در پاسخ به اين سوال كه ما به جز منطقه [سوريه]در كجا‌ها و چه اقدامات و تحركاتي، اهداف و توطئه‌هاي امريكايي‌ها را خنثي كرده و آنان را با شكست مواجه كرده‌ايم، مي‌گويد: «در افغانستان و عراق و سوريه و يمن و هر جاي ديگري اعمال سياست‌هاي جمهوري اسلامي در تقابل مستقيم با منافع امريكاست و بي‌گمان نه‌تنها خواهان آن نيست بلكه هر اقدامي را براي شكست سياست‌هاي ايران انجام داده است، اما در عمل اين نفوذ ايران است كه به خواست خدا و به رغم ميل استكبار گسترش يافته است.»

مهدي فضائلي اما مشخص مي‌كند كه اساسا بحث از صحبت‌هاي رهبر انقلاب با پوتين و اشاره به مهار امريكا در منطقه آغاز شده و آنها مشغول تبيين آن هستند. مديرعامل سابق خبرگزاري فارس معتقد است كه اسراييل امروز به شكلي ضعيف و منزوي شده كه در حال ديوار كشيدن به دور خود است.

او همچنين معتقد است: «افراد اهل تحليل و شخصيت‌هاي فرهيخته و انديشمند جهان، امروز در حال مشاهده تسليم امريكا در مقابل ايران و قدرت تأثيرگذاري انقلاب در برابر توطئه‌هاي امريكايي‌ها هستند. تصويري كه امريكا و امريكايي‌ها از خود بر اذهان عموم جهان باقي گذاشته‌اند، تصوير شاياني نيست و جهانيان خوب مي‌دانند كه تئوري‌ها و تحركات آنان در ايران و منطقه با شكست‌هاي پي‌در‌پي مواجه شده است. تاريخ انقضاي امريكايي كه خود را «پايان تاريخ» معرفي مي‌كرد،
فرا رسيده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون