• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4185 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور

حجت نظري، رييس كميته اطلاع‌رساني حزب اعتمادملي:

تلاش مي‌كنيم كروبي دبير كل بماند

رييس كميته تبليغات و اطلاع‌رساني حزب اعتمادملي گفت: در كنگره پيش رو، تلاش‌ خواهيم كرد انتخابات شوراي مركزي را به شيوه‌اي برگزار كنيم كه كمترين احتمال براي اينكه آقاي كروبي را نداشته باشيم، پيش بيايد.

به گزارش فارس؛ حجت نظري، رييس كميته تبليغات و اطلاع‌رساني حزب اعتمادملي درباره احتمال جداشدن مهدي كروبي از حزب اعتمادملي در پي برگزاري مجدد كنگره حزب گفت: در كنگره قبلي تمام تلاش‌مان را كرديم تا كنگره را طوري پيش ببريم كه هيچ مشكلي براي دبيركلي آقاي كروبي پيش نيايد. اما وزارت كشور، تمديد اعضاي شوراي مركزي با روش قيام و قعود را قبول نكرد و انتخاب اعضاي شوراي مركزي حزب اعتمادملي را منوط به برگزاري كنگره جديد كرد.

وي ادامه داد: در كنگره پيش رو هم تلاش خواهيم كرد انتخابات شوراي مركزي را به شيوه‌اي برگزار كنيم كه كمترين احتمال براي اينكه آقاي كروبي را نداشته باشيم، پيش بيايد.

نظري با بيان اينكه حتما تلاش خواهيم كرد تا كروبي از طريق اطرافيان، با رغبت، كانديداتوري‌ خود را براي عضويت در شوراي مركزي حزب اعلام كند، تصريح كرد: از طرفي، تمام تلاش‌مان را خواهيم كرد تا بعد از اينكه حتما وي با راي بسيار بالاي اعضا، انتخاب خواهد شد، وزارت كشور هم انتخاب وي را تاييد كند.

عضو حزب اعتمادملي با اشاره به برخي تلاش‌ها براي عدم برگزاري كنگره توسط برخي مخالفان الياس حضرتي، گفت: اميدواريم همه اعضاي حزب، در برگزاري كنگره جديد به ما كمك كنند و هر اختلافي هم كه وجود داشته، كنار گذاشته شود تا همه بتوانيم در كنار هم يك فعاليت تشكيلاتي سياسي منسجم را به نمايش بگذاريم.

نظري با بيان اينكه معتقديم قطعا چنين نمايش فعاليت تشكيلاتي در نهايت، به نفع كليت نظام و تماميت ارضي كشور خواهد بود، تصريح كرد: ما جريانات سياسي اگر نتوانيم در درون خودمان به رشد و بالندگي و به آن درجه از بلوغ برسيم كه با هم تعامل كنيم، اين حتما آرزوي دشمنان نظام است تا بتوانند كم‌كم از درون، شكاف ايجاد كنند.

وي افزود: اميدواريم با انسجام و پيشه كردن عقلانيت سياسي بتوانيم به نظام خدمت كنيم.

دهم شهريور دبيركل حزب اعتمادملي در نامه‌اي با اشاره به نظر كميسيون ماده ۱۰ احزاب در مورد ضرورت برگزاري دوباره انتخابات شوراي مركزي حزب اعتمادملي، از الياس حضرتي خواست تا مقدمات برگزاري كنگره اين حزب با حضور اكثريت اعضا را به منظور برگزاري مجدد انتخابات شوراي مركزي حزب اعتمادملي فراهم كند.

بهرام سرمست، مديركل سياسي وزارت كشور در نشست خبري گفته بود كه از نظر كميسيون ماده 10 احزاب انطباق اساسنامه و مرامنامه حزب اعتمادملي با قانون جديد مورد‌ تاييد است اما انتخابات اعضاي شوراي مركزي و بازرسان اين حزب بايد مجددا برگزار شود.

تاكيد وزارت كشور بر تاييد كنگره اخير اعتمادملي منهاي انتخابات شوراي مركزي و بازرسان اين حزب، درحالي از سوي برخي از افراد مغرض به عدم قائم‌مقامي الياس حضرتي در حزب اعتمادملي تفسير شد كه در همان نشست، مديركل سياسي وزارت كشور تاكيد كرده بود كه «براساس نامه آقاي كروبي دبير كل اين حزب، آقاي حضرتي به عنوان قائم‌مقام معرفي شده است و در اين شرايط كميسيون ماده ۱۰ احزاب نفيا و اثباتا وارد موضوع تعيين اركان حزب نمي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون