• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4186 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

به بهانه هت‌تريك ستاره بلژيكي مقابل كارديف

هازارد و روزهاي خوبش در چلسي

سامان سعادت

 

 

حالا بيشتر از قبل مشخص شده كه چرا آبرامويچ و مائوريتسيو ساري با چنگ و دندان ستاره بلژيكي خود را حفظ كردند و در مقابل پيشنهادهاي سرسام‌آور و وسوسه‌كننده پرز از خودشان مقاومت نشان دادند. ادن هازارد در آخرين بازي‌اش در ليگ مقابل كارديف موفق به هت‌تريك شد و بازي فوق‌العاده‌اي از خودش به نمايش گذاشت؛ درست مثل هفته‌هاي قبل. حالا او با 5 گل زده آقاي گل ليگ جزيره به حساب مي‌آيد. بالاتر از همه ستاره‌هاي ديگر و اين در حالي است كه او دو بازي ابتدايي ليگ را به عنوان يار ذخيره وارد زمين شد و كمتر از 45 دقيقه بازي كرد و تازه از بازي مقابل نيوكاسل در تركيب ثابت تيمش قرار گرفت؛ مضاف بر اينكه پست او مهاجم نوك يا هدف هم نيست.

هازارد كه جام جهاني نسبتا خوبي با تيم ملي بلژيك پشت‌سر گذاشته بود و در صورت رسيدن به فينال مي‌توانست عنوان بهترين بازيكن جام را نيز از آن خود كند، بعد از بازگشت از روسيه به صورت تلويحي از تمايلش براي پيوستن به رئال مادريد همراه با هم‌وطنش تيبو كورتوآ پرده برداشت. اما مسوولان چلسي به هيچ عنوان حاضر نشدند ستاره ارزشمندشان را از دست بدهند. كورتوآ راهي مادريد شد اما هازارد در استمفوردبريج ماند تا چنين روزهاي طلايي و جذابي را در تيم فوق‌العاده ساري تجربه كند. 5 بازي و 15 امتياز، نتيجه‌اي است كه كمتر كسي تصورش را مي‌كرد، اما به لطف درخشش بازيكنان و تاكتيك‌هاي ناب سرمربي ايتاليايي، آبي‌هاي لندن موفق شدند به اين نتيجه برسند. نتايجي كه باعث شد هازارد اعتراف كند كه از بودن در چلسي كاملا راضي است.

هازارد هر روز در حال پيشرفت است و اگر بخواهيم او را با ستاره‌هاي سابق چلسي مقايسه كنيم، بايد بگوييم كه او به خوبي توانسته جاي خالي فرانك لمپارد را در اين تيم پر كند و حتي از آن نيز فراتر برود. همه كاره تيم چلسي كه فرصت خودنمايي به هافبك‌هاي حريف نمي‌دهد و اگر كسري از ثانيه از او غافل شوند، زهرش را مي‌ريزد. در سيستم 3-3-4 چلسي هازارد به ظاهر در نقش وينگر چپ وارد زمين مي‌شود، اما در طول زمان بازي او مدام در حال تغيير جا و تبادل توپ با هافبك‌هاي تيم يعني فابرگاس، جرجينيو و كواچيچ است. مثلا در صحنه گل اول او به كارديف هازارد از سمت راست ضربه‌اي را به سمت دروازه حريف روانه كرد و در گل دوم او را داخل محوطه 6 قدم و كنار ژيرو مشاهد كرديم. در بسياري از دقايق بازي هازارد را مي‌بينيم كه از مركز زمين توپ را برداشته و به سمت دروازه حريف حركت مي‌كند. يك در مقابل يك‌ها را به خوبي از پيش رو برمي‌دارد و براي ساير بازيكنان فضاسازي مي‌كند.

شايد تنها حسرتي كه اين فصل هواداران چلسي و شايد همه فوتبال دوستان دارند اين است كه اين بازيكن فوق‌العاده را در ليگ قهرمانان اروپا نخواهند ديد. اما با روندي كه چلسي و ستاره‌هاي اين تيم در پيش گرفته‌اند، بسيار بعيد است كه فصل آينده نيز اين تيم جايي ميان 32 تيم حاضر در يو‌سي‌ال پيدا نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون