• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4187 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

خبر

اولتيماتوم رييس فراكسيون ايثارگران به بنياد شهيد

رييس فراكسيون ايثارگران مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه مجلس بر روند اجراي قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان نظارت خواهد كرد، گفت: اگر موضوع سوء‌استفاده از استثناهاي اين قانون به خصوص درباره درصد جانبازي مشاهده شود فراكسيون ايثارگران از بنياد شهيد تحقيق و تفحص خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، حسن نوروزي در واكنش به شائبه‌هايي در اجراي قانون منع به كارگيري بازنشستگان ناظر به برخي از استثناهاي اين قانون گفت: ما در زمان تصويب قانون منع به كارگيري بازنشستگان، به دليل احترام به جايگاه ايثارگري، جانبازان ۵۰ درصد به بالا را استثنا كرديم.

وي در ادامه گفت: همه مي‌دانند كه جانباز ۵۰ درصد به بالا كه به سن ۶۰ يا ۷۰ سال رسيده است ديگر توان كار كردن ندارد. ما هم به خاطر احترام به جانبازان اين بند از قانون را گنجانديم، لذا قطعا كميسيون‌هاي بنياد شهيد در دو ماه اخير روند كاري را به گونه‌اي پيش خواهند برد كه ديگر بحث افزايش ۵ يا ۱۰ درصدي جانبازي مطرح نشود كه برخي افراد بخواهند درصد جانبازي خود را به بالاي ۵۰ درصد براي باقي‌ماندن در پست‌شان برسانند.

 

استيضاح‌ها اعلام وصول مي‌شود

علي اصغر يوسف‌نژاد درباره آخرين وضعيت استيضاح آخوندي، اظهار داشت: طرح استيضاح عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي هنوز به هيات رييسه مجلس ارائه نشده است. به گزارش مهر، وي با بيان اينكه ممكن است نمايندگان در حال جمع‌آوري امضا براي استيضاح اين وزير باشند، ادامه داد: بر اساس آيين‌نامه داخلي مجلس، طرح استيضاح بعد از ارائه به هيات رييسه، اعلام وصول شده و براي رسيدگي در اختيار كميسيون مربوطه قرار خواهد گرفت. عضو هيات رييسه مجلس با بيان اينكه در حال حاضر تنها استيضاح شريعتمداري در مجلس مطرح است، گفت: استيضاح وزير صنعت، معدن و تجارت پس از ارائه به هيات رييسه جهت بررسي به كميسيون صنايع و معادن ارجاع شده است.

يوسف‌نژاد بيان كرد: هفته آينده طرح استيضاح وزير صنعت، معدن و تجارت در دستور كميسيون صنايع و معادن قرار مي‌گيرد و اگر 10 نفر از نمايندگان متقاضي اين استيضاح بر نظر خود باقي بمانند در صحن علني مجلس اعلام وصول مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون