• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4189 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر

علي لاريجاني در مراسم رژه دريايي نيروهاي مسلح:

اجازه نمي‌دهيم خليج آرام فارس را به خليج آتش تبديل كنيد

علي لاريجاني، رييس مجلس در مراسم رژه دريايي نيروهاي مسلح در بندرعباس كه با حضور فرماندهان عاليرتبه سپاه و ارتش برگزار شد، حضور يافت. او در اين مراسم گفت‌: به طور خلاصه مي‌توان ۴ علت در توانمندي نيروهاي مسلح امروز ايران برشمرد؛ اول پايه‌گذاري صحيح و اصولي نيروهاي مسلح در نظام جمهوري اسلامي است. در قانون اساسي ما ۹ اصل اختصاص به نيروهاي مسلح دارد و حدود ۱۰ اصل به نحوي به نيروهاي مسلح مربوط مي‌شود. از مجموع اين اصول قانون اساسي و تجربه دفاع مقدس اين‌گونه دريافت مي‌شود كه اركان اصلي شكل‌گيري نيروهاي مسلح در انقلاب ما عبارتند از: ۱- مردمي بودن كه ذات نيروهاي مسلح كشور است، ۲- مكتبي بودن؛ در اصل ۱۴۴ آمده است ارتش جمهوري اسلامي ايران بايد ارتشي اسلامي باشد كه ارتشي مكتبي و مردمي است و در اصل ۱۵۰ ويژگي سپاه پاسداران را نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن دانسته كه عمق فكري و آينده‌نگري بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را نشان مي‌دهد؛ دوم فرماندهي هوشمند و پارسا كه چه در زمان حضرت امام و چه رهبري حضرت آيت‌العظمي امام خامنه‌اي اين ويژگي‌ها عامل قدرتمندي نيروهاي مسلح شد؛ سوم خودكفايي كه در بند ۱۳ اصل سوم بدان تاكيد شده است و تجربه جنگ نيز نشان داد اتكا به خود تنها راه صلابت نيروهاي مسلح ما است و مزيت‌هاي تكنولوژيك نظامي مخصوصا در حوزه موشكي امروز عامل صيانت ملت ما در مقابل اجانب گستاخ است؛ چهارم تجربه جنگ، نيروهاي مسلح كشور ما را آبديده كرد. نيروهاي مسلحي كه در يك جنگ طولاني شكل گيرد، با نيروهاي مسلحي كه در درون مانورهاي نظامي سربرآورد، زمين تا آسمان متفاوت است.

به گزارش ايسنا، لاريجاني با بيان اينكه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به امريكايي‌ها اجازه نمي‌دهند خليج آرام فارس را به خليج آتش تبديل كنند، ادامه‌ داد: در برابر خوي سلطه‌طلبي امريكا در منطقه راهي جز صحبت با همسايگان‌مان و فرستادن پيام دوستي به كشورهاي منطقه نداريم، اما نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در برابر هرگونه اقدام امريكايي‌ها در خليج فارس واكنش نشان داده و آنان را هرگز رها نخواهند كرد.

رييس مجلس ادامه‌ داد: امريكا روش ديگري را براي مبارزه با ملت ايران انتخاب كرده است، يكي از شگردهاي آنان كه شبانه‌روز آن را دنبال مي‌كنند، ايجاد هراس تصنعي در كشورهاي منطقه و اعزام هيات‌هاي به ظاهر سياسي، اما در حقيقت هيات‌هاي امنيتي و اطلاعاتي به اين كشورها است كه كشورهاي منطقه به ويژه‌ برادران دوست عرب‌مان در منطقه را نسبت به ايران بترسانند.

لاريجاني خطاب به سران كشورهاي اسلامي و اعراب خاورميانه گفت‌: به شما مي‌گويم كه آنها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند. خودتان بهتر از ما مي‌دانيد كه آنان (امريكايي‌ها) به دنبال غارت ثروت شما هستند.... ما و شما بايد هوشيار باشيم و نبايد اجازه تكرار تجربه صدام حسين را بدهيم. امريكايي‌ها براي شوراندن صدام عليه جمهوري اسلامي ايران وعده‌هاي آن چناني به او دادند. اما تجربه تاريخي براي ما و شما باقي ماند.... نبايد اجازه دهيم رژيم امريكا ميان ما و شما ماجراجويي كند.

وي با هشدار به برخي كشورهاي منطقه گفت‌: برخي به خاطر دريافت سلاح‌هاي آن چناني مراقب باشند دچار اشتباه نشوند.... ما براي دوستي با همسايگان گاه هزينه زيادي داده‌ايم و گذشت كرده‌ايم، ولي اين گذشت براي فهم عميق ارزشي كه برادري و دوستي همسايگان براي ملت ما داشت، انجام شد.

لاريجاني افزود: آقاي ترامپ مدعي است كه سياست اسلاف گذشته‌اش در منطقه اشتباه بوده چون ۷ هزار ميليارد دلار هزينه روي دست امريكا گذاشته است و سودي نبرده‌اند و ايشان مي‌خواهد آن را تلافي كند، يعني ۷ هزار ميليارد دلار از ثروت مردم منطقه را غارت كند. راهكاري كه برگزيده، ترساندن كشورهاي منطقه از ايران و فشار بر آنها براي همصدايي با اسراييل است. سوال اين است كه در اين سياست منافع ملت‌هاي منطقه كجاي آن است؟ شاهديم كه آقاي ترامپ حتي ملت ايران را مورد هجمه قرار نداده بلكه او مي‌خواهد به همه ملت‌هاي منطقه لطمه بزند. ملت ايران را با تحريم و ساير ملت‌ها را با تهديد و غارت ثروت آنها مورد هجوم قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون