• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4189 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر

در ايام اندوهبار رونالدو در ليگ قهرمانان اروپا

مسي همچنان مي‌تازد

علي ولي‌اللهي

 

 

همه‌چيز از كاشته تماشايي مسي شروع شد؛ جايي كه ستاره آرژانتيني پشت توپ جديد و زيباي اين فصل يو‌سي‌ال قرار گرفت و با ضربه‌اي مواج كه دور از دسترس دروازه‌بان بود، توپ را وارد دروازه آيندهوون كرد تا نشان بدهد مسي تيم ملي آرژانتين با مسي بارسلونا همچنان زمين تا آسمان متفاوت است. قبل از گل مسي بازي نسبتا متعادل بود و حتي بعد از گل نيز آيندهوون به هيچ عنوان تيم دست و پا بسته‌اي نشان نداد. نه تنها دست و پا بسته نبود، بلكه خوب هم بازي مي‌كرد و موقعيت‌هاي زيادي روي دروازه ترشتگن به وجود آورد. اما ستاره‌ها نتيجه بازي بارسلونا و آيندهوون در هفته اول ليگ قهرمانان را رقم زدند.

در ورزشگاه نيوكمپ كه البته كامل هم پر نشده بود و صندلي‌هاي خالي در آن به چشم مي‌خورد، عثمان دمبله در حالي كه هر لحظه امكان داشت بازي به تساوي كشيده شود، با يك حركت انفرادي زيبا موفق شد توپ را از بين دو مدافع آيندهوون عبور دهد و با ضربه‌اي به اصطلاح موزي‌شكل گل دوم را به ثمر برساند.

مي‌توان گفت از دقيقه 75 به بعد شيرازه تيم هلندي از هم پاشيد و چند دقيقه بعد ليونل مسي دو بار ديگر نيز موفق به فتح دروازه يرون زوت شد تا نتيجه بر خلاف آنچه در جريان بازي رخ داده بود، بسيار يك‌طرفه شود؛ چهار بر صفر. با هشتمين
هت‌تريك مسي.

با درخشش ستاره‌هايي كه تيم آيندهوون از داشتن آنها محروم بود سه گلي كه كاپيتان آبي‌اناري‌ها به ثمر رساند از چند جهت براي او حايز اهميت بود. در هفته‌اي كه رونالدو بعد از آن اتفاق عجيب و غريب و تصميم بحث‌برانگيز داور در بازي يوونتوس و والنسيا با چشماني گريان زمين بازي را ترك كرده بود، اين مسي بود كه توانست دو ركورد مهم را ارتقا ببخشد تا از رقيب هميشگي‌اش پيشي بگيرد.

تا قبل از شروع ليگ قهرمانان اين فصل، مسي و رونالدو هر دو با 7 هت‌تريك از اين حيث ركورددار بودند، ضمن اينكه هر دو بازيكن با به ثمر رساندن 60 گل در مرحله گروهي چمپيونزليگ بهترين گلزنان دور گروهي مسابقات بودند. اما مسي با درخشش اين ركوردها را منحصرا مال خود كرد. حالا او با 8 هت‌تريك و زدن 63 گل در بازي‌هاي گروهي به تنهايي ركورددار است. البته ركوردهاي بامزه و غير‌‌رسمي ديگري نيز در مورد تعداد گل‌هاي مسي استخراج شده. اينكه او از كل گل‌هايي كه تيم‌هايي مثل منچسترسيتي و آيندهوون در تاريخ ليگ قهرمانان به ثمر رسانده‌اند بيشتر گل زده؛ 102 گل. وضعيتي كه نشان مي‌دهد مسي بر خلاف تصورات همچنان قرار است به درخشش خيره‌كننده خودش ادامه دهد. درخششي كه خيلي‌ها تصور مي‌كردند بعد از جام جهاني نااميد‌كننده او همراه تيم ملي آرژانتين و نبودن اسمش بين بهترين‌هاي اين فصل، قرار است فروكش كند.بارسلونا با اين برد سه امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به اينترميلان فعلا در صدر گروه مرگ مسابقات قرار گرفت.

اين تيم بايد در بازي آينده خود در ورزشگاه ومبلي به مصاف تاتنهام برود؛ تيم زخم‌خورده اي كه فعلا نتايج خوبي كسب نكرده اما يك خطر بالقوه براي همه تيم‌ها به شمار مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون