• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4189 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر

اولين گل ايكاردي در ليگ قهرمانان اروپا

با خزانت نيز خواهم ساخت...

گزارشگر بازي بعد از ضربه والي زيباي ايكاردي كه به گوشه دروازه تاتنهام رفت و اينتر را به بازي برگرداند، گفت ايكاردي اولين گلش را در ليگ قهرمانان به ثمر رساند. كساني كه پيگير جدي فوتبال نبودند احتمالا از شنيدن اين خبر تعجب كردند كه چطور مهاجمي كه 2 بار سابقه آقاي گلي در سري‌آ را در كارنامه دارد، هنوز هيچ گلي در چمپيونز ليگ به ثمر نرسانده. اما اين واقعيت داشت. كاپيتان 25 ساله اينتر بعد از به‌ثمر رساندن بيش از 100 گل با پيراهن نراتزوري در شبي كه تيمش داشت با باخت ليگ قهرمانان را شروع مي‌كرد، تازه موفق شد اولين گل خودش را در سطح اول فوتبال اروپا به ثبت برساند.

ايكاردي هر فصل مي‌توانست اينتر را ترك كند. او پيشنهادات خوبي از تيم‌هاي معتبر اروپايي داشت. تيم‌هايي كه در ليگ قهرمانان حضور داشتند و مهاجم آرژانتيني مي‌توانست با پيوستن به يكي از آنها خيلي زودتر روياي حضور در اين تورنمنت را به حقيقت تبديل كند؛ چرا كه اينتر در سال‌هاي حضور او در سراشيبي سقوط قرار گرفته بود و هر سال ستاره از دست مي‌داد و نمي‌توانست سهميه ليگ قهرمانان را كسب كند. نمونه يك تيم خزان زده! اما ايكاردي ستاره‌اي بود كه ماند و وقتي در آغاز فصل 16-2015 به عنوان كاپيتان اينتر انتخاب شد، در حالي كه تنها 23 سال سن داشت، فهميد مسووليت عظيمي روي دوشش قرار گرفته. فهميد مي‌تواند تبديل به اسطوره باشگاه شود. همانند هموطنش خاوير زانتي. اسطوره شدني كه البته بايد همراه با فداكاري باشد.

از يك منظر شايد بتوان گفت دو نوع ستاره در جهان فوتبال وجود دارد؛ ستاره‌اي كه مي‌رود به مركز توجهات و ستاره‌اي كه توجهات را به سمت خودش جلب مي‌كند. ستاره‌اي كه براي بيشتر ديده ‌شدن مي‌رود به تيم‌هاي بزرگ‌تر و متمول‌تر و ستاره‌اي كه تلاش مي‌كند تيمش را بزرگ‌تر كند. هرچه هم پيش بيايد مهم نيست. ايكاردي از نوع دسته دوم است. مثل توتي و زانتي و جرارد و بوفون و سايرين. فريادهاي ايكاردي هنگامي كه دروازه تاتنهام را گشود و دويد سمت آساموآ تا خوشحالي‌اش را با سازنده گل شريك شود، در كنار خوشحالي هواداران جو فوق‌العاده‌اي در سن‌سيرو ساخته بود. همه مي‌دانستند چه گذشته پر فراز و نشيبي پشت اين گل وجود دارد. همه مي‌دانستند ايكاردي با تلاش خودش و ساير يارانش تيم را رسانده به جايي كه الان رسيده. گلي كه ايكاردي به ثمر رساند مصداق كشاندن توجهات به سمت خود بود؛ چراكه اين گل از نظر تماشاچيان عنوان بهترين گل هفته اول ليگ قهرمانان را به خود اختصاص داد. ايكاردي موفق شد توجه فوتبال‌دوستان جهان را بدون ترك ميلان به سمت خود جذب كند؛ اتفاقي كه آدم را ناخودآگاه ياد اين ابيات از محمد علي بهمني مي‌اندازد كه خطاب به آنهايي كه سوداي رفتن براي رسيدن به شرايط بهتر را دارند، مي‌گويد:

در همين ويرانه خواهم ماند و از خاك سياهش

شعرهايم را به آبي‌هاي دنيا مي‌رسانم

گر تو مجذوب كجاآباد دنيايي من اما

جذبه‌اي دارم كه دنيا را بدين‌جا مي‌كشانم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون