• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4199 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

صداي مخالف

آقاي جهانگيري به خاطر سال گذشته عذرخواهي كن

روزنامه وطن امروز عذرخواهي جهانگيري از مردم را دستمايه مقاله‌اي براي صفحه اصلي خود قرار داده و در آن معتقد است جهانگيري دو عذرخواهي ديگر هم به مردم بدهكار است. وطن امروز نوشت: «اعلام عذرخواهي اسحاق جهانگيري از مردم در شرايطي انجام شده است كه طي هفته‌هاي گذشته قيمت بسياري از كالاها و اجناس مورد نياز مردم به طور بي‌سابقه‌اي افزايش يافت.»

وطن امروز و در واقع آن بخش از اصولگرايان كه همچنان به رييسي و كمپين انتخاباتي او نزديك هستند ناراحتي‌هاي زمان انتخابات را نيز به امروز كشيده و به جهانگيري يادآوري مي‌كنند كه بايد به خاطر حرف‌ها و حمايت‌هاي گذشته‌اش از روحاني هم عذرخواهي كند. اين روزنامه مي‌نويسد: عذرخواهي معاون اول رييس‌جمهور به‌خاطر مشكلات هرچند از جهت رواج فرهنگ عذرخواهي در ميان مسوولان امري مطلوب و ستودني است اما به نظر مي‌رسد جهانگيري 2 عذرخواهي ديگر به مردم بدهكار است؛ يكي درباره اتخاذ سياست اشتباه دلار 4200 توماني كه زمينه‌ساز فسادهاي گسترده شد و ديگري به‌خاطر دادن وعده‌هاي رويايي و محقق‌نشدني در جريان انتخابات سال گذشته رياست‌جمهوري.

اجتماع صدهزار نفري آزادي

مصطفي حاجي نجار در سرمقاله روزنامه جوان علت برگزاري همايش صدهزارنفري آزادي كه گفته مي‌شود قرار است مقامات عالي نظام در آن حضور پيدا كنند را تشريح كرده است.

نويسنده با اشاره به حضور يكصد هزار نفري داوطلبان حضور در جبهه‌هاي جنگ در 12 آذر سال 65 ضرورت تشكيل اين تجمع در چهل سالگي انقلاب را بيان كرده و مي‌نويسد: «حضور بيش از ۷۰۰ هزار نفر در همايش فردا كه تنها بخشي از ميليون‌ها بسيجي و نيرو‌هاي مومن به انقلاب هستند، باطل‌السحر جنگ رواني طراحي‌شده دشمن است و در شرايطي كه جنگ اقتصادي و رسانه‌اي دشمن با هدف القاي ناكارآمدي نظام و ايجاد حس بدبيني به نظام و در نهايت القاي فروپاشي به اوج خود رسيده، معنا و مفهوم ديگري دارد، زيرا فرآيند يك عمليات رواني طراحي شده كه نقش منافقين و صهيونيست‌ها در آن كاملا آشكار است، حتي رييس‌جمهور امريكا را هم به اين توهم رسانده كه ادعا مي‌كند ايران دارد از هم مي‌پاشد و بديهي است اين جريان‌سازي براي دوستان انقلاب كه چندان در جريان مسائل داخلي كشور نيستند محل نگراني باشد، اما با وجود آن حضور فردا در عين اثبات پوچي اين ادعاها، پيام روشني براي دوستان انقلاب و البته دشمنان انقلاب خواهد بود و بايد آنها نظام محاسباتي خود را در مواجهه با ايران تغيير دهند.»

نويسنده اين ديدار را بيعت و تجديد ميثاق دانسته و آن را نقطه آغازي براي 40 سال آينده انقلاب معرفي كرده، مي‌نويسد: «ميثاق مجدد با امام (ره) و رهبري، پيام ديگر حضور فرداست. انقلاب اسلامي با پيروزي خود ريل تاريخ را عوض كرد. در نقطه كانوني اين تحول نقش ولايت فقيه و امامت است كه به عنوان منشا اصلي آغاز و تداوم اين حركت انقلابي همچون خاري در چشم دشمنان انقلاب بوده و به همين دليل است كه در سال‌هاي اخير دشمن در هجمه‌هاي خود اين كانون را هدف گرفته و تلاش دارد ميان امت و امام فاصله بيندازد. اين ميثاق نقطه آغازي براي تحكيم و تداوم حركت در ۴۰ سال دوم انقلاب و پشتوانه‌اي براي تمامي دوستداران انقلاب و اسلام در اقصي نقاط جهان خواهد بود.»

رسالت: ما به دولت كمك مي‌كنيم، شما چنگ مي‌اندازيد

محمد كاظم انبارلويي با اشاره به نامه 24 تشكيل اصولگرا به مسوولان قوا در سرمقاله روزنامه رسالت مي‌نويسد: «معمول بر اين است كه در هر رقابت سياسي وقتي رقيب، حريف خود را در مخمصه مي‌بيند، زبان به طعنه و كنايه مي‌گشايد و شروع مي‌كند به نمك‌پاشي روي زخم ناكارآمدي، ناكاربلدي و اشتباهات عمدي و غيرعمدي طرف خود، تا در انتخابات بعدي موقعيتي براي خود دست و پا كند، اما در اين موقعيت حساس كه نظام و انقلاب و اسلام از سوي دشمني ديرين و كينه‌‌توز مورد هجوم همه‌جانبه است، جايي براي بي‌‌مروتي سياسي و بداخلاقي باقي نمي‌گذارد. بيانيه تشكل‌هاي همسوي اصولگرايي نشان مي‌دهد آنها به مصالح و منافع ملي فكر مي‌كنند و از دشمني خبيث مثل امريكا غافل نيستند.»

سرمقاله نويس اين روزنامه همچنين به حاميان دولت كنايه مي‌زند: «تشكل‌هاي اصولگرا به دولت اعلام مي‌كنند حاضرند هر كمكي از دست‌شان ساخته است در حل مشكلات مردم دريغ نكنند، اما احزاب و گروه‌هاي ائتلافي كه اين دولت را پديد آورده‌اند، شروع كردند به چنگ انداختن به صورت هم و زبان به طعن و لعن هم گشوده‌اند.»

اما نكته مهم اين سرمقاله جايي است كه از روحاني مي‌خواهد به درخواست‌هاي اجتماعي صدهزار نفري پاسخ مثبت دهد: «فردا گردهمايي 100 هزار نفري بسيجيان براي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن در استاديوم آزادي برگزار مي‌شود. عنوان اين گردهمايي، «مانور خدمت» است. آيا دولت دست دراز شده ميليون‌ها بسيجي براي برون‌ رفت از مشكلات را مي‌‌فشارد؟ دولت بايد فكري براي پاسخگويي به دست‌هايي كه از روي مروت، جوانمردي و فتوت سياسي به او مي‌‌خواهند كمك كنند، بنمايد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون